لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی

می توانید از سیب زمینی همراه با مرغ استفاده کنید زیرا این ماده غذایی سرشار از پتاسیم است که به کنترل فشار خون شما کمک می کند. اگر چربی دارید بهتر است از گوشت سفید مانند گوشت بوقلمون یا مرغ مخصوصا سینه استفاده کنید زیرا چربی کمتری دارد. این غذا را با روغن کمتری میل کنید و با بشقاب سبزیجات میل کنید.

مشهورترین نوع این غذا دو پیازه آلوی شیرازی یا دو پیازه سیب‌زمینی است. دو پیازه گوشت، دو پیازه بادمجان، دو پیازه تخم‌ مرغ، دو پیازه مرغ و دو پیازه میگوی بوشهری از دیگر نسخه‌های مشهور این غذای خوشمزه هستند. دو پیازه اعلب با نان و گاهی با برنج سرو می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان صبحانه، ناهار یا یک شام سبک نوش جان کرد.

  • گوشت گوسفند، حبوبات و سیب زمینی که در طبخ این غذای اصیل ایرانی استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند.
  • در یکی از این سنگ نوشته ها لیستی از اشیاء قدیمی باستانی که شامل مواد اولیه و تشکیل دهنده فسنجان شامل گردو, انار و مرغ است.
  • ۲ الی ۳ کفگیر برنج در قابلمه ریخته و روی آن زعفران دمکرده میریزیم.
  • در طرز تهیه خورش باقلا قاتق شمالی از باقلا شمالی استفاده می‌شود و اگر به این باقلای محلی دسترسی ندارید می‌توانید آن را با باقلا کشاورزی ساده هم درست کنید.
  • همانطور که از نامش پیداست، ماده اصلی این غذا گوشت است که منبع غنی از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها، آهن و روی است.
  • میگو پلو زعفرانی که در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی مجلسی قرار میگیرد.

این غذا مقادیری ماده معدنی روی هم دارد که به افزاید تولید تستوسترون کمک می‌کند. کوفته تبریزی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین غذاهی سنتی که مخصوص تبریز است. در کنار برنج برای تهیه مرغ بعد از سرخ کردن آن سسی از آب مرغ و رب گوجه تهیه می کنند. برای طرز تهیه ماهی شکم پر به صورت کامل و با نکات طلائی بر روی لینک کلیک کنید. آش غذایی دوست داشتنی است که با آش سبزی، نخود، لوبیا، عدس، کشک و با توجه به نوع آن از مواد لازم دیگری درست می‌شود. فینگر فود‌ها از غذاهایی هستند که نه تنها دستور پخت راحتی دارند، بلکه برای کسانی که وقت کافی برای درست کردن ناهار ندارند بهترین گزینه است.

فسنجان که به گیلان برمی‌گردد معمولاً در نواحی شمالی ایران بسیار ترش‌تر است، اما در بیشتر نقاط آن با مرغ، بوقلمون، اردک یا گوشت قرمز تلخ و شیرین است. قورمه سبزی با برنج سفید یا برنج زعفرانی سرو می شود و مطمئنا تجربه خوردن آن برای گردشگران و مسافران هیجان انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود. سرو این غذا به این صورت است که مواد آن را کوبیده و به صورت گوشت کوبیده با نان میل می کنند و آب آن را با تلید نان می خورند.

طرز تهیه زیتون کبابی خوشمزه و مزه‌ دار به ۲ روش سرد و گرم

کله پاچه که از انواع غذای ایرانی محبوب میباشد و خواص زیادی دارد. دمپختک پلو که از انواع غذای ایرانی دم دستی میباشد و میتوان در مدت زمان کوتاهی آن را حاضر کرد. زرشک پلو با مرغ که یک غذای مجلسی ایرانی بوده و در بیشتر مهمانی ها این غذا سرو میشود. با کمی تحقیق در مورد غذاهای ایرانی و مطالعه تاریخچه غذای ایرانی نام چند غذا را به تکرار خواهیم یافت که ما در این مقاله آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. ایران سرزمینی پهناور با فرهنگ های غذایی متفاوتی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی هر منطقه سفره رنگارنگی را دارد، که در آن انواع غذاهای گیاهی و جانوری موجود است.

آبگوشت که یک غذای قدیمی و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج محسوب میشود. خورشت خلال که در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج جز معروف ترین غذا های استان کرمانشاه میباشد و در آن از خلال بادام استفاده میشود. قورمه سبزی که همان طور که میدانید ایران با قورمه سبزی در جهان شناخته شده است و یکی از بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود.

طرز تهیه ی انواع فرنی خوشمزه، دسر محبوب ایرانی ها

کرفس فواید زیادی برای بدن داشته و اگر طعم گیاه خام آن را دوست ندارید، می‌توانید از آن برای پخت خورشت کرفس استفاده کنید. طریقه پخت خورشت کرفس شباهت زیادی به قرمه سبزی دارد؛ با این تفاوت که در مرحله اول باید کرفس را به مواد اضافه نمایید. مرصع پلو طرفداران خاص خود را داشته و با کمک زرشک، مرغ، کشمش، پسته و برنج تهیه می‌گردد.برای اطلاع از طرز تهیه این غذا اینجا کلیک کنید. قیمه لاپلو از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که با نام های متنوعی در میان ایرانیان شناخته می شود، این غذا ترکیبی از پلو و خورش قیمه کم آب است که با هم ترکیب شده و دم گذاشته می شوند. خورش لوبیا سبز از خورش های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی طبخ می شود، این خورش معمولا با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست می شود.

قرمه سبزی :

سبزی سرخ شده را به گوشت و لوبیا اضافه کرده و سپس داخل قابلمه آب بریزید. توجه داشته باشید که لیموعمانی را باید در انتهای زمان پخت به غذا اضافه کنید زیرا غذا تلخ می‌شود. خورش قیمه به مواد اولیه زیادی احتیاج ندارد و طرز تهیه آن نیز ساده است اما مانند هر غذای دیگری به فوت کوزه‌گری احتیاج دارد تا شما بتوانید طعمی بی‌نظیر را بر سر سفره غذا بیاورید.