لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو

برای خواندن طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوفته سبزی مراجعه کنید. «کشک کدو» یکی از غذاهای محلی کرمان است که علی‌رغم خوشمزگی و مقوی بودنش، طرز تهیه بسیار آسانی دارد. اما شما می‌توانید کشک کدو را به روشی دیگر و به سبک مازندرانی نیز تهیه کنید. در این کشک کدو از کدو حلوایی به جای کدو سبز استفاده می‌شود. برای درست کردن این غذا از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی استفاده می‌شود و سپس کوفته‌های خوشمزه داخل سس گوجه قرار می‌گیرند.

جالب است بدانید که برای بسیاری از مهمانان خارجی نیز غذاهای ایرانی جذابیت بالایی داشته و از خوراکی های ایرانی به عنوان بهترین خوراکی ها در سرتاسر دنیا یاد می کنند. تا اینجای مقاله به طور کلی با غذاهای خوشمزه ایرانی آشنایی پیدا کردید اما قصد ما از نوشتن این مقاله به طور کلی معرفی پرطرفدارترین غذاهای ایرانی به شما بود. در این قسمت میخواهیم لیست پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را به شما ارائه دهیم تا اگر برای مجالس مهم خود به دنبال غذاهایی هستید که با ذائقه بیشتر ایرانیان همخوانی داشته باشد. طعم این کوفته بسیار لذیذ و خوشمزه است و شباهت زیادی به سایر کوفته‌های ایرانی دارد. شما می‌توانید این غذا را هم برای وعده ناهار و هم شام آماده کنید و همراه با نان یا برنج سرو کنید. برای خواندن طرز تهیه شفته اراکی با گوشت و آرد نخودچی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شفته اراکی مراجعه کنید.

  • است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود.برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند.
  • کباب تابه‌ای در بیشتر نقاط کشور شناخته شده بوده و طعم خوشمزه آن سبب محبوبیت این غذا شده است.
  • این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید.
  • امروز اینجا هستیم تا لیستی از خوشمزه ترین غذاهای ایران را با استفاده از آمار و تاریخچه غذاهای ایرانی به شما معرفی کنیم.
  • شله یکی از غذاهای منحصربه‌فرد سنتی مشهد است که هر ساله مخصوصاً ماه‌های محرم و صفر با آداب و رسوم خاص معنوی طبخ و در فضایی ملکوتی از عزاداران و هیئت‌های عزاداری پذیرایی می‌شود.

بسیاری از افراد زرشک پلو با مرغ را با روش‌ های متنوع طبخ می نمایند. هر فردی بر اساس ذائقه خودش درون این غذا زرشک بیشتر و یا زعفران بیشتر می ریزد. برخی از افراد هم مرغ را به صورت پخته شده و یا سرخ شده میل می ‌کنند. واویشکا یا چغرتمه از غذاهای مشهور و محبوب استان گیلان است.

طرز تهیه کتلت ذرت فوری

به همین دلیل شما می توانید انواع غذای ایرانی را برای وعده‌های اصلی و یا میان وعده ها تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید. یکی از ثابت قدم های مجالس ایرانی ها قطعا زرشک پلو با مرغ می باشد که هم به عنوان یک غذای رسمی و هم یک غذایی دورهمی طبخ می شود و بسیار پرطرفدار است. این غذا رنگ و لعاب جذابی دارد و به شاید تنها رنگ و لعاب این غذا جوری شما را به هوس بندازد که نیازی با تست مزه آن نداشته باشید. زرشک پلو هم یکی از غذاهایی است که در منو غذایی شرکتی کترینگ دنا موجود است و این غذا با کیفیت بالایی به سازمان ها و شرکت های طرف قرارداد با کترینگ دنا ارائه می شود. قطعا محبوب ترین غذایی که در بین تمامی ایرانیان در صدر جدول باشد چلوکباب ایرانی می باشد.

استریپس سیب‌زمینی

کرفس یکی از سبزیجات مقوی و مفید برای بدن است و کسانی که رژیم لاغری دارند، آب کرفس میل می‌کنند. عدس پلو، ترش تره، دمی گوجه و کلم پلو غذاهای مناسبی برای پذیرایی از این عزیزان هستند. حال آن را به همراه مقداری نمک و آب درون قابلمه بریزید تا به جوش بیاید. در هنگامی آبکشی کردن، کشمش‌ها را لای برنج بریزید و اجازه دهید برنج دم بکشد.

این غذا را زمانی درست کنید که وقت کافی دارید و عجله ندارید زیرا راز داشتن یک فسنجان عالی این است که عجله نکنید و در هر مرحله خورش خود را به طور کامل آماده کنید. میگو به دلیل امگا ۳ زیادی که دارد می‌تواند از بروز آلزایمر و اختلال حواس در پیری جلوگیری و هم‌چنین تا حدودی فشار خون را هم کنترل کند. میگو علاوه بر این می‌تواند مقداری از آهن مورد نیاز بدن شما را هم تأمین کند.

به دنیای شرق که می آییم این تعداد خیلی بیشتر جلوه گری میکند. چین، تایلند و کره از یک سو، غذاهای هندی از سوی دیگر، غذاها و باقلواهای عربی و ترکی همگی آدم را وسوسه میکند که این طعم های جدید را بچشد. حتی فکر اینکه یک غذای خیلی خوشمزه وجود دارد که تا به حال نخورده ایم، آدم را گرسنه میکند. با تنوعی گسترده از فرهنگ و طعم ها را واقعا نمیتوان نادیده گرفت.

خورش فسنجان با استفاده از گردوی آسیاب شده، گوشت مرغ با کوفته قلقلی و رب انار تهیه می‌ شود. به مانند پخت قرمه سبزی، این خورش را نیز می توانید با حرارت کم و در مدت زمان طولانی بپزید. نوع پخت خورش فسنجان به شکلی است که در نقاط مختلف ایران آن را متناسب با سلیقه خود به شیوه های گوناگون درست می کنند. برخی از مردم در کشور ما خورشت ‌فسنجان را ترش و برخی دیگر آن را ملس و در بسیاری از نقاط نیز آن را کاملاً شیرین مورد طبخ قرار می دهند.