لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس

خورشت بامیه یکی از غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر از خطه‌ی جنوب ایران است. برای ادامه‌ی مطالب طرز تهیه‌ خورشت قیمه به ادامه‌ی مطالب مراجعه نمایید. اما ممکن است ادویه‌ها را بیشتر یا کمتر کنند یا از سبزی‌های معطر دیگری درست کنند. اما اصل قورمه سبزی از لوبیا قرمز، سبزی‌هایی از جمله شنبلیله، تره و گشنیز و جعفری به همره گوشت‌های تکه‌ای خورشتی درست می‌شود. طرز تهیه کامل دمی گوجه یا استامبولی پلو را در مقاله‌های بعدی مجله اسنپ اکسپرس بخوانید.

  • ۱۲ موجود در تخم مرغ هم می‌تواند جایگزین خوبی برای کسانی باشد که گوشت زیادی نمی‌خورند.
  • غذاهای جنوبی اصلی‌ترین دلیل برای این هستند که یک سفر به یاد ماندنی داشته باشید.
  • غذاهای سنتی و محلی ایران از ساده ترین آنها گرفته تا پرکارترین شان، جزو لذیذترین و خوش طعم ترین غذاهای جهان محسوب می شوند و سرشار از انوع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند.
  • چه خوب است که ما هم انواع غذاهای محلی و سنتی کشورمان را بشناسیم و حداقل یک بار در عمرمان چشیدن طعم آن‌ها را تجربه کنیم.
  • در دستور پخت هایی که در این سایت ارائه شده سعی کردیم بیشتر فوت و فن های پختن غذا های مختلف را آموزش دهیم تا نتیجه بهتری بگیرید.

شامی کباب از ترکیب آرد نخودچی و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. این غذا برای ناهار بسیار مناسب و به همراه نان یا برنج سرو می‌شود. برای مشاهده ادامه‌ی طرز تهیه لازانیا بر روی لینک کلیلک کنید.

۱۱- آبگوشت بزباش همدانی

واژه تباهگ در واقع به یک روش نگهداری از گوشت اشاره دارد که پس از آماده شدن، از آن یک خوراک لذیذ یا پلو بلوچی درست می‌کنند. تباهگ خشک‌ شده را می‌توان بدون استفاده از هیچ وسایل سرمایشی، برای چند ماه و حتی یک سال در منزل نگهداری و استفاده کرد. جالب است بدانید که این غذا در کشورهای همجوار عربی خلیج فارس نیز به‌عنوان یک سوغاتی ارزشمند شناخته می‌شود.

۶۳- کشک کدو مجلسی

در وهله اول وجود تخم مرغ در این غذا باعث می‌شود از ویتامین آ. ۱۲ موجود در تخم مرغ هم می‌تواند جایگزین خوبی برای کسانی باشد که گوشت زیادی نمی‌خورند. سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید . ماهی شکم پر را هم در فر و هم بدون فر می‌توانید درست کنید.

اسفناج پلو

«خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است. در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود. «خورش آلو»، از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و اصیل است که با مرغ، گوشت قرمز یا کوفته قلقلی درست می‌شود.

شما می‌توانید برای تهیه هر یک از مواد اولیه این غذاهای لذیذ و عالی، سراغ اسنپ اکسپرس بروید و در کمترین زمان ممکن خریدهای خود را تحویل بگیرید. یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار محبوب استخورشت فسنجانمی ‌باشد. خورش خوشمزه و مجلسی ایرانی که بدون شک تمامی افراد آن را دوست دارند و زینت بخش مهمانی ها و مجالس مهمشان است. خورش فسنجان از گردوی آسیاب شده، گوشت مرغ با رب انار و یا کوفته قلقلی تهیه می گردد. این خورش مانند قرمه ‌سبزی باید ساعت‌ ها با حرارت کم پخته شود تا به خوبی جا بیفتد. در بسیاری از نقاط مختلف ایران این خورش را به شیوه‌ های متنوع تهیه می‌ کنند.