لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس

برای ادامه‌ی مطلب طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید. برای تهیه آن ابتدا باید ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید و بعد از اینکه سرد شد، آنها را در ظرفی رنده کنید. آب پیازها را بگیرید و به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید. برای ادامه طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید. اگر به دنبال یک غذای مقوی و خوشمزه هستید ما به شما اسفناج پلو را پیشنهاد می‌دهیم. این غذا دارای پنیر پیتزا و پودر سوخاری است که بهتر است به صورت خانگی پودر سوخاری را درست کنید.

  • سپس گوشت را به آن اضافه کرد و ادویه‌های لازم را می‌ریزیم.
  • در ایران نیز اکثر خانم‌های خانه‌دار و کدبانو آن را درست می‌کنند.
  • برای ادامه‌ی دستور پخت فلافل مانند فلافلی‌ها اینجا کلیک کنید.
  • کوفته تبریزی، آبگوشت و دیزی جز انواع غذای ایرانی میباشند که در خطه آذربایجان طرفداران زیادی دارد و از بهترین غذاهای ایرانی نیز محسوب میشوند.
  • کوکو کدوی سبز یکی از انواع مختلف کوکو است که به سرعت در خانه آماده می‌شود و طعمی جدید و متمایز دارد.
  • یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی با برنج که اصالت کردی دارد، «سیب پلو کرمانشاهی» است.

برای تهیه‌ی خورشت کنگر خوشمزه ابتدا پیازها را نگینی کنید. سپس در قابلمه سرخ کنید و ادویه‌های مورد نیاز را اضافه کنید. برای مشاهده‌ی طرز تهیه آبگوشت(دیزی) بر روی لینک کلیک کنید. در ابتدا کرفس‌ها را بشویید و به تکه‌های مساوی و کوچک خورد کنید.

در واقع ما با انواع نسبتاً گسترده‌ای از ته‌چین‌ها رو‌به‌رو هستیم. از معروف‌ترین غذاهای جنوبی برنجی می‌توان به قلیه‌ماهی اشاره کرد. قلیه‌ماهی دل عاشقان غذای دریایی و جنوبی را می‌برد زیرا تندی و مزه متفاوت آن تا مدت‌ها در ذهن باقی می‌ماند. رکن اصلی قلیه‌ماهی مانند خورش قرمه‌سبزی، میزان سرخ شدن سبزی و تندی و ترشی ‌خورش است. استفاده از تمرهندی در این خورش، آن را با غذاهای دیگر متفاوت کرده است.

تباهگ، از گوشت گوسفند یا بز ورقه‌شده، نمک، فلفل و پودر انار تهیه می‌شود و طعمی بی‌نظیر دارد. مخلوط سبزیجات تازه خرد شده مانند ترخون، جعفری و پیازچه و همچنین روغن، تخم‌مرغ، شیر یا آب و عدس درست می‌شود و انرژی لازم برای بدن شما را در طول روز تامین می‌کند. املت عدس و سبزیجات را می‌توان هم روی گاز و هم در فر درست کرد. از نظر من اگر بخواهید لذت کافی را از خوردن غذای ایرانی ببریم باید به پاسخ سوالات زیر هم فکر کنیم. من پاسخ‌هایی برای سوال‌های زیر دارم؛ اما می‌خواهم بخشی از پاسخ آن‌ها را به ذهن سیال خودتان واگذار کنم. اگر پاسخ‌ جالب بود یک دیدگاه برای این صفحه برجای بگذارید.

۳- از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی ، فسنجان (خورش انار گردوی ایرانی)

باقالی پلو با ماهیچه در ابتدا غذای محبوب و رایج در دربار پادشاهان و حاکمان بود؛ اما به‌تدریج به خانه‌های مردم نیز راه پیدا کرد. باقالی پلو را می‌توان با انواع گوشت از جمله مرغ، بوقلمون، بره یا گردن گوسفند و گوساله نیز سرو کرد. از جمله غذاهای پرطرفدار ایرانی لذیذ و بومی قزوین قیمه نثار، جوجه بروستد، دیماج، آش دوغ، شیرین پلو، کوکو شیرین است. اگر فشار خون دارید، کمی سیر تازه به برنج اضافه کنید و نمک را محدود کنید.

آموزش تصویری طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی و خوشمزه

آبگوشت یا دیزی یکی از سنتی ترین و پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایران است. کباب تابه‌ای دارای دو بخش است که شامل گوشت کبابی و گوجه‌های سرخ کرده می‌شود. در بسیاری از روش‌های طبخ این غذا، گوجه فرنگی‌های سرخ شده را قطعه قطعه می‌کنند، در کنار کباب می‌گذارند و آن را به شکل جداگانه می‌پزند. اما در روش‌های دیگر، گوجه فرنگی را رنده می‌کنند، آن را روی کباب در حال سرخ شدن قرار می‌دهند و با فلفل دلمه‌ای و برخی مخلفات دیگر همراه می‌کنند. این روش باعث می‌شود طعم گوشت به درون این مخلفات نفوذ کند و غذا به مراتب لذیذتر شود. اگر فردی کم خون هستید، گوشت مورد استفاده در این غذا می‌تواند از مهم‌ترین منابع آهن برای شما باشد.

امکان دارد بارها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته کوفته در‌ کل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود.

اگر محدودیت مصرف گوشت قرمز دارید به همین ترتیب کوفته اراکی را با گوشت مرغ، بوقلمون یا به عنوان یک غذا با سویا تهیه کنید. کلم پلو از غذاهای لذیذ ایرانی است که اصالت آن به شهر شیراز بازمی‌گردد؛ البته این غذا در شهرهای مختلف ایران با روش‌های متنوع نیز طبخ می‌شود. دلمه را می‌توان با انواع ترشی، ماست، سبزی خوردن و دیگر مخلفات ایرانی به‌عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی سرو کرد. طبخ دلمه کمی زمان‌بر و مشکل است؛ اما نتیجه نهایی ارزش زحمتی که می‌کشید را خواهد داشت.

به جای پودر سوخاری از کرانچی یا تردیلا هم می‌توانید استفاده کنید. برای مشاهده‌ی طرز تهیه مرصع پلو با مرغ بر روی لینک کلیک کنید. برای مشاهده‌ی طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز بر روی لینک کلیک کنید. برای ادامه مطلب طرز تهیه غوره مسما به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید.

گوشت دنده برشی است از گوشت پشت بدن حیوانات که به طور عمودی بریده شده و معمولا شامل بخشی از دنده نیز می‌شود. پس پیشنهاد میکنیم این وعده غذایی نسبتا سنگین را برای شام میل نکنید. سلامت شما در سفر مهمترین اصل است که باید به آن توجه کنید. دورچین های دنده کباب با وجود طعم فوق العاده آن باز هم جای خودنمایی دارد. سبزی های تازه، ترشی های محلی و ماست محلی این تجربه را بیش از پیش به یاد ماندنی می‌کند. یکی از ز بهترین غذاهای ایرانی که در بسیاری از مجالس سرو می‌شود زرشک پلو با مرغ است.