بهترین غذاهای مجلسی ایرانی؛ 6 غذای خوشمزه مخصوص مهمانی مجله اسنپ اکسپرس-غذا شرقی

اگر عامه مردم میخواستند زرشک پلو بپزند، با افزودن سبزیجات و چاشنی‌های دیگر، به آن طعم افزودنی می‌بخشیدند. برای مثال زنان کازرون برای تهیه زرشک پلو، زرشک تازه یا خیسانده را با پیازداغ مخلوط می کردند و با برنج آبکش شده مخلوط و با حرارت ملایم آن را دم می کردند. مردم گیلان هم برای تهیه این پلو، زرشک را با سبزیجات و ادویه‌های مختلف دیگر به صورت جداگانه آماده می کردند و سپس به صورت لایه لایه بین برنج قرار می‌دادند. تنوع غذایی ایران، مخصوصا غذاهای خوشمزه بسیار زیاد است، البته برای پخت خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی باید با دستور پخت آن‌ها آشنا بود. برای مشاهده دستور پخت انواع غذاهای خوشمزه ایرانی می‌توانید سری به دسته بندی آرسس کوک بزنید و در بخش وعده‌ اصلی غذا این دستور پخت‌ها را مشاهده کنید. تقریبا در هر استان می‌توان یک یا چند غذای سنتی را پیدا کرد که مزه بسیار خوبی دارند.

  • اغلب باقالی پلو را با گوشت لخم و لطیف بره می‌پزند و گاهی نیز با گوشت بره و استخونش سرو می‌کنند.
  • رازی که در قرمه سبزی وجود دارد قطعا تبحر و حرفه ای بودن در جا انداختن غذاست که بتوانند غذا را به صورت جا افتاده ای در بیاورند.
  • در کل اگر بخواهیم نگاه اقتصادی به غذاها داشته باشیم قلیه میگو علاوه بر داشتن میگو، به خاطر داشتن سبزی های خاص فصلی و ادویه های خاص در زمره غذاهای گرانقیمت دسته بندی می شود.
  • در گام بعدی خیارها را بشویید و سپس آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید.
  • دلمه ها غذاهایی سالم و مقوی هستند که بیشتر با نان سرو می شوند.
  • اسفناج همان‌طوری که می‌دانید خون ساز و سرشار از آهن است.

راز خورشت قورمه سبزی خوشمزه در تعداد ساعات پخت آن است که باید بگذارید به آرامی و بر روی شعله کم پخته شود. پس از گذشت چندین ساعت، مخلوطی از آب غلیظ و تیره رنگ خورشت بر بالای ظرف جمع می‌شود که نشان از قورمه سبزی جا افتاده دارد. کافیست تا نگاهی به نقشه و جغرافیای وسیع کشور ایران بیاندازید، در خواهید یافت که منشأ این تنوع بی نظیر از کجاست! وجود چندین اقلیم مختلف بر تنوع غذاهای ایرانی می‌افزاید. علاوه بر این، زمانی امپراتوری هخامنشی و پارسی تمام منطقه کشور فعلی ایران و کشورهای همسایه اش را در بر می گرفت و در زمان های بعدی و جنگ های مختلف، زمین های زیادی دست به دست شدند.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان کرمان

در بیشتر مناطق گوشت مرغ در این غذا استفاده می‌شود اما با گوشت چرخ‌کرده نیز می‌توان این غذا را طبخ کرد. در ادامه خواهیم دید که # معروف ترین غذاهای ایرانی از نظر این سرآشپز آمریکایی کدام یک هستند و این با بار طرز تهیه ی این غذاها از زبان او آشنا شویم. استان مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به کوه‌های مرتفع، از آب و هوایی متنوع برخوردار است که باعث رویش انواع گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات مختلف بومی در این استان شده است. در رژیم غذایی مردم استان مرکزی رژیم بسیار جالبی از انواع آش به چشم میخورد که در نوع خود شگفت انگیز است.

