غذای سنتی مونا در تورنتو سفارش انواع غذاهای سنتی ایرانی

تجربه آرامش و سکوت کویر در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کرمان، سفری به‌یادماندنی را در ذهن شما رقم خواهند زد که بدون شک این تجربه، بدون امتحان کردن غذاهای محلی و بومی تکیمل نخواهد شد. در واقع این گیاه در منطقه کوهستانی کردستان به‌وفور به چشم می‌خورد و بهترین فرصت برای تهیه خورشی ترش و لذیذ به حساب می‌آید. ریواس اثر دارویی و درمانی بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به رفع تشنگی و تب، تقویت بینایی، تسکین ناراحتی‌های عصبی و کم‌خوابی، افزایش سطح انرژی بدن، خاصیت ضدسرطانی و غیره اشاره کرد. آرد، آب یا شیر، نمک، کره محلی یا روغن کرمانشاهی، زعفران و پیچک محلی و تره کوهی يا «كنیوال» (گیاهان خودرو بهاره کوهی)، تره یا پیازچه از مواد تشکیل‌دهنده این نان سنتی هستند.

سازمان یونسکو در سال ۱۳۹۴، رشت را به‌عنوان پایتخت خلاق غذا معرفی کرد و البته با توجه به این حجم از تنوع غذایی، این اتفاق به‌هیچ‌وجه تعجب‌آور نیست. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان گیلان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. در میان غذاهای مختلف کردستان شاید بتوان آش‌ها را متنوع‌ترین غذاهای محلی این استان دانست که اغلب از مواد بسیار ساده و در دسترس خانوارها نظیر دوغ، کشک یا گیاهان کوهی تهیه می‌شوند. طبخ این آش‌های لذیذ و سالم معمولا در فصل زمستان رواج دارد که برای سلامتی و بهبود سرماخوردگی موثر هستند.

غذایی شیرین و خوش طعم است که در پخت آن از انواع مغز‌ها و میوه‌های ایرانی مثل پسته، بادام، پوست پرتقال شیرین، زرشک، هویج و زعفران استفاده شده است. قُرمه‌سبزی یکی از خوراک‌های ملی ایران است که معمولاً با برنج سرو می‌شود. قرمه سبزی که از سبزیجات، لوبیا قرمز و گوشت بره درست می‌شود، ترش و پر از سبزی است. مزه‌ی این خورش باید کمی ترش باشد، ازاین‌رو به آن کمی لیمو عمانی خشک یا آب لیموی تازه اضافه می‌کنند، برای جا افتادن قرمه سبزی زمان زیادی نیاز است. از سبزی‌های استفاده شده در قرمه سبزی می‌توان به شنبلیله، جعفری، گشنیز و پیازچه اشاره کرد.

  • طعم گوشت بره شیرین، ملایم که معمولا با برنج ترکیب می‌شود.
  • آب دوغ خیار یک غذای ایرانی سرد استگونه‌هایی شبیه به این غذای ایرانی در ترکیه، مقدونیه، قبرس، آلبانی و ارمنستان نیز تهیه می­شود.
  • در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم.
  • در ایران محبوب‌­ترین حلوا، حلوایی است که با آرد درست می‌­شود.
  • گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، سیر و پیاز هم در کدوبره می‌ریزند.
  • کرمان یک منطقه کویری است و مردم آن منطقه تحت تاثیر محیطی که زندگی می‌کنند به آش و آبگوشت علاقه‌ی زیادی دارند.

شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان گلستان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی استان زنجان می‌توان به جغور بغور، خورش آلوچه و مرغ، پیازو، آش ترش، شش انداز، کوفته برنجی، کله جوش، آش بلغور و… اشاره کرد که بین گردشگران و مسافران محبوبیت بسیاری دارند. اصلی‌ترین ویژگی غذاهای زنجان، مقوی‌بودن و کالری بالای آن‌ها است.

لیست غذاهای ایرانی بدون برنج – انواع آش

شما می‌توانید گوزلمه را با کمی سبزی خشک و معطر تزئین کنید. مواد را خوب در کنار یک دیگر تفت دهید و یک قطعه چوب دارچین نیز به آن اضافه کنید. سعی کنید شعله گاز را کم کرده و به قورمه سبزی اجازه دهید به خوبی جا بیفتد. سبزی های این آش سبزی هایی مانند اسفناج, چغندر و … است و حبوبات آن نیز از لوبیا, عدس, نخود و … است.

شامی کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که مانند کباب تابه ای از کباب های خانگی محسوب می شود. هویج پلو هم از غذاهای فوری و خوشمزه ای است که در دسته بندی غذاهای پلویی و چلویی قرار می گیرد. این غذای خوشمزه، با کمی تغییر تقریبا ورژن محدود شده همان زرشک پلو با مرغ است. برای این شماره یکی از خورشت های محبوب و بسیار خوشمزه ایرانی را آماده کرده ایم.

لیست غذاهای ایرانی ساده

مواد اولیه تاس کباب شباهت زیادی به مواد مایه ماکارونی دارد. سیب زمینی، پیاز، روغن، گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی و دارچین برای پختن تاس کباب یزدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته گاهی اوقات از هویج هم در پخت تاس کباب استفاده می‌شود.

ته‌دیگ مورد نظر خود را در یک قابلمه بچینید و برنج آبکش کرده و مخلوط گوشت و زرشک را به‌صورت لایه لایه در قابلمه بریزید تا مواد تمام شوند. یک پیمانه شهد را روی برنج بریزید، درب قابلمه را با دم‌کنی ببندید و اجازه دهید تا شیرین پلو دم بکشد. این پلوی خوشمزه را در دیس بکشید و روی آن را با کره آب کرده و بقیه مخلوط زرشک و خلال‌ها تزئین کنید. طرز تهیه هویج پلو زعفرانی مجلسی با مرغ نیز به این صورت است که مرغ پخته را همراه با برنج، دم کنید.