دستور تهیه بلغور جو دوسر – عشق و لیمو


این دستور تهیه بلغور جو دوسر به همان اندازه برای صبحانه خوب است که برای شام یا ناهار. تخم‌مرغ، آووکادو و سبزی‌های سیر روی جو دوسر خامه‌ای برش خورده استیل.


بلغور جو دوسر مرزه


اگر عادت دارید جو دوسر صبحگاهی خود را با کره آجیل و میوه های تازه پر کنید، مفهوم بلغور جو دوسر ممکن است عجیب به نظر برسد. اما به آن فرصت بدهید و فکر می کنم شگفت زده خواهید شد. جو دوسر (که به هر حال یک غلات کامل مانند فارو، برنج قهوه‌ای، توت گندم یا هر نوع دیگری است) کاملاً با مواد تثبیت‌کننده مانند آووکادو، سبزیجات سرخ شده و تخم‌مرغ آب پز نرم جفت می‌شود. این تاپینگ‌های دل،ب، این دستور پخت بلغور جو دوسر را به صبحانه‌ای رضایت‌بخش و مغذی تبدیل می‌کنند، و همچنین جو را فراتر از منطقه صبحانه می‌برند و آن را به گزینه‌ای خوشمزه برای یک شام یا ناهار سریع تبدیل می‌کنند.

بنابراین حتی اگر شک دارید، امیدوارم این دستور تهیه بلغور جو دوسر خوش طعم را امتحان کنید. این آسان، سالم و بی پایان قابل تنظیم است (تاپینگ های مورد علاقه خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!). من فکر می کنم که شما آن را دوست خواهید داشت!


مواد لازم دستور تهیه بلغور جو دوسر


طرز تهیه بلغور جو دوسر مرزه

نکته شماره 1 من برای این دستور پخت بلغور جو دوسر خوش طعم؟ از جو دو سر استیل استفاده کنید! بافت خامه‌ای و جویدنی آن‌ها تقریباً شبیه ریزوتو است که آنها را به همراهی طبیعی برای موادی مانند سبزیجات و تخم‌مرغ تبدیل می‌کند. جو دوسر سریع پخت و حتی جو دوسر کامل برای استفاده در این دستور پخت خیلی نرم و لطیف هستند.

برای اینکه جو دوسر را با عطر و طعم مرزه و اومامی دم بکشم، آنها را با موسیر و سیر می پزم. من با تفت دادن مقداری موسیر ریز ،د شده در روغن زیتون در قابلمه ای متوسط ​​شروع می کنم.


جو دو سر فولادی در قابلمه با قاشق چوبی


سپس جو و سیر را هم زده و آب و نمک را اضافه می کنم. آب را به جوش می‌آورم، حرارت را کم می‌کنم و می‌جوشانم و گاهی هم می‌زنم تا جو غلیظ و خامه‌ای شود، اما هنوز کمی گاز بگیرد، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه.

در حین پختن جو، من رویه ها را آماده می کنم. موارد دلخواه من را در زیر بیابید!


بلغور جو دوسر در قابلمه با قاشق چوبی


دستور تهیه بلغور جو دوسر مرزه

من دوست دارم بلغور جو دوسر خوش طعم خود را با تخم مرغ آب پز نرم، اسفناج تفت داده شده و آووکادو، با پاشیدن پیازچه برای نیش پیاز و سبزی های میکروگرین برای یک لمس تازه تکمیل کنم. اما گزینه های تاپینگ به همین جا ختم نمی شود! با خیال راحت بلغور جو دوسر خوش طعم خود را مطابق میل خود سفارشی کنید. در اینجا چند ایده برتر برای شروع شما آورده شده است:

