بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند

شیرین پلو جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و در مجالس و عروسی ها معمولا این غذا سرو میشود. سعی کردیم در این مقاله تا حد امکان لیست کاملی از غذاهای پرطرفدار ایرانی ارائه دهیم. اما اگر در حال تحقیق روی پرطرفدارترین غذاهای ایرانی هستید نیاز به متنی منسجم تر و لیستی جامع تر از غذا ها دارید. به این منظور به زودی در اینجا لیست pdf عذاهای ایرانی گذاشته خواهد شد. «ته چین آلبالو» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که به خاطر وجود آلبالو و زعفران ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد. طعم این ته چین خانگی بسیار لذیذ است و برای پذیرایی از مهمان‌ها و همچنین دورهمی‌های خانوادگی نیز بسیار مناسب است.

  • با این حال به طور عام مواد مورد استفاده در پخت ماهی شکم‌پر شامل پیاز، رب انار، سبزی‌های معطر، سیر، کره، گردو، زعفران و… است.
  • سمبوسه جز غذاهای سبک این لیست محسوب می‌شود که منشا اصلی آن استان خوزستان بوده و می‌توان با ترکیبات مختلفی آن را پخت.
  • علاوه بر طعم فوق العاده بی‌نظیری که این پلو دارد ظاهر بسیار زیبا و مجلسی را هم به سفره شما می‌ بخشد.

افرادی که گیاه خوار هستند می توانند با کباب کردن پنیر، پروتئین های مشابه کباب گوشت را دریافت کنند. لوبیا پلو از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است که همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش کم نشده که با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است. ایرانی ها عاشق گوشت هستند و در اکثر غذاهای ایرانی گوشت مرغ یا گوسفند و گوساله حتما وجود دارد. کوفته تبریزی از ترکیب گوشت، لپه و سبزیجات تهیه می شود و داخل کوفته هم تخم مرغ آبپز، آلو، گردو، پیاز داغ و زرشک ریخته می شود. زرشک پلو مانند غذاهای مثل کباب کوبیده ، جوجه کباب و … به عنوان یک غذای مجلسی محسوب می شود که برای پذیرایی در مراسم های مهم استفاده می شود. در این لیست غذاهایی نام برده می شوند که در واقع در فرهنگ ما بیشتر به نام لیست غذاهای بدون برنج شناخته می شوند.

زرشک پلو

آبگوشت یک غذای سنتی و خوشمزه است که دورهمی می‌چسبد و به همین دلیل اکثر ایرانیان در ظهر جمعه آن را درست می‌کنند. اگر به دنبال غذایی مجلسی و شیک برای درست کردن به هنگام ناهار هستید، قیمه نثار پیشنهاد من به شما عزیزان است. قیمه نثار برای شهر قزوین است و از گوشت‌های تکه‌ای به نسبت کوچک و خلال پسته، بادام، خلال پرتقال یا نارنج و …. در این مقاله از اکالا بلاگ قصد داریم به طرز تهیه چندین غذای خوشمزه و متنوع برای وعده ناهار بپردازیم.

طرز تهیه کوفته گل کلم خوشمزه با ۴ دستور پخت امتحان شده

سپس موادی مانند آب‌لیمو، دارچین، زعفران دم کرده و نمک و فلفل به همراه روغن مایع را قاطی کرده و به داخل و روی مرغ با یک فرچه آغشته کنید. برای ادامه طرز تهیه خورشت به آلو به محتوای آن مراجعه کنید. البته در این خورشت به جای گوشت از مرغ نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

دستور پخت زرشک پلو

کمتر ایرانی رو میشه پیدا کرد که این غذا رو امتحان نکرده باشه ولی هیمشه جزو سر لیست بهترین غذاهای ایرانی می باشد. علاوه بر بعضی از خورشت ها که در همه شهرها طبخ می‌شود، بعضی از شهرها خورشت های مخصوص خود را دارند. زرشک پلو با مرغ از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که نسبت به دیگر غذاهای ایرانی زمان زیادی نیاز ندارد.

معمولا در فهرست غذاهای ایرانی، غذاهای بدون برنج ساده‌تر از انواع دیگر غذاها هستند. در این لیست هم می‌توانید انواع متنوعی از خوراک‌ها را ببینید که به راحتی و با مواد ساده‌ای تهیه می‌شوند. به نظر من باید مستقیما به غذاهایی که در هر سفر می‌توانید از میل کردن آن لذت ببرید هم اشاره می شد. این مزاحی بود برای اینکه به سفره رنگین و فرهنگ غذایی غنی سرزمینمان ایران ببالیم شاید خیلی از ما تجربه امتحان کردن طعم غذاهای فرنگی را داشته باشیم و خیلی با آب و تاب آن‌را برای دیگران تعریف کنیم! اما اگر طعم غذاهای سنتی ایرانی را نچشیده‌اید و خاطره‌ای از آنها برای گفتن ندارید، پیشنهاد میکنم سریعا از سایت ره بال آسمان برای سفر خود بلیط رزرو کنید. ترخینه، خورشت تره کوهی، ماش آو، آبگوشت بامیه، پیچگ، بوله وله و…