لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی

گوجه، پیاز، رب انار از دیگر موارد تشکیل دهنده این چاشنی لطیف است. سیر و ریحان خرد شده درون نازخاتون آنقدر دلنشین است که از بوییدن هم سیر نخواهید شد. نازخاتون یکی از معروف ترین چاشنی های مازندران است که کمتر کسی آن را تجربه کرده و برایش خاطره نشده. طبق نظر سنجی، کباب، فسنجان، قرمه سبزی، خورش قیمه، آب‌گوشت و ته چین هستند. امروز انواع غذاهای ایرانی در رستوران‌های کشورهای دیگر سرو می‌شود.

  • واویشکا یا چغرتمه از غذاهای مشهور و محبوب استان گیلان است.
  • بهتر است برای خرد کردن کلم پیچ آن را به‌قدری برش بزنیم که در زمان خوردن به‌راحتی در قاشق جا شوند.
  • بسیاری از توریست‌ها علاقه‌مند هستند غذاهای محبوب و ملی کشورهای مقصد را امتحان کنند.
  • یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار محبوب استخورشت فسنجانمی ‌باشد.
  • به طور کلی شما می توانید از انواع غذا ایرانی در وعده های اصلی غذای خود استفاده کنید.

البته بیشتر جنوبی‌ها این غذا را با نوعی نوشیدنی به نام «زینتو» میل می‌کنند که آب توتی شبیه به شاتوت است. یکی از ویژگی‌های طبخ ماهی شکم‌پر این است که می‌توان آن را درون فر یا روی گاز پخت. به علاوه این غذا را می‌توان هم با سبزی پلو و هم با برنج ساده و سفید نوش جان کرد. کباب تابه‌ای از غذا‌های ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امکان دارد بار‌ها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. برای تهیه شیرین پلو در ابتدا پیاز را تکه تکه کرده و در روغن سرخ کرده و سپس مرغ تکه تکه کرده را به پیاز اضافه کرده تا سرخ شود تا رنگ آن تغییر کند بعد مقداری آب به آن اضافه کرده تا پخته شود.

همچنین کالری کم آن برای کسانی که قصد کاهش وزن و غذاهای کم کالری اما پرحجم استفاده می کنند مفید خواهد بود. گیاهخواران یا افراد مبتلا به نقرس می توانند به جای گوشت قرمز از سویا یا سیب زمینی استفاده کنند. برای مثال بهتر است برای تهیه این غذا به سراغ میگو‌های بزرگ و درشت نروید. علاوه بر این، ادویه‌های این غذا که شامل زردچوبه، فلفل قرمز و گرد لیمو هستند را به هیچ وجه از قلم نیندازید.

طرز تهیه کباب مرغ تند

زیر نور خوشیدی که از همه جای ایران بشما نزدیک‌تر است دستانی ماهر که مواد سمبوسه را در غلافی از نان پیچده و در روغن تازه سرخ میکند، صدای زندگی را خواهید شنید. سمبوسه جنوبی به قدری خوشمزه و منحصر بفرد است که به هیچ عنوان نباید امتحان طعم خوشایند آن ها را از دست بدهید. غذاهای جنوبی اصلی‌ترین دلیل برای این هستند که یک سفر به یاد ماندنی داشته باشید. اگر به آبادان سفر کنید در سطح شهر چیزی که توجه شما را جلب می‌کند تعداد زیادی فلافل فروشی است! شاید در شهرهای دیگر ایران هم بتوانید فلافل را مزه کنید اما طعم آن زیر آسمان پر ستاره آبادان چیز دیگریست.

طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی

امروز اینجا هستیم تا لیستی از خوشمزه ترین غذاهای ایران را با استفاده از آمار و تاریخچه غذاهای ایرانی به شما معرفی کنیم. برای پختن ماهی شکم‌پر معمولاً روش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود که در هرکدام از آن‌ها مواد تشکیل‌دهنده متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال به طور عام مواد مورد استفاده در پخت ماهی شکم‌پر شامل پیاز، رب انار، سبزی‌های معطر، سیر، کره، گردو، زعفران و… است. شما می‌توانید برحسب سلیقه و شرایط خود این مواد را کم و زیاد کنید. برای مثال اگر اضافه وزن دارید، می‌توانید میزان کره و روغن مورد استفاده در این غذا را به حداقل برسانید.

لیست غذاهای ایرانی:

آبگوشت از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که به روش های مختلف تهیه می شود. در لیست غذاهای ایرانی، عدس پلو جایگاه ویژه ای در تهیه و توزیع غذاهای نذری دارد. و مردم ایران عاشق آن هستند.یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود خورش بادمجان است. زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. برای تهیه خورش قیمه گوشت قیمه شده را با پیاز و لپه و رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و آب می پزند تا کاملا جا بیفتد. صحبت کردن در مورد غذا و خوراک ایرانی جذابیت خاص خودش را دارد و اینکه کدام غذاهای ایرانی طرفداران بیشتری دارند، همیشه مورد بحث بوده است.

در بین انواع غذاهای ایرانی غذاهای سنتی ایرانی طرفداران مخصوص خود را دارد و بیشتر این ها غذایی هستند که از گذشته رایج بودند و جزو غذاهای اصلی محسوب می شدند. به طور مثال آبگوشت جزو غذاهای محلی غذاهای سنتی ایرانی است. کشک بادمجان و مرصع پلو و نمونه های دیگر هم از دیگر غذاهای سنتی هستند که معمولاً غذاهای سنتی به خطه های خاصی هم تعلق دارد و برخی از آنها به صورت عمومی در همه قسمت ها مصرف می شود.