لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذا شرقی

برای پخت برنج ابتدا باید زرشک را با کره، شکر و زعفران تفت داد، سپس آن را به برنج آبکش شده اضافه کرد. جوجه کباب از گوشت مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است. اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل کباب کرده و جوجه کباب می پزند.

ولی اگر از اسم آن حدس زدید که ترش است در این مورد موفق بوده اید چون بی اغراق واقعا ترش است و اگر علاقه به غذاهای ترش دارید پیشنهاد میکنیم این خورشت بی نظیر را حتما امتحان کنید. غذاهای شمال ایران جز معدود غذاهایی هستند که پایشان را به سفره همه ایرانی‌ها باز کرده‌اند. این خورشت لذیذ هم به تنهایی و هم به همراه ماهی دودی در شمال سرور می‌شود. نکته جالب که برای دوستان گیاه خوار میتواند مفید باشد این است که برای طبخ آن از گوشت استفاده نشده و انواع سبزیجات محلی و معطر تشکیل دهنده آن است. رشته‌پلو یکی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است که بیش‌تر با گوشت پخته یا پیاز داغ و خرما و کشمش یا هر دو طبخ می‌شود. رسم است که در روز جشن نوروز خورده می‌شود.رشته پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای بهشهر است .

  • در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس قصد داریم تا دستور 6 نوع غذای مجلسی و خوشمزه را با هم یاد بگیریم.
  • پس بی معنی خواهد بود اگر شهر انار غذایی با انار نداشته باشد!
  • به طوری که چندی پیش نشریه foodrepublic و تلگراف با معرفی لیستی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایران از علاقه مندی توریست ها نسبت به این غذاها رونمایی کرد.

هر منطقه در کشور ما، نوع خاصی از آش ها را طبخ می کنند. 20 آش محبوبی که بیشترین طرفدار را دارند، شامل موارد زیر می شود. این تنها بخشی از لیست بلند بالای غذاهای ساده ایرانی است. برای پختن کوفته سبزی شیرازی، ابتدا باید‌ سس آن را درست کنید. در سس کوفته شیرازی، برخلاف دیگر کوفته‌ها، از مواد خود کوفته هم استفاده می‌شود و به همین خاطر هم به آش شباهت بیشتری دارد.

سماق پلو

رشته پلو یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که پیشینه تاریخی دارد. در قدیم مانند امروز رشته پلویی در مغازه­ها و فروشگاه­ها در دسترس همه نبود و خانم­ها مجبور بودند در منزل خودشان رشته پلویی را تهیه کنند. کله پاچه یک غذای ایرانی با طرفداران زیاد و مخالفان سر سخت استکله پاچه از پختن سر و پاهای گوسفند تهیه می‌شود. اجزای کله پاچه بناگوش، زبان، مغز، گوشت صورت، چشم و پاچه‌ها است. آب این غذا به عنوان پیش غذا همراه با نان تلیت (ترید) شده مصرف می‌شود.

کوفته تبریزی با سویا هم درست می‌شود که می‌توان گفت جزو جدیدترین غذاهای ایرانی و برای گیاهخوارها مناسب است. در میان دستور انواع غذای ایرانی، «آبگوشت متنجنه یا متنجون» یک غذای اصالتا کرمانی و متعلق به رفسنجان است. در طرز تهیه آبگوشت متنجنه کرمانی، از گوشت گوسفندی، لوبیا چیتی و سیب زمینی استفاده می‌شود. قبل از اینکه از طعم این غذا برای شما صحبت کنیم یک واقعیت را در باره ظاهر این غذا بهتر است بدانید چون در اکثر موارد دلتان نمی آید آنرا نوش جان کنید. اگر آشپزی که آن را برای شما سرو کرده باشد کمی ذوق هنری بخرج دهد دوست دارید ساعت ها به آن خیره شوید چون شبیه به یک تابلوی نقاشی است!

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان هرمزگان

کوفته تبریزی معمولا از سایر کوفته‌ها بزرگ‌تر و حجیم تر است. هم چنین آذربایجان شرقی دارای انواع مختلفی از کباب و غذاهای پرطرفدار ایرانی است که با گوشت قرمز طبخ می‌شوند. بگذارید اینگونه شروع کنیم که اول سمبوسه در آبودان رونق گرفت 🙂 بعد بقیه غذاهای دریایی و غیر دریایی اضافه شدند. شهرهای جنوب ایران با تمام جاذبه های بی نظیر و فرهنگ غذایی خاصی که دارند به شما نشان میدهند که ساکنانی ساده دل، مهمان نواز و بی‌ریا هستند.

قیمه سیب زمینی از مهم‌ترین غذاهای ایرانیخورش قیمه قدمت بسیار زیادی دارد و سابقه پخت این غذا به چندین قرن قبل می‌رسد. از آن جایی که قیمه – یا همان کیمه – واژه‌ای کاملا ترکی و به معنای گوشت قورمه شده است، می‌توان خواستگاه این غذا را به نواحی آذری زبان ایران نسبت داد. مجله خبری غذا دلمه برگ مو، دلمه گوجه، دلمه بادمجان و دلمه فلفل دلمه از معروف ترین آن‌ها است. دلمه برگ مو محبوبیت بیشتری دارد و به دلیل وجود برگ‌های تازه ترش، این دلمه را در فصل بهار تهیه می‌کنند. مواد داخل دلمه ترکیبی از گوشت چرخ‌کرده ، سبزی دلمه، پیاز و لپه تشکیل می‌شود.

طرز تهیه خورش کنگر • خواص کنگر و روشهای مصرف آن

در منوی غذای ایرانی، «میرزا قاسمی» به عنوان یک غذای ایرانی خوشمزه با اصالت شمالی، جایگاه ویژه‌ای دارد. برای طرز تهیه میرزا قاسمی کافی است بادمجان و گوجه فرنگی کبابی شده را با سیر و تخم مرغ بپزید و از طعم این غذای سنتی و اصیل ایرانی لذت ببرید. یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی «باقلا قاتق» است که اصالت آن به شمال کشور برمی‌گردد.