بهترین رستوران های تنکابن با منو و آدرس 17 مورد لوکس ویلا-غذا شرقی

فضای داخلی این رستوران زیاد بزرگ نیست و فقط چند میز دارد که با بقیه مشتری‌ها به طور مشترک استفاده می‌شود. توصیه می‌کنیم کمی زودتر به آنجا بروید و شماره بگیرید تا به ساعت شلوغی نخورید. ۱ پیمانه برنج نیم‌دانه را به روش سنتی با سنگ بکوبید تا کاملا له شود(میتوانید برنج را داخل میکسر آسیاب کنید و یا درغیر این‌صورت۳ قاشق آرد برنج اضافه نمایید). در تابه دوم روغن ریخته و ۱ بوته سیر چرخ شده افزوده و با زردچوبه تفت دهید. در قابلمه را گذاشته و به مدت ۳ ساعت با حرارت خیلی کم بپزید؛ بعد از پخت، به آرامی ماهی را از قابلمه خارج کنید. ته قابلمه چند تکه چوب قرار داده، سپس ماهی شکم‌پر را به آرومی روی چوب قرار دهید.

  • لیست ۸ غذای شمالی – غذاهای ایرانی از هر شهر یا استانی که باشند، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند.
  • مرغ به کار رفته در این خورش، معمولا بدون استخوان و ترجیحا از قسمت سینه مرغ انتخاب می‌ شود.
  • سیرها و پیازها را ریز خرد کنید و درون روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس سینه‌های مرغ، 3 قاشق سماق و نمک اضافه کنید و با حرارت ملایم به مدت دقیقه تفت دهید تا رنگ مرغ‌ها تغییر کند.
  • مالابیج یا مالاتا را می‌توان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای محلی مازندران دانست که طعم بسیار لذیذی دارد و معمولا در وعده شام صرف می‌شود.

استفاده از نورپردازی مناسب و میز و صندلی چوبی تم قابل قبولی را به محیط رستوران بخشیده است. همراه با غذا ترشی میل می‌کنید یا بیشتر اهل سالاد و ماست هستید؟ برویم با هم سری به خوشمزه‌ترین چاشنی‌های گیلانی بزنیم. بادمجان ها را با حرارت ملايم سرخ كنيد تا در اين بين قدری هم بپزد. گوجه فرنگی ها را هم سرخ كنيد و همراه بادمجان ها به قابلمه اضافه كنيد.

دستورپخت غذاهای شمالی

سالن غذاخوری که قدمتی بیشتر از ۴۰ سال دارد و هنوز همان حالت خود را حفظ کرده است. میز و صندلی های قدیمی در سالنی که دیوارهای آن تا بالا سنگ سفید است. سرو غذاها در بشقاب و سینی استیل و به قول جوان‌های امروزی یک رستوران قدیمی در خسته‌ترین حالت ممکن. از آش‌های مقوی و خوش عطر و بدون گوشت مجله خبری غذا است که بیشتر در ماه‌های سرد سال مصرف می‌شود و برای تهیه این آش از عدس، اسفناج، سیر، پیاز و زیره سبز استفاده می‌شود. ۶ تا بادمجان متوسط رو پوست گرفته و نگینی خرد کنید و داخل آب و نمک‌ گذاشته تا تلخی بادمجان گرفته شود. بادمجان ها را آبکش کرده و خشک کنید، سپس در روغن داغ سرخ نمایید.

سیر انار

اگر هم قصد دارید در سفر بعدی تان سری به رشت بزنید و می خواهید برای این کار برنامه ریزی کاملی انجام دهید، پیشنهاد خوبی برای تان داریم. برای بررسی دقیق‌تر این شهر می‌توانید ازنقشه و مسیریابی ایرانکارناوال استفاده کنید و جزییات خیابان‌ها و شهرهای آن را ببینید. یکی دیگر از آش‌های خوشمزه و پرطرفدار استان مازندران که بسیار مقوی است را می‌توان بشته واش دانست. مواد تشکیل‌دهنده این آش شامل اسفناج، عدس، پیاز، سیر، زیره سبز، نمک، فلفل و زردچوبه می‌شود و به دلیل وجود اسفناج و عدس در آن، برای کسانی که دچار فقر آهن یا مشکلاتی همانند یبوست و هموروئید هستند، بسیار مناسب است.

در کنار غذا ها هم دو مدل ماست کوزه ای و چکیده، زیتون پرورده، سیر ترشی و بشقاب گیلانی شامل اشپل، مغزو گردو و کل باقلا هم می توانید سفارش دهید و لذت ببرید. بعد از یک وعده غذایی لذیذ و حجیم، نوبت به دسر و نوشیدنی میرسد. در منوی کافه ای رستوران قلعه هم انواع نوشیدنی های سرد و گرم به همراه دسرهای تازه و لذیذ مشاهده می شود و از همه این ها که بگذریم نوبت به بخش جذاب رستوران قلعه است. کمتر رستورانی را در شهرهای شمالی کشور پیدا می کنیم که در کنار غذاهای متنوع و باکیفیت، موسیقی زنده و از آن جالب تر، بازی های فکری داشته باشد.