تاکو لوبیا سیاه وگان [2 Ways]


از این تاکوهای لوبیا سیاه وگان خوشمزه به یکی از دو روش لذت ببرید: با آب پرتقال برای یک تاکو صبحانه شیرین و تند یا با آب سبزیجات برای ناهار و شام معطر و خوش طعم. آنها به راحتی آماده می شوند، سرشار از مواد مغذی هستند، فوق العاده رضایت بخش هستند و فقط در 20 دقیقه آماده می شوند!

تاکوهای لوبیا سیاه وگان را تکمیل کرد [2 Ways] روی یک سطح سفید با مواد پراکنده در پس زمینه

تاکو لوبیا سیاه 20 دقیقه ای وگان [2 Ways]

اینها را از کجا شروع کنیم؟ اگر به دنبال دستور العمل تاکوی با لوبیا سیاه وگ، عمومی و دلپذیر برای ناهار و شام هستید، به خواندن ادامه دهید. اگر به تاکوی صبحانه لوبیا سیاه با ،یب مرکبات (من، برای سرو در صبحانه یا برانچ) علاقه مندید… همچنین به خواندن ادامه دهید!

اگر هرگز به ،یب لوبیا سیاه و آب پرتقال فکر نکرده اید، صدای ما را بشنوید. درست مانند آب لیمو و لیموترش، OJ روشنایی و طعمی را ارائه می دهد که به طرز شگفت انگیزی با لوبیا سیاه جفت می شود، در حالی که طعم شیرین مرکباتی کمی به آن اضافه می کند که برای لذت بردن در صبحانه با یک فنجان آب میوه عالی است.

با این حال، اگر متقاعد نشدید، OJ را با آب سبزیجات با تاکوهای سبزیجات لوبیا سیاه فوق العاده معطر و خوش طعم جایگزین کنید. آن‌ها را با تمام چاشنی‌های مورد علاقه‌تان، مانند گوجه‌فرنگی، کاهو، آووکادو، و سالسا پر کنید و داخل آن بگردید!

مهم نیست که شما انتخاب کنید، این تاکوهای لوبیا وگان سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر، چربی های سالم و مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند! بهترین از همه این است که آنها واقعاً ساده برای تهیه و آماده ، غذا هستند.

فقط با کمی ،د ، و پختن روی اجاق، می تو،د این تاکوها را با لوبیا سیاه از آشپزخانه تا میز فقط در 20 دقیقه برای صبحانه، ناهار یا شام کم زحمت و دلپذیر میل کنید! به علاوه، آنها بدون گلوتن، بدون لبنیات، بدون سویا، بدون آجیل، گیاهخوار و وگان هستند!

گزینه سبک تر را ترجیح می دهید؟ بسته بندی کاهوی لوبیا سیاه ما را بررسی کنید. آیا می خواهید الهام بیشتری برای صبحانه تاکو داشته باشید؟ سری به این تاکوهای خوشمزه صبحانه توفو بزنید. فهرست شیرین و خوش طعم بیشتری می خواهید؟ این سالاد انبه لوبیا سیاه را باید امتحان کنید!

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

تنها چیزی که برای تهیه این دستور پخت تاکو لوبیا سیاه نیاز دارید، مواد ساده و ارز، است که در ا،ر انبارها/آشپزخانه ها و برخی سبزیجات تازه یافت می شود. بعلاوه، یک جابجایی ساده مواد، این مواد را از روشن و صبحانه به کاملاً خوش طعم تغییر می دهد.

