غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش

یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی «باقلا قاتق» است که اصالت آن به شمال کشور برمی‌گردد. در طرز تهیه خورش باقلا قاتق شمالی از باقلا شمالی استفاده می‌شود و اگر به این باقلای محلی دسترسی ندارید می‌توانید آن را با باقلا کشاورزی ساده هم درست کنید. در لیست غذای ایرانی، «خورش به آلو»، یکی از خورش‌ها یا غذاهای زمستانی است.

  • امیدواریم تلاش ما مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار گیرد.
  • قیمه نثار جزوه غذاهایی است که به صورت سنتی در قزوین پخته می‌شود و به آنجا تعلق دارد.
  • اگر به دنبال یک غذای مقوی و خوشمزه هستید ما به شما اسفناج پلو را پیشنهاد می‌دهیم.
  • ماهی شکم پر را هم در فر و هم بدون فر می‌توانید درست کنید.
  • در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند.

غذای ایرانی قورمه سبزی (خورش سبزی)راز خوشمزگی این غذای ایرانی این است که یک قورمه سبزی خوشمزه مانند بسیاری از غذاهای ایرانی در زمان پخت است. هر چه خورش با حرارت کمتر و زمان طولانی تری پخته شود، خوشمزه تر و خوب می جوشد. پس برای معرفی بهترین غذاهای ایرانی با ام ان زد همراه باشید.

معرفی بهترین غذاهای ایرانی

در این میان سعدی از اصطلاحات خام و پخته هم استفاده کرده تا مفهوم بی تجربگی را با یک فرد بالغ مقایسه کند. این یک ورکشاپ تخصصی 8 جلسه‌ ایست که سرفصل آن شاملکباب‌ها، پلوها، خورش‌ها، پیش غذاها و…است. در این دوره به صورت پایه تمام نکات را بیان می‌کنند با اعطایمدرک بین‌المللی TCA ترکیهومیراث فرهنگی ایران. این غذا به لطف مرغ، عوارض گوشت قرمز را ندارد و از بیماری هایی که ممکن است ایجاد کند جلوگیری می کند.

غذاهای ایرانی با نون

در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در خطه شمال و البته جنوب کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. دلمه برگ مو که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج به شمار میروند و در شهر های مختلف ایران از این غذای محبوب استفاده میشود. در میان غذاهای ایرانی که سرشار از پروتئین یا مواد مغذی هستند می‌توان به آبگوشت، شیر برنج، باقالی پلو با ماهیچه یا گردن، خورش بز قورمه و … اشاره کرد. قابلمه را با حرارت ملایم روی گاز قرار دهید تا آلبالو آب بیندازد و بجوشد. سپس آلبالوها را آبکش کنید و آب آن را نیز جداگانه در ظرف بریزید تا بعداً برای تهیه شربت آلبالو و یا رنگ دادن به برنج آلبالو پلو استفاده کنید.

در ادامه، لیست غذاهای پر طرفدار ایرانی به تفکیک شهر و استان برای شما قرار داده می شود. البته این غذا ها پرطرفدارترین غذاهای ایرانی نیستند و اگر به دنبال غذاهایی هستید که مورد علاقه اکثر مردم باشد حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید. در منوی غذای ایرانی، «میرزا قاسمی» به عنوان یک غذای ایرانی خوشمزه با اصالت شمالی، جایگاه ویژه‌ای دارد. برای طرز تهیه میرزا قاسمی کافی است بادمجان و گوجه فرنگی کبابی شده را با سیر و تخم مرغ بپزید و از طعم این غذای سنتی و اصیل ایرانی لذت ببرید.

در گام بعدی خیارها را بشویید و سپس آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. در مرحله‌ی اول یک کاسه با اندازه مناسب تهیه کنید و ماست را درون کاسه بریزید. به این نکته دقت کنید که بهتر است از ماست چکیده برای تهیه آب دوغ خیار استفاده کنید.