غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها غذای هرمزگان-غذا شرقی

در جایی ملس، در جایی شیرین و برخی هم ترش آن را میل می‌کنند. شما کدام طعم را بیشتر می‌پسندید؟ همان را برای میهمان خارجی‌تان آماده کنید. این غذا از ترکیب گوشت خورشتی، لیمو عمانی، لپه و رب درست شده است که اگر جا بیفتد می‌توان برای تزیین روی آن از سیب‌زمینی سرخ کرده یا چیپس خلال استفاده کرد. اگر بادمجان سرخ شده هم به آن اضافه کنید، قیمه بادمجان می‌شود. در دل این کوفته آلو، گردو، پیازداغ، زرشک و معمولا تخم‌مرغ درسته می‌گذارند. از آب و زعفران و رب گوجه‌فرنگی یک سس خوش‌مزه درست می‌کنند و کوفته‌ها را به آن می‌سپارند.

  • سیر و آب نارنج یا آبغوره هم فوت‌های کوزه گری برای خوشمزه شدن این غذای گیلانی هستند.
  • قنبر پلو هم یکی از غذاهای اصیل و اعیانی شیرازی است که اغلب در مجالس و مهمانی های مهم سرو می شود.
  • وقتی سوپ را از روی حرارت برداشتید اگر دوست داشتید می‌توانید دو قاشق خامه به آن اضافه کنید تا هم خوش‌طعم و هم کاملاً سفید شود.
  • این غذا با برنج زعفرانی، کره، سماق و دوغ خورده می­شود.

در بقایای تخت جمشید، پایتخت باستانی امپراتوری ایران، باستان شناسان کتیبه‌­های سنگی مربوط به 515 قبل از میلاد را یافته‌­اند که حاوی فهرستی از غذاهای ایرانی است. در این فهرست نشانی از فسنجان وجود دارد و مواد لازم برای پخت آن شامل گردو، گوشت مرغ و خروس و انار بوده که مواد اصلی پخت فسنجان هستند. اگر کلسترول دارید می‌توانید برای پخت این غذا به سراغ روغن زیتون بروید و مواد اولیه را به مدت یک تا دو دقیقه به خوبی در آن تفت دهید. در کنار این موضوع، توصیه می‌شود که برای کنترل چربی خون، در کنار میگو پلو از آب کرفس استفاده کنید. برای مقابله با یبوست هم بهتر است در این غذا به سراغ برنج قهوه‌ای بروید و فیبر دریافتی‌تان را افزایش دهید.

انواع سوپ و آش

این غذای خوشمزه در مناطق مختلف ایران با روش‏های متفاوتی طبخ می‏شود. برای مثال آن را با گوشت اردک و غاز هم تهیه می‏کنند اما ته چین مجله خبری غذا با گوشت مرغ محبوبیت بیشتری دارد. جالب است بدانید که در خارج از کشور ته چین را به دلیل ظاهر شیک و زیبایش کیک ایرانی می‏نامند.

ماهور الوند با تیپی کودکانه و پاپیون سفید کنار عموی از خودش معروفترش / چهره کودکانه اش چطوره ؟

سرو این غذا به این صورت است که مواد آن را کوبیده و به صورت گوشت کوبیده با نان میل می کنند و آب آن را با تلید نان می خورند. ته دیگ یکی از بخش های ثابت در سفره ایرانیان است و تمام ایرانیان علاقه شدیدی به ته دیگ دارند و تنها بخشی از غذا است که ظرف آن در انهت خالی می شود. در انتها برنج را آبکش کرده و برای دم کردن لابه لای آن موادی را که تهیه کرده ایم را می ریزیم. بعد از دم کشیدن برای سرو کردن آن بقیه مواد را بر روی برنج برای تزیین می ریزند.

یکی از لذت‌های اصلی که باید در سفر به اردبیل تجربه کنید، چشیدن غذاهای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب آشپزهای آذری است. قورمه بهمردم شیراز به غذاهای شیرین علاقه دارند و قورمه یکی از غذاهای سنتی شیراز با طعمی شیرین و دلپذیر است. قلیه ماهیقلیه ماهی یک نوع خورش خوشمزه و محلی خوزستان است و در خیلی از شهرها آن را همراه با برنج صرف می‌کنند.