خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی کدامند؟ کجارو

در منوی این رستوران انواع غذاهای سنتی، فرنگی و همچنین چای و قلیان به چشم می‌خورد. البته به یاد داشته باشید که این رستوران در اکثر روزهای سال شلوغ است و باید برای دریافت خدمات، کمی صبر داشته باشید. بیشتر غذاهای سنتی و معروف ایرانی در تمام نقاط کشور طبخ می‌شوند و علاوه بر آن اکثر شهرها و روستاها غذاهای محلی هم دارند. به کوشش تیم تحریریه آرسس شف، لیست دسته بندی شده 222 غذای ایرانی جمع آوری شده است و در ادامه برای استفاده شما قرار گرفته است. ترکیب بی‌نظیر برنج، باقالا، شوید و روغن به همراه گوشت یکی از خوشمزه­ترین ترکیبات مجلسی است.

  • مرغ را با پیاز رنده شده، سیر له شده، زردچوبه و فلفل در مقداری روغن در یک قابلمه تفت دهید تا آب پیاز تبخیر شود و رنگ تکه‌های مرغ عوض شود.
  • همانطور که ته دیگ لوبیاپلو طرفدار دارد، ته دیگ پلو مخلوط هم پرطرفدار است؛ مخصوصاً اگر با سیب زمینی یا نان درست شده باشد.
  • دلمه برگ مو، دلمه گوجه، دلمه بادمجان و دلمه فلفل دلمه از معروف ترین آن‌ها است.
  • سپس آن را به‌همراه پیاز داغ و زردچوبه و آب در قابلمه بریزید تا بپزد.
  • کمی مواد را در کنار یک دیگر تفت دهید و سپس مقداری آب به قابلمه اضافه کنید.
  • دنده کباب را با برنج یا نان تازه، پیاز، نارنج، ماست و انواع سبزیجات به سر سفره بیاورید و مطمئن باشید که همه عاشق این غذا خواهند شد.

رستوران سنتی سیمرغ یکی از معروف‌ترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در محدوده خیابان شریعتی و بهار شیراز قرار دارد. رستوران سنتی سیمرغ ظاهری کلاسیک و در عین حال شیک و امروزی دارد. این رستوران دارای سالنی بسیار بزرگ است و با وجود سرو قلیان، دود آن سایر مهمانان را آزار نمی‌دهد.

جاباما با ارائه امکاناتی مانند انتخاب بازه قیمت، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با هر بودجه‌ای، ویلا، اقامتگاه یا هتل موردنظرتان را رزرو کنید. اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال اجاره ویلا ساحلی در شمال باشید، می‌توانید با خیال راحت با جاباما گزینه موردنظرتان را پیدا کنید. حتی اگر برای سفری لوکس و خاطره‌انگیز، دنبال اجاره ویلا استخردار در شهرهای مختلف ایران باشید، می‌توانید آن را به راحتی در جاباما انجام دهید. کباب درست کردن آنها در شب‌های بهار کنار زاینده‌رود، زبانزد است.

رشته پلو سنتی ترین غذای ایرانی

اردک شکم‌پر در استان گیلان نیز طبخ می‌شود و از طرفداران بسیاری برخوردار است؛ اما اصالت این غذا به استان مازندران برمی‌شود. مخلفات رنگارنگ و ترش‌مزه اردک شکم‌پر آن‌قدر لذیذ هستند که آب دهانتان را راه خواهند انداخت. پس در سفر به مازندران و در خانه محلی‌ها حتما سراغ این غذای خوشمزه را بگیرید و اگر تاکنون آن را نخورده‌اید، حتما آن را امتحان کنید. در دستور پخت این غذا، از گوشت تمامی قسمت‌های گوسفند از جمله ماهیچه، گردن و مغز ران می‌توانید استفاده کنید؛ البته این روزها برای تهیه زیربرنجی معمولا از ماهیچه و مغز ران استفاده می‌شود. در نهایت نیز یک قطعه پیاز و کمی نمک در سینی می‌گذارند و غذا را با نان می‌پوشانند تا سرد نشود.

۵- زرشک پلو با مرغ

ظاهر این رستوران بسیار جالب است و دقیقاً همانند یک دالون طولانی و دراز می‌ماند! دیوارهای رستوران دالون دراز به‌خوبی گچکاری شده و مقرنس‌کاری‌های هنرمندانه آن، شما را به یاد ساختمان‌های دوره قاجار می‌اندازند. همچنین به یاد داشته باشید که همه شب از ساعت ۸ تا ۱۱ شب این رستوران میزبان گروه موسیقی سنتی و نوازندگان معروف است و می‌توانید از شنیدن موسیقی زیبای ایرانی لذت ببرید. در بخش فضای باز این رستوران هم موسیقی زنده برگزار می‌شود.

انواع پلو در بین غذاهای محلی اردبیل

در زمان ناصر الدین شاه قاجار، زرشک یکی از موادی بود که در پلو به کار می‌رفت و پلوها را بسته به موادی که به آنها افزوده می‌شد نام‌گذاری می‌کردند. به سبب هماهنگی که بین مواد زرشک پلو به لحاظ رنگ و مزه برقرار بود، بیشتر در جشن‌ها و عروسی‌ها پخته می‌شد. موادی که برای تهیه این غذای ایرانی به همراه زرشک به کار می‌رفت بسیار متنوع بود. به طور کلی لیست غذاهای ایرانی با برنج را میتوان در لیست زیر خلاصه کرد. البته تعداد انواع غذاهای ایرانی که برنج مصرف میشوند زیاد میباشد و ما تعداد محدودی از آن ها را در لیست زیر قرار داده ایم. به طور کلی می‌توان گفت ترک‌ها از طعم شیرینی لذت می‌برند.

اکبر جوجه هم یکی از معروف ترین غذاهای شمال کشور است، دارای قدمت زیادی می باشد و مطمئنا می تواند در لیست غذاهای اصیل ایرانی قرار بگیرد. کباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امکان دارد بارها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته کوفته در‌ کل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود.