لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار-غذا شرقی

برای بهتر مزه‌دار کردن مرغ آن را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و با پیاز و سیر و زردچوبه می‌گذاریم تا بپزد. خورشت کدو حلوایی را هم با گوشت گوسفندی و هم گوشت مرغ می‌توانید درست کنید. اما ما در اینجا طرز تهیه خورشت حلوایی مجله خبری غذا با گوشت گوسفندی را آموزش می‌دهیم. قورمه سبزی سمبل غذاهای ایرانی است و کمتر کسی هست که این غذای اصیل ایرانی را با سبزی‌های تازه دوست نداشته باشد. در بیشتر استان‌های ایران قورمه سبزی را مانند هم درست می‌کنند.

  • البته در هر ۲ مدل طبخ، این خورش همیشه طعم و عطر عالی و پرطرفدار خود را دارد.
  • فلافل را در جنوب ایران با ادویه‌های مخصوص مانند پودر زیره سبز یا سیاه درست می‌کنند.
  • این افراد معتقدند غذا باید شور باشد و این دسر است که باید شیرین باشد.
  • «شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد.

به مانند پخت قرمه سبزی، این خورش را نیز می توانید با حرارت کم و در مدت زمان طولانی بپزید. نوع پخت خورش فسنجان به شکلی است که در نقاط مختلف ایران آن را متناسب با سلیقه خود به شیوه های گوناگون درست می کنند. برخی از مردم در کشور ما خورشت ‌فسنجان را ترش و برخی دیگر آن را ملس و در بسیاری از نقاط نیز آن را کاملاً شیرین مورد طبخ قرار می دهند.

لیست محتواهای مرتبط آشپزی ایرانی

یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی که با گوشت می‌توانید درست کنید، خورشت کنگر است. برای تهیه‌ی آن ابتدا باید خار و ریشه اضافی آن را بگیرید. برای تهیه خورشت بامیه ابتدا سر بامیه‌ها را پاک کرده به گونه‌ای که زیاد کوتاه نشده و مواد لزج و تخم‌های درون بامیه بیرون نیاید. برای این غذا پیاز، سیب زمینی‌، گوشت تکه‌ای خورشتی و ترشیجاتی مانند آب‌غوره و آب‌لیمو نیاز است. لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد.

۴۳- خورش کدو مسما

ایرانی‌ها به طور کلی از غذاهای گوشتی بسیار خوششان می آید و در بیشتر غذاهایشان گوشت مرغ، گوساله و یا گوسفند وجود دارد. یکی از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی در کشور ایران جوجه کباب است که آن را روی زغال کباب می‌ کنند و بسیار خوشمزه می شود. یکی از سنت های اصیل ایرانی ها این است که زمان کمپینگ به دل طبیعت حتما مواد لازم برای تهیه کردن جوجه کباب را همراه خودشان می ‌برند و همانجا روی زغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند.

جالب است بدانید که توریست ها نیز از قرمه سبزی به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای خود نام می‌برند. یکی از خاص‌ترین غذاهای مجلسی ایرانی برای مهمانی‌، آلبالوپلو با گوشت قلقلی است که در فصل تابستان پخته می‌شود. این برنج خوشمزه، با رنگ زیبای خود جلوة زیبایی به سفره مهمانی شما می‌دهد.