بهترین طرز تهیه آش بلگ بختیاری+مواد لازم دکور پلاس

این غذای فوق‌العاده مغذی برای وعده ناهار و شام در دورهمی‌های خانوادگی مناسب است. اگر احساس کردید که آش شما غلظت کافی را دارد، آرد را از طرز تهیه حذف کنید. افزودن یک قلم گوسفند به‌همراه گوشت به خروش، طعم بی٬نظیری به غذای شما می‌دهد. بهتر است خورش قیمه را با گوشت گوسفندی بپزید که بافتی نرم و چرب دارد.

  • مقداری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا روغن داغ شود.
  • کارخانه بِه مالت هفشجان باعنوان اولین و تنها کارخانه مالت‌سازی ایران و خاورمیانه در شهرک صنعتی هفشجان قرار دارد.
  • تهیه ودر اصل این نان از محصولات تهیه شده خود مردم تهیه می شود و در بین تمامی اهالی روستا توزیع می شود.
  • این در حالی است که تا قبل از سال ۱۳۳۲ شهرستان شهرکرد بخشی از استان اصفهان بود.

کباب‌ها را روی منقل آماده قرار دهید و در زمان پخت، برای جلوگیری از خشک شدن کباب، چند بار با استفاده از برس، آن‌ها را به ترکیب کره آب شده و زعفران آغشته کنید. غذاهای تهران از جمله دمپختک، سرگنجشکی، اشکنه و بعضی از خورش‌ها با طعم و مزه لذیذ خود شما را به سفری در زمان دعوت می‌کنند؛ پس در سفر به تهران، حتما این غذاهای ساده و لذیذ را امتحان کنید. برخی از این غذاها شناخته شده نیستند؛ در حالی که برخی دیگر کماکان در خانه‌های تهرانی‌ها طبخ می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای تهران و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. پیچاق قیمه را می‌توان به‌عنوان ناهار یا شام و همچنین برای سحری و افطاری سرو کرد. برخی افراد برای تهیه این خورش، تخم‌مرغ را روی خورش می‌شکنند و اجازه می‌دهند تا تخم‌مرغ در خود خورش بپزد؛ در حالی که برخی تخم‌مرغ را جداگانه نیمرو می‌کنند و آن را در هنگام سرو، روی خورش پیچاق قیمه می‌ریزند.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه کباب زردک و نکات طلایی پخت آن آشنا کنیم. دلمه برگ مو یکی از مدل‌های مختلف دلمه است که برای تهیه آن از مواد مختلفی چون برگ مو (انگور)، برنج، لپه، گوشت چرخ‌کرده (اختیاری)، سبزیجات معطر و ادویه استفاده می‌شود. طرز تهیه دلمه برگ مو قدری وقت‌گیر است؛ چراکه علاوه بر آماده‌کردن مواد اولیه، پیچیدن برگ مو نیز کمی زمان‌بر است؛ گرچه این غذا به‌قدری خوش‌عطروبو و دلچسب است که هر کسی را برای تهیه آن وسوسه می‌کند. از دیگر غذاهای معروف سنتی استان چهار محال و بختیاری، آبریز است که چرب و خوشمزه و یا پیاز یا تره کوهی در روغن سرخ می شود و معمولا ترشی انار به آن اضافه میکنند.

نان كاكولي

بیشتر غذاهای محلی استان بوشهربه دلیل مجاورت با خلیج فارس از محصولات دریایی درست می‌شومد و میگو و ماهی، بخش اصلی غذاهای مردم این استان را تشکیل می‌دهند. علاوه بر محصولات دریایی، استان بوشهر، سرزمین نخلستان‌های سرسبز است و بخش بسیاری از خرمای کشور در این استان تولید می‌شود؛ به همین دلیل، استفاده از خرما در غذاها، دسرها و شیرینی‌های استان بوشهر بسیار رایج است. استان بوشهر، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران در جنبو کشور است که با وجود جاذبه‌های فراوان از سواحل زیبا، روستاهای گردشگری و بازارهای تجاری گرفته تا انواع غذاهای محلی، هر سال میزبان گردشگران و مسافران بسیاری است. از مشهورترین غذاهای بوشهری می‌توان به قلیه ماهی، قلیه میگو، قیمه بوشهری، شکر پلو، رنگینک، یتیمک بوشهری، دمی لخ لاخ، نان قراپیچ، حلوای انگشت پیچ و نان گرده، نان تیری و بسیاری از غذاهای دیگر اشاره کرد. ماش را پس از پاک کردن و شستن، به‌همراه آب تازه در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا ماش‌ها خوب بپزند.

رستوران خانه سنتی آزاده

شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای شیراز و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. سپس پنج لیوان آب جوش را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید، درب قابلمه را ببندید و شعله گاز را کم کنید تا گوشت و لوبیا بپزند. در همین حین، رب گوجه‌فرنگی را به‌همراه کمی روغن در یک تابه تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رنگ آن باز شود. سپس زعفران دم‌کرده، نمک و فلفل را به رب بیفزایید و مواد را خوب مخلوط کنید. پس از یک دقیقه، غوره را در تابه بریزید و آن‌ها را نیز تفت دهید.

در کنار کباب کردن سیخ های گوشت، دو سیخ گوجه را می‌توانید کباب کنید و به همراه کباب بختیاری میل نمایید. بعد از اتمام کباب کردن کباب بختیاری، آن را در کنار دیس برنج قرار دهید و آن را به همراه برنج یا نان و در کنار آن از سبزی خوردن، گوجه کبابی، پیاز و دوغ استفاده کنید. شهرکرد مرکز استان چهارمحال بختیاری است که در شرق این استان و در همسایگی استان اصفهان قرار گرفته است و تا سال ۱۳۱۴ خورشیدی که هنوز به شهر تبدیل نشده بود، به آن دهکرد می‌گفتند. شهرکرد به عنوان بلندترین مرکز استان در ایران، عنوان «بام ایران» را از آن خود کرده است. اگر قصد دارید از سفر به این استان زیبا، چیزی برای خود یا عزیزانتان به یادگار ببرید می‌توانید سوغات خوراکی چهارمحال و بختیاری همچون گز، بادام، عسل، پسته وحشی (بنه)، انواع لبنیات و قره قروت را در نظر داشته باشید. از صنایع دستی چهارمحال و بختیاری می‌توان به قالی، گلیم و گبه‌های دستبافت، لباس‌ محلی بختیاری یا محصولات و پوشاک نمدی اشاره کرد.

ارومیه خورش یا اورمیه خورش، یکی از خورش‌های سنتی ارومیه‌ای است که شباهت بسیاری به خوراک لوبیا چیتی دارد. این غذای لذیذ معمولا با بادمجان و سیب‌زمینی سرخ کرده و به‌همراه برنج سرو می‌شود. گوشت خورشتی، لوبیا چیتی، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، زعفران، غوره، نمک و فلفل از مواد تشکیل‌دهنده ارومیه خورش هستند. در ادامه طرز تهیه کباب بختیاری را به طور کامل به شما آموزش می‌دهیم. در مرحله بعدی پیازها را به صورت حلقه ای خرد کنید و لا به لای گوشت مرغ و گوشت قرمز قرار دهید.