لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای شمالی برای شام و ناهار

شما می‌توانید به‌جای ریختن بادمجان، سیب‌زمینی و گوجه در خورش، برای سرو، مرغ پخته شده را در یک کاسه گود بریزید و با سیب‌زمینی، گوجه و بادمجان سرخ شده نوش جان کنید. در ادامه لپه پخته را به ترکیب سیر، پیاز و تخم‌مرغ اضافه کنید. پس از تبخیر آب خورش، آبغوره را به‌همراه کمی نمک به خورش اضافه کنید. خورش پس از پنج تا ۱۰ دقیقه آماده است و می‌توانید آن را با برنج کته سرو کنید.

غذاهای شمالی ایران چند عضو اصلی دارند که معمولا در بیشتر دستور پخت های شمالی پیدا می شوند که از آن ها می توان به سیر، سبزی، رب انار و بادمجان اشاره کرد. یکی از غذاهای مفید و مقوی مازندران نرگسی اسفناج است. اگه دنبال غذایی هستید که هم سالم و هم مقوی باشد یکی از پیشنهادات ویژه ما به شما این غذا است. در این پخت این غذا گوشت یا مرغ استفاده نمی‌شود ولی به خاطر اسفناجی که در پخت آن به کار می‌رود، سرشار از آهن است. برای تهیه این غذا از پیاز، اسفناج تازه، تخم مرغ، سیر و روغن استفاده می‌شود. مازندران یکی از شهرهایی است که تنوع غذای محلی و سنتی در آن بسیار زیاد و زبانزد تمام ایران و همچنین جهان است.

  • ورقه، یک نوع کوکوی بادمجان گیلکی است که با نان یا کته سرو می‌شود.
  • به شما پیشنهاد می‌کنیم که بدون نگرانی، غذاهای محلی را سفارش دهید و مطمئن باشید که ذائقه و سلیقه شما را راضی خواهند کرد.
  • برای طعم دار کردن آن هم معمولاً از پیاز، زیره و زردچوبه استفاده می‌شود.
  • باقالاقاتق که بلدید درست کنید؟ حالا در کنارش کولی (یه نوع ماهی کوچیک که تو عکس می‌بینید) سرخ کنید و همراه غذا میل کنید.
  • سیب‌زمینی خلالی خرد شده را جداگانه در روغن سرخ کنید.

میزان ترشی غذا بستگی به ترشی آب انار و رب انار شما دارد. شما می‌توانید خورش مرغ ترش گیلانی را بدون لپه نیز درست کنید. اگر از رب انار شیرین استفاده می‌کنید، شکر را حذف کنید. اگر هم ترشی آن کافی نیست، کمی آبغوره یا آب لیمو به مواد اضافه کنید. از طبخ کامل خورش، تخم‌مرغ‌ها را در مرحله آخر به مواد اضافه کنید و بعد از چند دقیقه شعله گاز را خاموش کنید.

شاید با شنیدن اسم این غذای گیلانی فکر کنید با نوعی کباب روبرو هستید. این غذا از ترکیب بادمجان کبابی، گردو، انار، چوچاق (نوعی سبزی محلی) و سیر پخته می‌شود. اناربیج از رب انار، گردو، سبزی قورمه و گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود. برای پختن و جا افتادت این غذای اصبل گیلانی چند ساعت زمان لازم است.

لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای شمالی برای شام و ناهار

خورش ترشه واش یکی از غذا‌های محلی استان گیلان است که نام خود را از گیاهی به اسم «شبدر‌ترشک» یا همان ترشه واش گرفته است. گیاه «ترشه واش»، یک گیاه خودرو است که معمولا در مناطق نیمه‌گرمسیری و گرمسیری به‌صورت طبیعی رشد می‌کند. این گیاه در کشور ایران در استان‌های گیلان (رشت، بندرگز و لاهیجان) و در استان لرستان می‌روید. این خورش، طعم ترشی دارد و با گیاه ترشه واش، مرغ، بادمجان، سبزیجات، رب آلوچه و رب انار در ظرف سفالی گمچ تهیه شده و با برنج کته سرو می‌شود. خورش انار مسما، یک غذای مجلسی و پاییزی گیلانی است که با مرغ، دانه انار، پیاز و رب انار درست می‌شود.

طرز تهیه کوفته انار دون خوشمزه به روش سنتی شمالی

برای اینکه بادمجان‌های شما زودتر و آسان‌تر کباب شوند، یک برش عمودی از طول با نوک چاقو در بادمجان‌ها ایجاد کنید. شما می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را به‌صورت مکعبی در خوراک لوبیا بریزید تا ظاهر زیباتری داشته باشد. شما می‌توانید این لقمه ها را با نان باگت هم طبخ کنید. گردو را بیش از حد آسیاب و له نکنید تا کوکو بیش از اندازه چرب نشود. برای آماده‌سازی اشپل،پوسته روی اشپل را بگیرید و رگ‌های خونی داخل آن را نیز جدا کنید و در آخر، تخم‌ها را از هم باز کنید.

رستوران ماهی ماهی

رستوران گمج در تهران دو شعبه دارد و کیفیت هر دوی آن‌ها بسیار بالاست اما یکی از این شعب فقط به‌صورت بیرون‌بر خدمات ارائه می‌دهد. منوی غذایی این رستوران هم تنوع بالایی دارد و شامل انواع غذاها و دسرهای اصیل گیلانی است. آموزش آشپزی در این است که شما بتوانید تجربه خود را در بسیاری از غذاها قوی کرده و اصول آشپزی را در طبخ رعایت کنید.

این غذا بیشتر مناسب فصل پاییز و زمستان است که کدو حلوایی در بازار به وفور یافت می شود. «خورش عدس سبز» یکی از خورش‌ های مقوی و خوشمزه ایرانی است که به عنوان یک وعده غذایی سالم و کامل می‌ تواند حسابی شما را سر ذوق بیاورد. بد نیست بدانید در میان انواع خورش ترش تره شمالی، خورش ترش تره شرق گیلان، ترش تره تالش و ترش تره انزلی بسیار مشهور هستند. در واقع ترش تره شرق گیلان یا منطقه رودسر با مرغ طبخ می‌ شود. شاید بد نباشد بدانید که در زمان‌ های قدیم این غذا را با جوجه خروس درست می‌ کردند. جوجه خروس را به گیلکی «طلا کوله» می‌ نامیدند و اسم این خورشت هم«طلا کوله غورابه» بود.