بهترین غذای ایرانی و معرفی بهترین غذاهای سازمانی و شرکتی- مقالات کترینگ دنا-کترینگ سازمانی و ریلی

سپس آن را در روغن داغ به‌صورت یک تکه یا در اندازه‌های کوچک‌تر سرخ کنید. شما همچنین می‌توانید از قالب‌های آماده برای تهیه کوکو کدوی سبز استفاده کنید تا در نهایت غذای زیبایی داشته باشید. این غذا که به‌عنوان یک پیش‌غذا یا غذای اصلی سرو می‌شود، طرز تهیه پیچیده‌ای ندارد و باید آن را در حرارت ملایم و مدت زمان زیاد طبخ کرد. مشهورترین نوع فلافل با نخود درست می‌شود؛ اما این غذا را کشورهای عربی با عدس، سیب‌زمینی و حتی بادمجان نیز درست می‌کنند.

  • این غذای پرطرفدار ایرانی از حبوباتی مانند نخود و لوبیا سفید و گوشت و چربی و گوجه فرنگی و پیاز تهیه می شود.
  • برای مشاهده ادامه‌ی طرز تهیه لازانیا بر روی لینک کلیلک کنید.
  • در فهرست غذاهای ایرانی شیر برنج هم یک غذای صبحانه است و هم ناهار و شام.

شاید شما تنها جاذبه گرشگری برخی شهرها را فقط از جانب مکان‌های زیارتی آن بدانید و گاهی اطلاع رسانی‌ ضعیف درباره آداب و حتی فرهنگ غذایی برخی شهرها مثل قم دلیل کم لطفی در حق این شهرها شده است. آبگوشت غذای مورد علاقه اکثر ایرانیان است اما کمتر کسی از انواع و اصالت هر کدام اطلاع دارد. آبگوشت قنبید یا آبگوشت قنبیت غذای محلی استان قم بوده که قُمنَبیت به معنای نبات قم است، البته کلمه صحیح آن قُنَبیط است. آبگوشت قنبید یا همان آبگوشت کلم سنگ خواص بسیاری دارد و یکی از مفیدترین آبگوشت‌ها است. این غذا برای بهبود و التیام درد کمر، زانو و استحکام بخشی به استخوان مفاصل و کاهش ورم در دیافراگم و روده‌ها تاثیر بی‌بدیل و بی‌نظیر دارد.

سپس قابلمه را روی گاز قرار می‌دهیم و به آن نمک اضافه کرده و می‌گزاریم تا آب به جوش بیاد. رشته پلویی را کمی تقت می‌دهیم و به برنجمان که در حال جوش است اضافه می‌کنیم. بهتر است برای خرد کردن کلم پیچ آن را به‌قدری برش بزنیم که در زمان خوردن به‌راحتی در قاشق جا شوند. کلم قمری را هم می‌توانید همانند خلال‌کردن سیب‌زمینی برای سرخ کردن خرد کند.

برای طرز تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو بر روی لینک کلیک کنید. غذاهایی که با گوشت چرخ کرده درست می‌کنند، بسیار متنوع هستند. برای تهیه غوره مسما ابتدا در ماهیتابه کمی روغن ریخته و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. سپس مرغ‌ها را داخل ماهیتابه ریخته و تفت دهید تا کمی مرغ‌ها تغییر رنگ دهند.

طرز تهیه پکوره

این پلو را معمولا با مرغ و یا گوشت یا ماهیچه سرو می کنند و قبل از سرئ بر روی این غذا کمی زعفران می ریزند. از آنجا که ته‌چین مرغ، طرفداران بیشتری دارد، بد نیست بدانید که سینه مرغ استفاده شده در این غذا حاوی ویتامین ب. ۳ است که فعالیت‌های آنتی اکسیدانی دارد و به تنظیم قند خون و تولید انرژی کمک زیادی می‌کند. یکی از غذاهای خوشمزه و آسان که با نخود درست می‌شود، فلافل است.

پلو سبزیجات؛ غذایی خوشمزه و مجلسی بدون گوشت

در طرز تهیه رشته پلو از برنج به همراه رشته پلویی استفاده می‌شود. رشته پلو را می‌توانید با سینه مرغ، گوشت قرمز یا گوشت چرخ‌کرده ترکیب کنید. در لیست انواع غذاهای ایرانی، برخی غذاها قدمت طولانی دارند و البته ممکن است به یک شهر یا منطقه خاص کشور باشند. این غذاها معمولا جزو غذاهای پرطرفدار ایرانی به حساب می‌آیند. در طرز تهیه خورش فسنجان، نکته مهم، به روغن افتادن غذا است. برای یک غذای شام مهمانی مجلسی طرز تهیه این غذای ایرانی خوشمزه را پیشنهاد می‌کنیم.

دسترسی مردمان جنوب به دریا و امکان صید ماهی باعث شده است که ویژگی مشترک اکثر غذاهای جنوبی آبزیان تازه و خوش طعم باشد. دمپختک ماهی بوشهری یا دمی لخلاخ که در زبان محلی به نام ماهی می یدم هم میگویند از لذیذ ترین غذاهای بوشهری است. توصیه ما به شما برای لذیذتر شدن این غذای خوشمزه این است که آنرا با ترشی بادمجان نوش جان کنید.

پس وجود این مغز‌ها در قیمه نثار می‌تواند ارزش غذایی آن را تا حدودی برای شما روشن کند. معمولاً توصیه می‌شود اگر از افراد کم‌خون هستید، در این غذا به جای خلال بادام از خلال فندق استفاده کنید. با اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورشت قیمه نثار نیز می‌توانید به جذب آهن در این غذا کمک زیادی کنید. سپس گوشت را به آن اضافه کرد و ادویه‌های لازم را می‌ریزیم. در ماهیتابه‌ای جدا انواع خلال‌ها یعنی خلال پسته، بادام، پوست پرتقال و زرشک را سرخ می‌کنیم. پس از دم کشیدن برنج آن را با خلال‌ها و زعفران مخلوط کرده و گوشت را در کنارش سرو می‌کنیم.

علت اصلی آن علاوه بر مهارت و اشتیاقی که فرد به پختن غذا دارد، فوت و فن های ریزی است که اجرا می‌کند. با دانستن آنها می‌توانید تا حد زیادی سطح کیفیت غذای خود را ارتقا دهید. در دستور پخت هایی که در این سایت ارائه شده سعی کردیم بیشتر فوت و فن های پختن غذا های مختلف را آموزش دهیم تا نتیجه بهتری بگیرید. از جذاب‌ترین غذاهای جنوب ایران، دمی لخلاخ است که بومیان بوشهری برای تهیه آن از روش‌های خاصی استفاده می‌کنند.