  • انواع تخم مرغ. به جای استفاده از تخم مرغ آب پز نرم، روی جو خود را با یک تخم مرغ آب پز یا تخم مرغ سرخ شده پر کنید.
  • پروتئین های گیاهی تخم مرغ ها را رها کنید و کاسه خود را با توفوی پخته شده یا نخود برشته بپوش،د.
  • سبزیجات سرخ شده. به جای اسفناج یا علاوه بر آن از قارچ سرخ شده، کلم بروکلی یا کلم پیچ استفاده کنید.
  • سبزیجات سرخ شده. کلم بروکلی تفت داده شده، کلم برو،ل و کدو حلوایی را در پاییز و زمستان و گوجه گی،ی تفت داده شده، کدو سبز و فلفل را در تابستان اضافه کنید.
  • پنیر یا “پنیر”. روی مقداری پنیر پارمزان تازه رنده شده یا فتا ،د شده بپاشید، یا برای گزینه ای بدون لبنیات، از این پنیر پارمزان گیاهی که با بادام هندی و مخمر مغذی درست شده است استفاده کنید. یا، برای خوردن مشابه اومامی، می‌تو،د روی کاسه بلغور جو دوسر خوش طعم خود را با پیاز کاراملی‌شده بپوش،د.
  • آجیل یا دانه های برشته شده. دانه های کنجد برشته شده، تخمه آفتابگردان، بادام و/یا پپیتا، ترد خوشمزه ای را به آن اضافه می کنند.
  • گیاهان تازه. روی برگ های گشنیز یا آویشن تازه بپاشید.

با سس تند یا پستو سرو کنید!

تهیه بلغور جو دوسر در صبح‌های شلوغ کمی زمان‌بر است، اما اگر دوست دارید، می‌تو،د آن را از قبل آماده کنید. جو را از قبل بپزید، آن را در ظرف های آماده غذا بریزید و تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید. دوباره روی اجاق گاز یا مایکروویو گرم کنید و درست قبل از غذا روی آن مواد مورد نظرتان را بپوش،د.


دستور تهیه بلغور جو دوسر


بیشتر دستور العمل های جو دوسر مورد علاقه

اگر عاشق این جو دو سر خوشمزه هستید، یکی از این دستور العمل های جو دوسر خوشمزه را امتحان کنید:

یا، برای ایده های بیشتر برای صبحانه سالم، این پست را بررسی کنید!

بلغور جو دوسر مرزه

زمان آماده سازی: 10 دقیقه

زمان پخت: 20 دقیقه

زمان کل: 30 دقیقه

خدمت 2 به 3

این دستور العمل آسان بلغور جو دوسر یک گزینه سالم و خوشمزه برای هر وعده غذایی در روز است – صبحانه، ناهار یا شام! ما عاشق تاپینگ های لیست شده در اینجا هستیم، اما با خیال راحت با آنها آزمایش کنید. پیشنهادات بیشتر را در پست بالا بیابید!

  • 1 قاشق سوپخوری روغن زیتون اضافی
  • ¼ فنجان موسیر ریز ،د شده، حدود 1 کوچک
  • ¾ فنجان جو دوسر فولادی
  • 1 حبه سیر، رنده شده
  • 2 ¼ فنجان ها اب
  • ½ قاشق چایخوری نمک دریا
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • روغن زیتون را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. موسیر را اضافه کنید و حدود 2 دقیقه بپزید تا نرم شود. جو دوسر و سیر را اضافه کنید و هم بزنید تا با روغن آغشته شود، سپس آب و نمک را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. حرارت را کم کنید و گهگاه هم بزنید به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زم، که جو غلیظ و خامه ای شود اما هنوز کمی گاز بگیرد. با نمک و فلفل مزه دار کنید.

  • از روی حرارت بردارید و در کاسه بریزید. سبزیجات تفت داده شده، تخم مرغ، پیازچه، آووکادو و میکروگرین ها را روی آن ها بریزید. با چند قطره سس تند و کمی آب لیمو سرو کنید.


منبع: https://www.loveandlemons.com/savory-oatmeal/