از چهارمحال و بختیاری حتما این مکانها را ببینید تا پشیمان نشوید گردشگری ایرانیان

چوقا یا چوخا از صنایع دستی معروف و جزئ لباسهای محلی مورد استفاده محلیان و عشایر این منطقه است. در این مسیر زاینده رود هنوز از مناطق صنعتی عبور نکرده و رنگ آبی و تمیز آب همواره با هوای مطبوع و باغات سرسبز اطراف آن بسیار دلپذیر است . تمامی مسیر حاشیه زاینده رود از سامان تا روستای قراقوش، نزدیک سد زاینده رود دارای مناظر زیبا و چشم نواز است که از ترکیب رودخانه و باغ های سرسبز در دو طرف جاده و هوای پاک به وجود آمده است . سقف اندرونی این قلعه به صورت قاب‌هایی از چوب گردو است و درها و پنجره های اتاق های این مجموعه نیز از جنس چوب گردو و به صورت گره چینی می باشد.

بهتر است از گوشت راسته گوسفندی برای کباب بختیاری استفاده کنید. البته بعض طعم این کباب را با گوشت گاو بیشتر می‌پسندند ولی گوشت گاو از نظر علم پزشکی گوشت مناسبی نیست و خوردن آن زیاد توصیه نمیشود. یکی از دلایل آن هم طبع و مزاج سرد و خشک آن است که مصرف مدام ام میتواند به معده آسیب برساند و باعث دردهای معده شود. به همین دلیل است که بعضی افراد با خوردن گوشت گاو دچار معده درد می‌شوند. یه دیزی فوق العاده با گوشت گرم بره و دنبه و حبوبات درجه یک،همراه با سبزی خوردن و ترشی مخلوط که پیشنهاد می کنیم با دوغ محلی میل کنید یا یه شربت ترش مزه از منوی ما انتخاب کنید.

  • اردک شکم‌پر، یک غذای بسیار مجلسی و متفاوت است که با حضورش در سفره مهمانی، رنگ متفاوتی به سفره شما خواهد بخشید و همگان را خوشحال خواهد کرد.
  • لوبیا چیتی را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود و زودتر بپزد.
  • سپس سیر له شده را با زردچوبه در تابه تفت دهید تا کمی طلایی شود.
  • نخستین کارخانه مالت‌سازی صنعتی کشور با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شبکه بانکی در سال ۱۳۸۹ توسط مهندس رستمی در شهر هفشجان به بهره‌برداری رسید.
  • خمیر نان را روی آتش می ­پزند سپس آنرا زیر خاکستر آتش می­ گذارند تا خوب پخته شود بعد کمی روغن به آن می ­زنند و می­ خورند.

اگر لیمو عمانی را زودتر در آبگوشت بریزید، مانع پخت بهتر و کامل گوشت و کلم می‌شود. لوبیا سفید و گندم را حتما از قبل خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخ آن‌ها معده شما را اذیت نکند. سیب‌زمینی را نیز با کمی نمک و آب، آب‌پز کنید و پس از نیم ساعت، پوست آن را بکنید و رنده ریز کنید. برخی افراد خرما پلو را به‌جای برنج ساده با رشته پلو سرو می‌کنند. به‌جای بلغور گندم از گندم پوست کنده یا ترکیب یک لیوان بلغور گندم و یک لیوان گندم پوست کنده هم می‌توانید استفاده کنید.

بی‌اعتبار سازی نیروی انتظامی، باعث می‌شود که هرج‌ومرج در کشور بیشتر شود

سختی کار در گذشته و تحمل سرمای طاقت فرسا در این استان نیازمند تغذیه ای متفاوت با دیگر نقاط کشور بوده است. برای آشنایی با طرز تهیه اوترشی لطفا اینجا را کلیلک بفرمایید . نام این نان سنتی به خاطر تیره بودن آن نیست بلکه به خاطر وسیله‌ای است که برای نازک کردن آن استفاده می‌شود.

طرزتهیه کباب لقمه ای

در برخی دستورهای شیشلیک کبابی از آب‌لیمو تازه، آب انار، دارچین و میخک نیز استفاده می‌کنند که به سلیقه افراد برمی‌شود. برخی افراد علاوه بر نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز در خورش، مقدار کمی تخم شنبلیله هم می‌ریزند؛ اما مراقب باشید که در مصرف این ادویه زیاده‌روی نکنید تا خورش شما تلخ نشود. شما همچنین می‌توانید مقدار کمی سبزی شنبلیله خشک را جداگانه کمی تفت دهید و در پایان پخت در خورش بریزید تا طعم بی٬نظیری به آن بدهد و باعث به روغن افتادن خورش شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنده بوی بد دهان ودارای”طبیعت گرم درجه 1و طبیعت خشک درجه2 ” است. شربت زعفران و نبات ، زعفران با عسل (عسل باید مرغوب و بدون افزودن شکر باشد)، شربت ، شربت بهار نارنج‌ ، شربت نعناع، شربت عرق یونجه. این آش به دلیل ترکیبات استفاده شده در آن یکی از بهترین غذا ها برای خون سازی و پاک کردن کبد است و رنگ رخسار را روشن و گل گون می کند. تخت خواب دو نفره هوشمند ماکیلا یک تخت با قابلیت های بی نظیر است.