لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی

بهتر است خورش قیمه را با گوشت گوسفندی بپزید که بافتی نرم و چرب دارد. برخی افراد، کمی زنجفیل تازه یا نصف قاشق چای‌خوری زنجفیل را در خورش قیمه می‌ریزند تا غذا طعم و تندی خوبی به خود بگیرد. دارچین، زعفران، هل و گلاب را نیز برای خوش‌عطر و طعم کردن این خورش به آن اضافه می‌کنند.

  • اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی یا نذری درست کنید، طرز تهیه عدس پلو را بخوانید.
  • صبر کنید تا ماست کمی رقیق و در آب حل شود؛ سپس مخلوط تخم‌مرغ و سیر را به‌همراه نمک و فلفل در قابلمه بریزید.
  • اگر به دنبال جزییات بیشتر و دیدن نمونه‌ کارهای تهیه غذا مونا در تورنتو هستید، با دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی و استفاده از راه‌های ارتباطی می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.
  • برای طرز تهیه کشک بادمجان ابتدا پوست بادمجان‌ها را بگیرید.
  • دنده کباب، یکی از غذاهای مهم و مجلسی شهر کرمانشاه به شمار می‌آید که معمولا در مهمانی‌ها و مجالس مهم سرو می‌شود.

در این میان، ماهی شكم‌پر كه از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در خطه شمال و البته جنوب كشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. در این مطلب لیست کاملی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را خواهید دید. این لیست به شما کمک می کند تا با توجه به مواد اولیه در دسترس، بتوانید منوی روزانه یا هفتگی متنوعی تهیه کنید. مرصع پلو یا پلو نگین‌کار،‌ پلوی مخلوطی است که به‌خاطر مخلفات درخشانی که روی آن ریخته می‌شود، این نام را گرفته است. در واقع مرصع پلو نوعی برنج است که مغز‌ها و میوه‌های مختلف روی آن مانند جواهر می‌درخشند.

داغ ترین ها

دمپخت ماهی بوشهری، دمی لخ لخ یا در زبان محلی ماهی «می‌یَدُم»، یکی از لذیذترین غذاهای بوشهری است که با ماهی، برنج، سبزی (گشنیز، شنبلیله و شوید)، سیر، پیاز، تمر هندی و ادویه‌جات درست می‌شود. نام این غذا از کلمه عربی «لخلخه» به‌معنای «بوی خوش» گرفته شده است. این خوراک با نام‌های متفاوت در برخی دیگر از شهر‌های جنوبی و هرمزگان نیز طبخ می‌شود؛ اما مشهورترین نام آن، دمی لخ لخ یا لخلاخ بوشهری است. این غذا با دو دستور پخت متفاوت درست می‌شود که تفاوت عمده آن‌ها در استفاده از لیمو عمانی یا تمر هندی است. آش مغذی ترخینه، متشکل از ترخینه جامد، حبوباتی چون عدس، لوبیا و نخود، سبزیجات معطر، پیاز، فلفل و زردچوبه است. شیرازی‌ها معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار، «یتیمچه» را به عنوان غذای ایرانی بدون برنج در اولویت قرار می‌دهند.

تا از بهترین غذاهای فیلیپین + مواد تشکیل دهنده

همچنین هر شب، به جز ایام سوگواری، از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، برنامه موسیقی زنده در این رستوران برگزار می‌شود. در این برنامه برخی از نوازندگان معروف نی، دف و ویلون حضور دارند. کله پاچه معمولاً برای صبحانه به عنوان یک تقویت کننده انرژی برای تمام روز، مصرف می­‌شود. رستوران­‌هایی که کله پاچه در آنجا طبخ می­‌شود به کله پزی یا طباخی معروف هستند. آشپزهای طباخی‌­ها قبل از سحر و حدود ساعت 4 صبح رستوران را باز می­‌کنند و شروع به فروش این غذای ایرانی می‌کنند.

در مدتی که گوشت در حال پخته شدن است باید بادمجان‌ها را پوست بکنیم، از وسط نصف کنیم و در یک تابه سرخ نماییم. برای پخت این خورش خوشمزه باید مغز گردو ها را خوب آسیاب کنید و یک نوع گوشت دلخواه را نیز برای پخت آن انتخاب نمایید. بعد از اینکه رنگ گوشت ها کمی تغییر کرد لوبیاهای خیس شده یا نیم پز شده را به ترکیب‌تان اضافه کنید. کمی مواد را در کنار یک دیگر تفت دهید و سپس مقداری آب به قابلمه اضافه کنید. ابتدا حبوبات را همراه گوشت و چربی پخته و پیاز را به آن اضافه می کنیم و در انتها گوجه ها را اضافه می کنند.

آن‌ها را از شب قبل خیس کنید و چند مرتبه آب آن‌ها را تعویض نمایید. در قابلمه دیگری برنج را خیس کرده و اجازه دهید پخته شود. پس از نرم شدن می‌توانید آن‌ها را آبکش کرده و به نخود‌ها اضافه کنید. حال خورش شما پخته و برای سرو کردن به همراه برنج، سیب زمینی سرخ کرده و بادمجان سرخ کرده آماده است.

این دسر ترکیباتی مانند جوانه گندم، تخم مرغ، گل رز، شکر، کره و … اگر می­خواهید تجربه لذت بخشی از میل کردن سوهان داشته باشید، سوهان را به همراه چای میل کنید. در تمام دنیا بستنی به عنوان یکی از دسرهای محبوب شناخته می­شود. در فرهنگ­های مختلف انواع متفاوتی از بستنی به عنوان دسر وجود دارد. ایران هم از این قائله مستثنی نیست و ایرانی‌­ها بستنی را به عنوان دسر یا یک میان وعده بی­نظیر استفاده می‌­کنند.

خورشت ریواس

«شامی کباب» یا کتلت گوشت و سیب زمینی از محبوب‌ترین انواع غذاهای ایرانی است که معمولا به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای ایرانی بدون برنج در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شود. طرز تهیه شامی‌ کباب در شهرهای مختلف متفاوت است البته همه آن‌ها شباهت‌هایی به هم دارند. طرز پخت انواع غذاهای ایرانی مجلسی آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست. در میان این لیست، طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه، و طرز تهیه باقالی پلو با گردن فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را به خوبی رعایت کنید یک غذای ایرانی خوشمزه برای مهمانی هم خواهید داشت. خورش قیمه هم یکی دیگر از غذاهای سنتی ایرانی خوشمزه است که در میان مردم طرفداران زیادی دارد.

مواد تشکیل دهنده شیرین پلو برنج, مرغ , پیاز, مغز بادام و پسته و خلال پوست پرتقال است. قیمه نثار از نظر ارزش غذایی، حرف زیادی برای گفتن دارد. به علاوه اگر برنج را به همراه سبوسش مصرف کنید، پتاسیم موجود در آن، می‌تواند در کنترل فشار خون هم تأثیرگذار باشد. برای تهیه زرشک پلو در ابتدا برنج را طبخ کرده و بعد آماده شدن برنج زرشک را با کره سرخ می کنند و در انتها با زعفران بر روی برنج می ریزند.