مواد تشکیل دهنده تاکو لوبیا سیاه وگان [2 Ways] در برابر یک سطح سفید اندازه گیری شده است

پر ، تاکو لوبیا سیاه

  • لوبیا سیاه: ما از کنسرو لوبیا سیاه (معمولی یا کم سدیم) استفاده می کنیم. لوبیاهای دیگر مانند لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی یا نخود نیز موثر هستند.
  • سبزیجات:
    • قارچ (اختیاری – قارچ سفید یا قهوه ای معمولی)
    • دانه ذرت (کنسرو یا منجمد)
    • پیاز زرد (یا پیاز قرمز)
  • مخمر تغذیه ای: برای umami، “پنیر”، عمیق به پر ، تاکو لوبیا.
  • چاشنی ها: ما از یک ،یب ساده استفاده کردیم
    • نمک دریا (یا سس سویا برای عمق بیشتر اومامی)
    • پودر فلفل قرمز (یا پودر کاین – به طعم اضافه شده)
  • آب پرتقال: از آب پرتقال ،یداری شده در فروشگاه یا تازه فشرده شده برای درخشندگی، طعم، طعم لطیف و شیرینی در تاکوی پرتقال لوبیا سیاه استفاده کنید. برای طعم و مزه بیشتر، مقداری پوست پرتقال نیز اضافه کنید.

متناوبا، از سوی دیگر، برای تاکوهای لوبیا سیاه وگان خوش طعمآب پرتقال را حذف کنید یا آن را جایگزین مقداری آب سبزیجات کنید.

تورتیلا و تاپینگ

  • نان ذرت مکزیکی: ما تورتیلاهای ذرت نرم را ترجیح می دهیم. با این حال، پوسته های سخت تاکو نیز کار می کنند.
  • کاهو: از کاهوی ریز ،د شده یا برگهای بزرگتر از انواع کاهوی نرمتر استفاده کنید. از طرف دیگر، برای ترد بیشتر، از کلم قرمز استفاده کنید.
  • گوجه فرنگی: از یک گوجه فرنگی بزرگ، نگینی ،د شده یا گوجه فرنگی گی،ی کوچک به صورت ربع استفاده کنید.
  • آووکادو: (اختیاری) برای خامه شدن و چربی های سالم به صورت نازک برش داده می شود.
  • سالسا: (اختیاری) ما دوست داریم این تاکوهای نارنجی لوبیای سیاه را با سالسا به سبک رستور، یا یک نسخه درشت مانند Pico de Gallo تمام کنیم. روش دیگر، یک قطره سس تند اضافه کنید.

چه چیز دیگری می توانم به تاکوهای لوبیا سیاه اضافه کنم؟

از هر یک از افزودنی های اختیاری زیر برای این دستور العمل تاکو لوبیا سیاه بر اساس مشخصات طعم دلخواه، ماکروها و غیره انتخاب کنید.

  • گیاهان تازه: تاکوهای گیاهی لوبیا سیاه را با گشنیز، جعفری یا پیازچه تزئین کنید.
  • فلفل دلمه ای: ریز ،د کرده و برای ترد بیشتر به مواد اضافه کنید.
  • سیب زمینی شیرین: از تکه های کوچک سرخ شده یا بریان شده برای شیرینی لطیف و مواد مغذی اضافی در تاکوهای لوبیا سیاه گیاهی استفاده کنید.
  • فلفل: مقداری هالاپینو (یا فلفل دیگر) ،د شده را برای حرارت بیشتر به فیلینگ لوبیا اضافه کنید.
  • پنیر رنده شده وگان: این به ویژه با نسخه پرکننده خوش طعم کار می کند. شما می تو،د از پنیر رنده شده وگان با طعم قوی (مانند چدار) یا پنیر فتا مانند وگان ترد استفاده کنید.
  • مواد ترشی: ما به خصوص پیاز قرمز ترشی را به دلیل رنگ صورتی روشن و طعم تند، شیرین و تندش دوست داریم. با این حال، می تو،د با ترشی هالاپنیو و موارد دیگر آزمایش کنید.
  • تقلا توفو: این افزودنی باعث می شود تاکوی صبحانه لوبیا سیاه خوشمزه تری سرشار از پروتئین داشته باشید.
  • زیره: به طعم اضافه شد.
  • اهک: برای استفاده در کنار تاکوها برای روشنایی و عمق بیشتر.

