لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس

از بسیاری از افراد ایرانی اگر بپرسید محبوب ترین غذای مورد علاقه شان کدام است بدون شک نامقرمه سبزیرا بر زبان می آورند. خورش قورمه سبزی با سبزیجات معطر بسیار زیاد، پیاز، لوبیا قرمز، لیمو عمانی و گوشت قورمه شده گوسفند و یا گوساله تهیه می‌ شود. راز یک قورمه سبزی خوشمزه و بی‌ نظیر مانند بسیاری از غذاهای ایرانی در زمان پخت آن می ‌باشد.

  • کله پاچه، غذایی بسیار چرب و پرانرژی است که معمولا به‌عنوان صبحانه سرو می‌شود.
  • برای پخت خورشت فسنجان مجلسی کیفیت مواد اولیه مخصوصا گردو اهمیت زیادی دارد.
  • میگو به دلیل امگا ۳ زیادی که دارد می‌تواند از بروز آلزایمر و اختلال حواس در پیری جلوگیری و هم‌چنین تا حدودی فشار خون را هم کنترل کند.
  • هنگام سرو این غذای خوشمزه، پیاز داف و کشکش یا خرما و گوشت را بر روی برنج بریزید.
  • پختن آلبالو پلو به مهارت خاصی نیاز دارد، زیرا سمفونی واقعی رنگ ها و طعم ها است.

لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با مواد غذایی متنوعی تهیه می شود. بسیاری از خانم ها برای انتخاب غذا در وعده های مختلف و همچنین تهیه غذای مجالس و مهمانی خود ، با مشکل مواجه می شوند. مسئله آن ها نشناختن غذا ها نیست بلکه گزینه های متنوع، قدرت انتخاب را از بین می برد. غذا های محلی و سنتی ما جزء خوش طعم ترین غذا هایی هستند که در جهان طبخ می شوند. در ادامه به 230 نوع غذا در لیست غذاهای ایرانی ، اشاره می کنیم. بدون شک تهیه لیست غذا های ایرانی در تنظیم کردن برنامه تغذیه، موثر است.

معمولاً قورمه سبزی را با برنج زعفرانی یا برنج ساده مصرف می‌ کند. جالب است بدانید که توریست ها نیز از قرمه سبزی به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای خود نام می‌برند. برخی از غذاهای ایرانی به عنوان محبوب ترین گزینه ها در سراسر دنیا نیز نماینده آشپزی ایرانی بوده و توانسته اند نامی در میان غذاهای جهان برای خود دست و پا کنند. با این حال با توجه به تنوع بسیار بالایی که غذاهای ایرانی دارند انتخاب بهترین غذاهای ایرانی می تواند کاری دشوار باشد.

هنگام سرو این غذای خوشمزه، پیاز داف و کشکش یا خرما و گوشت را بر روی برنج بریزید. استامبولی پلو، دمپختک و یا دمی گوجه یک غذای قدیمی و خوشمزه است که یادآور روزهای شیرین کودکی است. ظاهراً دمی گوجه از ترکیه به ایران آورده شده و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین غذاهای برنجی ایرانی شده است. کشور ایران تنوع غذایی بسیار بالایی دارد و بعضی از غذاهای ایرانی طرفداران زیادی هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان دارد. در واقع وجود عطر و طعم خاصی که در انواع مواد غذایی سالم و لذیذ وجود دارد و کدبانوها و آشپزها با مهارت خاص این طعم ها را در کنار هم قرار می دهند، یک غذای عالی و اصیل آماده می شود. کوفته تبریزی جزء غذاهای محلی آذربایجان است و از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای اصلی به حساب می آید .

به این غذا آبگوشت قورمه سبزی هم گفته می‌شود چون در طرز تهیه آبگوشت بزباش از سبزی استفاده می‌شود. سیب‌زمینی شکم پر غذایی جدید، شیک و مناسب برای سرو به‌عنوان پیش‌غذا یا حتی غذای اصلی است. برای تهیه این غذا به سیب‌زمینی، پیاز، سیر، گوشت چرخ‌کرده، فلفل دلمه، پیازچه، پنیر پیتزا، ادویه گوشت، نمک، روغن و فلفل قرمز یا سیاه نیاز دارید.

ته‌چین مرغ

برای این غذا پیاز، سیب زمینی‌، گوشت تکه‌ای خورشتی و ترشیجاتی مانند آب‌غوره و آب‌لیمو نیاز است. قورمه سبزی سمبل غذاهای ایرانی است و کمتر کسی هست که این غذای اصیل ایرانی را با سبزی‌های تازه دوست نداشته باشد. در بیشتر استان‌های ایران قورمه سبزی را مانند هم درست می‌کنند. گوشت گوسفند، حبوبات و سیب زمینی که در طبخ این غذای اصیل ایرانی استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند. از بین غذاهای اصیل ایرانی ، خورشت‌ قیمه جزو غذاهای محبوب و پرطرفداری است که در بیشتر نذری ها از این خورشت استفاده می‌ کنند که معمولاً خورشت قیمه در کنار برنج سرو می شود و همان طور که گفته شد..

» طرز تهیه انواع پلو و چلو ایرانی «

بلغور در گذشته قوت غالب مردم بوده است و به گندم یا جوی پخته شده و خشک شده‌ای اشاره دارد که با آسیاب، نیم‌کوب شده باشد. با این روش فرآوری مردم می‌توانستند جو و گندم را بدون کپک زدن یا رطوبت گرفتن، برای مدت زمان طولانی نگهداری کنند و در مواقع لازم، با آن آش یا پلو درست کنند. بلغور پلو را می‌توان با انواع خورش، مرغ و غذاهای گوشتی یا به‌صورت ساده سرو کرد. عطر و بوی زعفران و مرغ با رنگ زرد و تضاد رنگی آن با رنگ قرمز تیره زرشک روی برنج، زرشک پلو با مرغ را تبدیل به غذایی مجلسی کرده است. زرشک نوعی میوه است که در دو نقطه از کشور بیش از هر منطقه دیگری کشت می‌شود؛ زرشک قرمز در جنوب استان خراسان فراوان است و زرشک سیاه در استان کرمانشاه به عمل می‌آید.

آیا می‌شود در انواع غذاها از مرغ استفاده کرد؟

به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید. هیچ‌ غذایی به اندازه املت نمی‌تواند در لیست غذاهای ایرانی نوستالژیک باشد. شیرازی‌ها معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار، «یتیمچه» را به عنوان غذای ایرانی بدون برنج در اولویت قرار می‌دهند. برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید. البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید.

برخی سماق را در زمان سرخ کردن کباب در ماهیتابه روی آن می‌ریزند. این کار باعث می‌شود طعم سماق به طور کامل به درون گوشت نفوذ و آن را خوشمزه‌تر کند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند بعد از پخت غذا و در زمان سرو آن، سماق را روی برنج یا خود کباب بریزند. با این حال تقریباً غیرممکن است که بتوان سماق را از کباب تابه‌ای جدا کرد. وجود سماق در کنار غذا‌های گوشتی باعث هضم راحت‌تر و سریع‌تر آن‌ها می‌شود. قورمه سبزی یکی از محبوب ترین و خوش مزه ترین خورشت های ایرانی است که از لوبیا, سبزی مخصوص, لیمو عمانی و گوشت بره تهیه می شود.