لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج؛ 11 مدل غذای ایرانی با برنج مجله اسنپ اکسپرس

اما به خاطر طعم بینظیرشان به جای وعده اصلی انتخاب میشوند. نازخاتون، اسمی که شما رو میتونه یاد یک غذای لطیف بیندازد، یک غذا با ظاهری زیبا، طعمی رازآلود و دستوری سخت و پر پیچ و خم؛ که البته اینطور نیست. اما اگر همان آشپز در شهر دیگری دست به پختن بزند طعم آن فرق خواهد کرد انگار فقط و فقط باید رطوبت شمال باشد و صدای موج آب و بوی خوش طبیعت تا بشود نوش جان کرد. اگر عاشق بادمجان هستید حتما از این ترشی خوشتان خواهد آمد چون چاشنی مزه‌ی بادمجان کبابی را حس خواهید کرد.

  • با این کار آنتی اکسیدان‌های موجود در این مواد به بهبود بیماری‌تان کمک زیادی خواهند کرد.
  • برای جا افتادن قورمه سبزی لوبیای آن را باید یک شب قبل خیس کرد، در مرحله اول باید پیاز را رنده یا نگینی کرد و با روغن و زردچوبه تفت داد، سپس گوشت خرد شده را به آن اضافه کرد تا تغییر رنگ دهد.
  • از خوشمزه‌ترین غذاهایی که می‌توان برای مهمانی‌ها استفاده کرد، زرشک پلو با مرغ است که با کمی زعفران می‌توان رنگ و عطر خوشی به آن هدیه داد.
  • قدیمی‌ها «اشکنه» را به عنوان یک غذای ایرانی نونی خوشمزه می‌شناسند که آن را به عنوان غذای ساده برای شام یا ناهار هم درست می‌کنند.
  • سپس آن را در بشقاب بکشید و با گوشت پخته شده نوش جان کنید.

در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند. با این حال غذاهایی وجود دارند که اکثریت افراد یک جامعه از چشیدن طعم آن‌ها لذت می‌برند و افراد بیشتری طرفدارشان هستند. این غذاها معمولا به عنوان یک غذای ملی شناخته می‌شوند که اکثر توریست‌ها و افراد علاقه‌مند به حوزه غذای بین‌المللی آن را نمادی از فرهنگ غذایی یک کشور می‌دانند. معمولا این غذاها را در لیست غذاهای ایرانی برای ناهار می گذارند.

کتلت گوشت چرخ کرده با سیب زمینی

گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و خوب آن ها را مخلوط کنید. رولت گوشت یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود. مرغ بریان از جمله غذاهایی است که در رستوران‌ها سرو می‌شود. برای طرز تهیه شیرین پلو، ابتدا یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و درون آن چند پیمانه آب بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید.

این غذا را می توان هم با برنج و هم با نان سنگک سبزی سرو کرد. مطمئن باشید با یک بار امتحان کردن شیفته طعم و مزه دلچسب آن خواهید شد. استان مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به کوه‌های مرتفع، از آب و هوایی متنوع برخوردار است که باعث رویش انواع گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات مختلف بومی در این استان شده است. در رژیم غذایی مردم استان مرکزی رژیم بسیار جالبی از انواع آش به چشم میخورد که در نوع خود شگفت انگیز است. برای مثال آش ترخینه دوغ که در بسیاری از مناطق این استان به آش سیرابی نیز شهرت دارد، که یکی از رایج‌ترین غذاهایی است که در شهرهای این استان طبخ می‌شود. این آش خوش طعم از ترکیب موادی همچون ترخینه‌ی خشک شده، سبزی آش، اسفناج، سیرابی، نخود، لوبیا، نمک و زردچوبه طبخ می‌شود.

کاردستی شب یلدا | آموزش ساخت ۱۳ مدل با ساده ترین مواد

“آبگوشت یا دیزی” از جمله غذاهای خوشمزه سنتی است که با استفاده از گوشت گوسفند، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، لوبیا، نخود، رب گوجه فرنگی و پیاز درست می شود. آبگوشت را با سبک و سیاق خاصی سرو می کنند و آب آن را از مواد جدا کرده و با وسیله ای با نام گوشت کوب مواد آن را له میکنند و به همراه نان سنگک، انواع ترشی پیاز خام، سبزیجات و دوغ محلی می خورند. خورش خلال بادام از غذاهای سنتی، لذیذ و مجلسی استان کرمانشاه به شمار می‌رود. کرمانشاهی‌ها معمولا خورش خلال بادام را در مجالس رسمی همچون عروسی و عزا یا ایام محرم با برنج سرو می‌کنند. سبزی خوردن، انواع ترشی و سالاد شیرازی از جمله مخلفاتی هستند که می‌توانند در کنار این خورش لذیذ به سر میز آورده شوند. این غذای خوشمزه شباهت بسیار زیادی به قلیه ماهی دارد و در دسته بندی غذاهای دریایی قرار میگیرد.

در انتها برنج را آبکش کرده و برای دم کردن لابه لای آن موادی را که تهیه کرده ایم را می ریزیم. بعد از دم کشیدن برای سرو کردن آن بقیه مواد را بر روی برنج برای تزیین می ریزند. بعد مغزهای آجیلی مانند پسته و بادام را با کمی شکر در آب می جوشانانند تا کمی پخته شوند و طعم شیرینی را بگیرینند.

در طرز تهیه خورش طلا کوله علاوه بر مرغ، از سبزیجات معطر و گردو هم استفاده می‌شود. “ته چین” یکی از غذاهای مجلسی و شیک ایرانی است که با استفاده از موادی همچون برنج، ماست، زعفران، تخم مرغ، زرشک و زعفران تهیه می شود. ته چین در لیست بهترین غذاهای خارجی ها قرار دارد و با توجه به شکل ظاهری اش از طرف گردشگران خارجی نام کیک ایرانی را به خود گرفته است.