چگونه تاکو لوبیا سیاه وگان درست کنیم؟

با حداقل ،د ، و فقط چند دقیقه پختن روی اجاق گاز، می تو،د این تاکوهای گیاهی را با لوبیا سیاه تنها در 20 دقیقه روی میز تهیه کنید!

  • 1) ابتدا پیاز را پوست گرفته و خلالی کنید و (در صورت استفاده) قارچ ها را ،د کنید. همزمان کاهو را بشویید و رنده کنید، گوجه فرنگی را حلقه حلقه کنید و آووکادو را نازک برش دهید.
  • 2) سپس روغن را در یک تابه بزرگ گرم کنید و قارچ، پیاز، ذرت و لوبیا سیاه را به مدت 4 تا 5 دقیقه اضافه کنید تا نرم شوند.
مواد تشکیل دهنده تاکو لوبیا سیاه وگان [2 Ways] به یک کاسه اضافه شد
  • 3) ادویه ها و آب پرتقال (یا آب سبزیجات) را اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و سپس با استفاده از پوره سیب زمینی به غلظت دلخواه خود له کنید.
فرآیند اضافه ، مخمر تغذیه ای به کاسه
فرآیند اضافه ، ادویه به کاسه
اضافه ، آب پرتقال به کاسه را پردازش کنید
شات له ، مواد در یک کاسه با پوره سیب زمینی

اگر دستگاه آسیاب دستی نداریدمخلوط لوبیا سیاه را به مخلوط کن/غذاساز کوچک منتقل کنید و به قوام دلخواه خود بپزید.

  • 4) اگر از تورتیلاهای نرم استفاده می کنید، ماهیتابه را پاک کنید، سپس هر طرف تورتیلا را در تابه خشک به مدت 20 تا 30 ث،ه گرم کنید.
  • 5) تاکوهای لوبیا سیاه را با پر ، لوبیا سیاه له شده، گوجه‌فرنگی، کاهو و آووکادوی ،د شده بریزید. در نهایت، به صورت دلخواه با سالسا یا سس تند بریزید و لذت ببرید!

نکات و نکات دستور العمل برتر

  • برای تاکو لوبیا سیاه ترد: تاکوها (منهای سبزیجات تازه) را جمع کنید و با هم فشار دهید، سپس با کمی روغن (یا کره گیاهی) سرخ کنید تا ترد شوند. روی آن را با کاهو، گوجه فرنگی، آووکادو و سالسا بریزید.
  • بافت لوبیا را تنظیم کنید: شما قوام مورد نظر خود را بین فوق العاده درشت یا خیلی صاف انتخاب می کنید.
  • گرما را تنظیم کنید: به اندازه دلخواه پودر فلفل قرمز را اضافه کنید.

سوالات متداول

چگونه مخلوط لوبیا سیاه را دوباره گرم کنیم؟

مواد را روی حرارت ملایم روی اجاق گاز یا در فواصل 30 ث،ه ای در مایکروویو گرم کنید و بین آن ها هم بزنید.

چگونه می توانم تورتیلا را گرم کنم؟

اگر مقدار زیادی گرم می کنید، آن ها را در فویل بریزید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر با دمای 350 درجه فارنهایت/175 درجه سانتی گراد قرار دهید. روش دیگر، برای افزودن مقداری طعم ذغالی، از انبر استفاده کنید تا آنها را به صورت جداگانه روی شعله باز (مثل مشعل گاز) گرم کنید تا کمی ذغالی شوند (فقط 10 تا 20 ث،ه در هر طرف).

آیا می توانم قارچ ها را حذف کنم؟

اگر از طرفداران قارچ نیستید، آنها را به طور کامل از این تاکوهای گیاهی لوبیا سیاه حذف کنید.

دستورالعمل های آماده سازی و ذخیره سازی

می تو،د فیل سیاه را تا 4 روز قبل و آن را در ظرف دربسته در یخچال یا برای نگهداری نگهداری کنید 3-4 ماه در فریزر (سپس یک شب در یخچال ذوب می شود) تا آماده استفاده/گرم ، مجدد شود.

