لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو

در لیست غذاهای ایرانی، «خورش کدو سبز» را با اسم «خورش کدو مسما» هم می‌شناسند. طرز تهیه خورش کدو مسما بسیار راحت است و در آن علاوه بر گوشت، از انواع گوشت استفاده می‌شود. بهتر است این غذای خوشمزه ایرانی را به عنوان یک خورشت تنک آب درست کنید. پخت انواع غذاهای ایرانی، مخصوصا غذاهای محلی اصلا سخت نیست. در طرز تهیه خورش دال عدس، برای اینکه طعم غذا ترش شود کافی است مثل اهوازی‌ها کمی تمبر هندی به غذا اضافه کنید.

  • با این حال، مواد اصلی برنج، لوبیا سبز و رب گوجه فرنگی است.
  • اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی یا نذری درست کنید، طرز تهیه عدس پلو را بخوانید.
  • طرز تهیه خورش بلدرچین اصلا سخت نیست و می‌توانید آن را در فر هم درست کنید.
  • بخش‌هایی از کله پاچه از جمله چشم و مغز بسیار چرب هستند و خوردن آن‌ها به افراد مبتلا به چربی خون، کلسترول بالا و نقرس به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

کباب ایرانی از زمان ناصرالدین شاه وارد ایران شده و با تغییراتی که کرده به شکل کباب کوبیده امروزی درآمده و به عنوان یک غذایی ایرانی شناخته می‌شود. این غذا که جز غذاهای شیک و مجلسی ایرانی نیز محسوب می‌شود، طرفداران زیادی دارد و در بیشتر رستوران‌ها به عنوان غذای اصلی پخت می‌شود. از موادی هستند که این غذا را به عنوان خوشمزه‌ترین غذای ایران قابل مصرف می‌کنند. یکی از بهترین غذاهای ایرانی که در مراسم های مختلف (مانند عروسی) سرو می شود، زرشک پلو است. زرشک پلو با استفاده از زرشک، زعفران و برنج سفید تهیه می شود و علاوه بر طعم فوق العاده، ظاهر بسیار مطبوعی نیز دارد.

طرز تهیه ی انواع فرنی خوشمزه، دسر محبوب ایرانی ها

قلیه ماهی طرز تهیه ساده‌ای دارد و به سرعت در خانه آماده می‌شود. برای تهیه این خورش خوشمزه و تند که معمولا با برنج سرو می‌شود، به سبزی قلیه (گشنیز و شنبلیله)، ماهی جنوبی (ماهی شیر یا زبیدی، میش ماهی، هامور، ماهی سرخو یا همار)، تمر هندی و ادویه‌جات نیاز دارید. بهتر است بدانید که نحوه تزیین این غذا درست به‌اندازه کیفیت مواد اولیه و نحوه آماده‌سازی آن‌ها حائز اهمیت است. این پلوی مخلوط با خلال انواع مغزها تزیین می‌شود و از نظر زیبایی، آن را با فرش ایرانی مقایسه می‌کنند.

فراتر از یک متن یا تصاویر آموزشی برای شما همراهان

جالب است بدانید که اصالت این خورشت گیلکی است ولی به مرور در کل کشور با روش های مختلف پخته میشود. بدون شک یکی از محبوب ترین غذاها در بین ایرانیان و توریستان خارجی چلو کباب کوبیده می باشد، که یک غذای عیانی محسوب می شود و در مهمانی ها و مجالس سرو می شود. از دیگر غذاهای سنتی می‌توان به میگو پلو بوشهری و شیرین پلو اشاره کرد و البته کشک بادمجان، انواع دلمه، میرزاقاسمی و آش های مختلف هم جزو غذاهای سنتی محسوب می‌شوند. آش انار ساوه را در شهرهای دیگر ایران نمی‌توان یافت زیرا طعم اش انار ساوه، بسیار منحصربفرد است. این آش با آب انار، مغز گردو، حبوبات و سبزیجات مختلفی پخته شده و در شب‌های یلدا بر سر سفره مردم ساوه قرار می‌گیرد.

خوردن لوبیا پلو با سالاد شیرازی جز بهترین ترکیباتی است که می‌توانید برای وعده غذایی ناهار یا شام در نظر بگیرید. بزقرمه از غذاهای اصلی و قدیمی ایرانی است که خیلی خوشمزه است و به نوعی یکی از آبگوشت های شهر کرمان محسوب می شود. خورشت بسیار محبوب و دوست داشتنی قورمه سبزی که هم نیازی به معرفی ندارد و تقریبا کمتر ایرانی را می توانیم پیدا کنیم که این خورشت خوشمزه را دوست نداشته باشد. از طرفی دیگر، ذوق و سلیقه آشپزان ایرانی باعث شد که از برنج سفید ساده، ده ها پلو و چلوی رنگین پخته شود. در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم. در آخر سیب زمینی های سرخ کرده یا بادمجان سرخ شده را به خورش اضافه می کنند و همراه با برنج ساده یا زعفرانی نوش جان می کنند.

مراحل نظرسنجی بهترین غذاهای ایرانی

بعضی از غذاها هم بومی یک شهر یا منطقه هستند و با سبزیجات بومی آن منطقه درست می‌شوند و نام مواد به کار رفته در این غذاها، روی آنها گذاشته می‌شود. «کباب سرداشی» یکی دیگر از غذاهای ایرانی فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه است که در شهر همدان طبخ می‌شود. این غذا شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد و در کنار گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بسیار لذیذ و خوشمزه است.