غذاهای چهارمحال و بختیاری را از دست ندید !!! جاذبه ها-غذا شرقی

وسط حیاط نیز جوی آبی با کاشی‌های فیروزه‌ای در جریان است که صفا و صمیمیتی دل‌نشین به فضای رستوران می‌دهد. اگر می‌خواهید به جایی بروید که سلیقه‌های سنتی و سلیقه‌های مدرن با یکدیگر به صلح برسند، پیشنهاد ما به شما رستوران کی تو است. در این رستوران هم غذاهای سنتی و انواع خورش‌های ایرانی سرو می‌شوند و هم غذاهایی مانند ساندویچ‌های مختلف و پاستا. رستوران کی تو، یکی از متنوع‌ترین منوها را بین رستوران‌های شهرکرد دارد. محیط این رستوران برای جمع‌های خانوادگی و یا سپری‌کردن عصرانه همراه با دوستان، بسیار مناسب است.

  • نافله ها را در روغن سرخ کرده و در نهایت در مایعی که در طرف اول تهیه کردیم، ریخته و می جوشانیم.
  • پس از انتصاب حسینقلی خان به عنوان ایلخانان بختیاری در اواسط حکومت ناصرالدین شاه حکمرانان این منطقه از حاکمیت بر چالشتر خلع و به زمین داران بزرگ تبدیل شدند .
  • برای تهیه پرشکه ابتدا آرد را الک می‌کنند و مقداری آب به آن اضافه می‌کنند تا خمیری کم آب و خشک ایجاد شود.
  • اگر هوس کردید از آبشارهای لرستان بازدید کنید، چشیدن طعم غذاهای لری را از دست ندهید.

1_ می توانید به جای استفاده از فیله مرغ، از فیله ماهی استفاده کنید. امید است با آشنایی بیشتر نسل جدید با اهمیت تغذیه سالم و زیان های مصرف بیش از حد فست فودها شاهد بهبود وضعیت تغذیه ای در سطح جامعه باشیم. تنظیم فشار و قند خون، اشتها اور، نشاط اور، ضد درد معده ، خوشبو کننده دهان ، رفع تنگی نفس ، درمان میگرن و دردهای عصبی و دارای طبیعت گرم درجه2 است. تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به رستوران سنتی چلچراغ می باشد.

پیکر مطهر شهید گمنام ۸سال دفاع مقدس در دانشگاه دولتی شهرکرد آرمید

از مهمترین کارخانه های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری می توان به کارخانه قند شهرکرد، کارخانه ریسندگی بروجن و صنایع شیر و لبنیات شهرکرد اشاره نمود. كال جوش یا کله‌جوش دیگر غذای چهارمحال و بختیاری است كه برای پختن آن ابتدا كشك را می‌سایند و در آب ریخته و حرارت می‌دهند. سپس در ظرف دیگری پیاز سرخ می‌كنند و سپس پیازهای خردشده را درون كشك حرارت داده‌شده ‌ریخته و غذا را آماده می‌کنند.

دستور تهیه 9 مدل غذا با فلفل دلمه ای؛غذاهای خوشمزه و مفید

چهارمحال و بختیاری را می توان در سطح مرکز استان و دیگر شهرستان ها پیدا کرد. در طبخ این غذا زیاد تفاوتی در شهرستان های دیگر استان وجود ندارد. مواد اولیه این غذای منحصر به فرد نخود، لوبیا، عدس، برنج، سبزی، دوغ ترش، پیاز، روغن، سیر، زردچوبه می باشد.در پختن این غذا به این نکته دقت کنیم که نخود و لوبیا و عدس باید کاملا پخته شود چرا که اگر کامل پخته نشود سبب مشکلات گوارشی خواهد شد. این استان به دلیل اینکه اکثریت مردم جزو عشایر هستند دارای تنوع غذایی فراوانی می باشند. در این سری از نوشتار قصد داریم شمارا با غذاهای محلی شهرکرد آشنا کنیم.با درناتریپ همراه باشید تا در مقاله ای شمارا با آنها اشنا کنیم. یکی دیگر از غذاهای چهارمحال و بختیاری که توسط مردم این استان پخته می‌شود خورش آلو است.

تاس کباب؛ غذایی جوان پسند

در صورت تمایل می توانید کمی آبلیمو هم به مواد اضافه کنید تا کباب پس از پخت کمی طعم ترش هم داشته باشد. چشمه‌دیمه، سرچشمه اصلی زاینده‌رود، در ۱۰ کیلومتری چلگرد و مجاور روستای دیمه قرار دارد. آب این چشمه از مجله خبری غذا گواراترین آب‌های جهان است و خواص درمانی از قبیل جلوگیری از پوسیدگی دندان و درمان سنگ کلیه دارد. مناظر چشمگیر و فضاسازی اطراف چشمه، این مکان را در ردیف زیباترین گردشگاه‌های شهرستان کوهرنگ قرار داده‌است.