بهترین غذاهای محلی ایرانی ویرگول-غذا شرقی

همچنین برای رفع یبوست می‌توانید از سبزی‌های تازه و البته کاهو هم همراه غذا استفاده نمایید. برای پخت اوجیزک به گوجه، روغن (ترجیحاً روغن محلی)، پیاز، آب، سیب‌زمینی و آچار نیاز دارید. البته در نوعی دیگر از این غذا به آن تخم‌مرغ هم اضافه می‌کنند. ازجمله غذاهای سنتی استان خراسان جنوبی که دارای روغن‌زیتون، رب، بلغور، و عصارهٔ مرغ و گوشت است و ارزش غذایی بالایی دارد. بلغور پلو در مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی آماده می‌شود و طعمی لذیذ دارد. اوماچ آش یا آش عوماج یکی از قدیمی‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی کرمان است که سرشار از مواد معدنی و مغذی است.

  • در وهله اول وجود تخم مرغ در این غذا باعث می‌شود از ویتامین آ.
  • در این مرحله مرغ و آب مرغ و هویج را که پخته به مخلوط جو و شیر اضافه کنید.
  • در این مطلب با چندتا از این غذاهای محلی لذیذ یزد آشنا می‌شویم.
  • جوجه كباب از گوشت مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است.

خورش قورمه سبزی یکی از غذاهای ایرانی بسیار معروف و پرطرفدار است که در کنار برنج سرو شده و طعم بی نظیری دارد. در آذربایجان، آش‌های زیادی وجود دارد اما در بین آنها آش یخ از همه خاص‌تر است. پس از اینکه آش پخته شده، آن را از روی شعله برمی‌دارند و داخل یخچال می‌گذارند. اگر خوش‌شانس باشید لوبیاپلو شیرازی را هم در رستوران‌های این شهر پیدا می‌کنید.

ته چین | Tah chin

یکی از مرسوم‌ترین غذاها به خصوص در تعطیلات در دل طبیعت، درست کردن جوجه روی زغال است که ایرانی‌ها استاد این کار هستند. این غذا در دو نوع با استخوان و بی‌استخوان درست می‌شود. ظاهر این رستوران بسیار جالب است و دقیقاً همانند یک دالون طولانی و دراز می‌ماند!

۴۰-کنگر پلو با رشته و گوشت

در این مقاله قصد داریم تعدادی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را به شما معرفی کنیم تا با فرهنگ غذایی ایرانی آشنا شوید. «شامی کباب» یا کتلت گوشت و سیب زمینی از محبوب‌ترین انواع غذاهای ایرانی است که معمولا به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای ایرانی بدون برنج در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شود. طرز تهیه شامی‌ کباب در شهرهای مختلف متفاوت است البته همه آن‌ها شباهت‌هایی به هم دارند.

طرز تهیه دلمه کلم اناری غذای شب یلدا

برای تهیه این پلو مرغ را با پیاز و کمی رب پخته و برنج را در آب می ریزیم. البته بهتر است همین جا به خاطر داشته باشید که می توانید به جای مرغ از مجله خبری غذا همان کوفته ریزه های جذاب استفاده کنید و اتفاقا شیرازی ها به این مدل بیشتر علاقمندند. لوبیا را هم تا حد نیم پز شدن در آب پخته و آبکش می کنیم.