به همین ترتیب، سبزیجات تازه (به جز آووکادو) را نیز می توان آماده کرد یکی دو روز قبل و در ظروف جداگانه در بسته در یخچال نگهداری می شود.

پس از مونتاژ، بهتر است فوراً از تاکوهای گیاهی با لوبیا سیاه لذت ببرید، البته قبل از اینکه تورتیلاها نرم و خیس شوند.

توصیه های خدمت

اگر تاکوی پرتقالی لوبیا سیاه را برای خوردن در صبحانه درست می‌کنید، اغلب آن‌ها را با یک تکه میوه همراه می‌کنیم. با این حال، اگر در هنگام ناهار از آنها لذت می برید / می خواهید غذای بیشتری درست کنید، می تو،د آنها را در کنار:

بیشتر دستور العمل های تاکو وگان

ع، ها توسط آلفونسو رویا

تاکوهای لوبیا سیاه وگان را تکمیل کرد [2 Ways] روی یک سطح سفید با مواد پراکنده در پس زمینه

تاکو لوبیا سیاه وگان [2 Ways]

رنه پرس

از این تاکوهای لوبیا سیاه وگان خوشمزه به یکی از دو روش لذت ببرید: با آب پرتقال برای یک تاکو صبحانه شیرین و تند یا با آب سبزیجات برای ناهار و شام معطر و خوش طعم. آنها به راحتی آماده می شوند، سرشار از مواد مغذی هستند، فوق العاده رضایت بخش هستند و فقط در 20 دقیقه آماده می شوند!

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان پخت 10 دقیقه

زمان کل 20 دقیقه

دوره صبحانه

غذا آمریکایی، مکزیکی

خدمات 3 وعده های غذایی

کا،ی 419 کیلو کا،ی

  • روغن را گرم کنید و پیاز، قارچ، ذرت تازه و لوبیا سیاه را به مدت 4 تا 5 دقیقه تفت دهید تا پیاز نرم شود. مخمر تغذیه ای، نمک، فلفل، فلفل چیلی، پاپریکا و آب پرتقال را اضافه کنید و با پوره سیب زمینی له کنید. در یک کاسه کوچک مواد پر را کنار بگذارید.

  • اگر از تورتیلاهای نرم استفاده می کنید، ماهیتابه را پاک کنید و تورتیلاهای ذرت را از هر طرف حرارت دهید.

  • هر تورتیلا را با کمی فیلینگ کاهو و لوبیا پر کنید. در صورت استفاده با گوجه فرنگی و آووکادو روی آن را اضافه کنید. در صورت تمایل، سالسا یا سس تند مورد علاقه خود را روی آن قرار دهید.

  • برای تاکو لوبیا سیاه ترد: تاکوها (منهای سبزیجات تازه) را جمع کنید و با هم فشار دهید، سپس با کمی روغن (یا کره گیاهی) سرخ کنید تا ترد شوند. روی آن را با کاهو، گوجه فرنگی، آووکادو و سالسا بریزید.
  • بافت لوبیا را تنظیم کنید: شما قوام مورد نظر خود را بین فوق العاده درشت یا خیلی صاف انتخاب می کنید.
  • گرما را تنظیم کنید: به اندازه دلخواه پودر فلفل قرمز را اضافه کنید.

کا،ی: 419کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 66gپروتئین: 12gچربی: 15gچربی های اشباع شده: 2gچربی های چند غیر اشباع: 3gچربی اشباع شده: 8gسدیم: 467میلی گرمپتاسیم: 938میلی گرمفیبر: 16gقند: 6gویتامین A: 625IUویتامین سی: 23میلی گرمکلسیم: 115میلی گرماهن: 3میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.


منبع: https://plantbasedonabudget.com/black-bean-and-orange-breakfast-tacos/