از بین دلمه‌ها دلمه برگ مو محبوبیت بیشتری دارد و به دلیل وجود برگ‌های تازه ترش، این دلمه را در فصل بهار تهیه می‌کنند. خورشت بادمجان با رنگ قرمز و طلایی براقش که با گوجه فرنگی و زردچوبه پخته شده است، یکی از غذاهای بسیار محبوب ایرانیان است. بر روی خورشت لایه ی براقی از روغن و آب خورشت به چشم می‌خورد که نشانگر آن است خورشت در روغن و باقی مواد ساعت ها و به آرامی بر روی گاز پخته شده است. پیش از همه اندکی مزه ترش و تیز گوجه فرنگی، آب لیمو و گاهی مزه آبغوره را حس می‌کنید. برای پخت بادمجان ابتدا خودش را در روغن سرخ یا گریل می‌کنند و سپس با گوشت گوسفند، پیاز، گوجه فرنگی و ادیه جات می‌پزند.

| داستان خورش فسنجان

غذای سیرابی معمولاً به صورت سوپ سرو می­‌شود و محتویات آن سیرابی، پیاز، سیر، ادویجات و گاهی نخود است. برای خوردن کله پاچه می­‌توانید نان را در آب آن خرد (تیلیت) کنید یا زبان و بناگوش و قسمت­‌های مختلف دیگر را بین نان قرار دهید و به عنوان یک لقمه کوچک میل کنید. این دسر ترکیباتی مانند جوانه گندم، تخم مرغ، گل رز، شکر، کره و …

غذایی که از بدو کودکی در جمع‌های خانوادگی و آداب سنتی در ذهن ما نقش بسته است و از غذاهای محبوب محسوب می‌شود. دیزی از نوع مشهدی با استفاده از گوشت بره، نخود و سیب زمینی در کاسه‌های سفالی درست می‌شود. دیزی مشهدی همراه با نان تازه و ترشی یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است. کنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای کسانی که گرم‌مزاج هستند یا از کم‌خونی و نارسایی کبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. آبگوشت یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی است که جزو غذاهای محبوب و پر استفاده در بین خانه های ایرانی بوده است. قدیمی ها وقتی که این غذا را درون ظرف سنگی می‌ پختند به آن دیزی می‌گفتند .

ته چین را به صورت ساده و همراه با مرغ، گوشت، بادمجان و … درست می کنند؛ اما ته چین مرغ شهرت بیشتری دارد. کوفته تبریزی همان طور که از اسمش مشخص است اصالتا غذایی تبریزی است اما امروزه در سرتاسر ایران تهیه می شود و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به حساب می آید. طعم عالی و متفاوت خورش فسنجان نیز یکی دیگر از انواع محبوب غذاهای ایرانی می باشد. برخی از افراد این خورش را با گوشت مرغ طبخ می ‌کنند و برخی دیگر با گوشت چرخ کرده آماده می کنند. آبگوشت که یک غذای قدیمی و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج محسوب میشود. رشته پلو که از انواع غذاهای ایرانی میباشد که در روز های خاص به عنوان رسومات ایرانی این غذا سرو میشود و به همین دلیل از انواع غذای مجلسی ایرانی محسوب میشود.

در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود. بامیه یکی از سبزیجات مقوی است و معمولا در طرز تهیه انواع غذاها مثل «خورش بامیه» و حتی ترشی بامیه هم به کار می‌رود. طرز تهیه خورش بامیه مشابه دیگر خورش‌های موجود در مجله خبری غذا لیست غذاهای ایرانی است و با انواع گوشت‌ها می‌توانید آن را مقوی‌تر و طعم‌دارتر کنید. شاید در لیست غذاهای ایرانی سنتی، «کشک بادمجان» برایتان شناخته شده‌تر باشد ولی لرستانی‌ها، یک آبگوشت خوشمزه دارند که با کشک و بادمجان درست می‌شود.

کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد. در اولین مرحله از طرز تهیه کشک کدو باید کدوها را پس از پوست گرفتن، خرد کرده و سرخ کنیم. البته کسانی که رژیم غذایی با محدودیت سرخ کردن دارند، می‌توانند کدوها را بخارپز کنند. «کشک کدو» یکی از غذاهای محلی کرمان است که علی‌رغم خوشمزگی و مقوی بودنش، طرز تهیه بسیار آسانی دارد. این غذا با کشک در اصل با استفاده از کدو سبز تهیه می‌شود.

وجود سبزی های معطر و عالی برای طبخ این خورش و گوشت و لوبیا قرمز و لیمو آن را عالی و دلچسب خواهد کرد. البته در هر ۲ مدل طبخ، این خورش همیشه طعم و عطر عالی و پرطرفدار خود را دارد. ترکیب حبوبات و گوشت در این غذا ها منبع بسیار خوبی از فیبر و پروتئین را فراهم می کند.