لیست غذا های سنتی ایرانی؛ 9 غذای سنتی ایرانی لذیذ مجله اسنپ اکسپرس-غذا شرقی

لطفاً آش ترش زنجان که به ثبت رسیده را لیست غذاهای خوب ایرانی اضافه فرمایید. اگر کشک بادمجان سفت بود کمی آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود. در انتها روی آن پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و گردو را روی آن بریزید و نوش جان کنید. درون یک تابه 2 قاشق روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. گوجه فرنگی‌ها و پیازها را نیز خرد کنید و هر دو را به قابلمه اضافه نمایید. حدود ۸ لیوان آب جوشیده شده به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید ترکیبات در کنار یکدیگر پخته شوند.

  • در انتها گردو و آلوخشک را داخل کوفته قرار می‌دهند و پس از تزئین با پیاز داغ و زرشک آماده سرو می‌شود.
  • هر وقت از سال که به شهرهای این استان سفر کنید گردشگران زیادی را می‌بینید که در جنگل، ساحل، دریا و بازار شهرهای آن مشغول تفریح و خوش‌گذرانی‌اند.
  • اگر دوست ندارید خورشت ناردون شما خیلی ترش شود، می‌توانید از کمی شکر برای شیرین‌تر شدن آن کمک بگیرید.
  • خوراک های خوش طعم و اصیل، بخش مهمی از سفره های ایرانی را در بر می گیرد.

منوی این رستوران شامل انواع غذاهای خوشمزه سنتی و قلیان می‌شود و می‌توانید ساعت‌ها در کنار خانواده و دوستان، از دورهمی خود لذت ببرید. رستوران شبستان را بی‌شک می‌توان یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران دانست که در مرکز پایتخت قرار دارد. فضای داخلی رستوران به‌خوبی طراحی شده و با ترکیب چوب و کاه‌گل، محیطی بی‌نظیر را ایجاد کرده است.

لوبیا پلو

غذایی شیرین و خوش طعم است که با استفاده از انواع مغزها و میوه­‌های ایرانی مانند پسته، بادام، پوست پرتقال شیرین، زرشک، هویج و زعفران طبخ می­‌شود. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است كه با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه مجله خبری غذا شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. در سایت مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو شیراز را برایتان شرح داده ایم . استفاده از سماق در تهیه کباب تابه‌ای نیز به دو روش مختلف صورت می‌گیرد.

در این میان، ماهی شكم‌پر كه از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در خطه شمال و البته جنوب كشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. کباب تابه‌ای، نوعی خوراک است که به طور کلی مواد مورد نیاز آن شامل گوشت گوسفندی چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، نمک و البته سماق می‌شود. در روش‌های مختلف طبخ این غذا از تخم مرغ، پودر نان، فلفل دلمه‌ای، ماست و… نیز استفاده می‌شود. سیستان و بلوچستانی‌ها معمولاً در کنار این غذا از سالاد یا سبزی خوردن نیز استفاده می‌کنند. برای بهتر شدن طعم این غذا می‌توان به جای رب گوجه فرنگی از خود گوجه فرنگی به شکل رنده شده استفاده کرد.

لیست غذاهای ایرانی ساده – انواع پلو و چلو

سپس گردوهای خرد شده را به درون روغن ریخته و در کنار پیاز کمی تفت دهید. سبزی قورمه نیز باید از قبل خورد شده و در مقداری روغن سرخ شده باشد. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم شما را با چندتا از این غذاها آشنا کنیم. جگر کفنی یک نوع کباب است که جگر داخل ورقه چربی پیچیده شده به سیخ کشیده و کباب می‌شود.

بعد از اینکه مرغ کاملاً آب پز شد آن را از درون قابلمه خارج کرده و داخل یک ظرف بگذارید. حدود سه الی چهار ساعت زمان لازم است تا مواد در کنار یکدیگر خوب بپزند. بعد از این مدت سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و داخل قابلمه بیندازید. حالا حلیم بادمجان شما آماده شده و می‌توان در کنار کشک و نعنا آن را سرو نمود. بعد از آنکه آب داخل قابلمه به خوبی تبخیر شد همه مواد را داخل غذاساز ریخته و در کنار یکدیگر میکس می‌کنیم.

بهترین غذاهای دریایی عمرتان را می‌توانید در هرمزگان از بندرعباس گرفته تا کیش و قشم و جزیره هرمز تست کنید. ماش در فرهنگ غذایی استان گلستان و ترکمن‌ها ارزش و جایگاه بالایی دارد و با آن چندین نوع غذای خوشمزه درست می‌کنند. غذاهای محلی بوشهر که با ماهی و میگوی تازه و ادویه‌های تند و تیز و خوش عطر و بوی جنوبی در هم آمیخته، از هر گردشگری دل می‌برد. سفر به کاشان، شهر گل و گلاب فقط با چشیدن غذاهای خوش طعم وعطرش تکمیل می‌شود.

اگر طرفدار غذاهای شیرین باشید، حتما از شکر پلوی مخصوص جنوبی‌ها خوشتان می‌آید. پیشنهاد می‌کنم در سفر به بوشهر حتما این غذای عربی بوشهری را تست کنید. با اجاره سوئیت در بوشهر اقامتی دلچسب و به یادماندنی در این شهر را تجربه کنید و از طعم غذاهای دریایی و خاص بوشهر لذت ببرید. کوفته آب سماق یا همان شفته سماق با طعم ترش و ملس خود از شما دل می‌برد. اگر طعم ترش را در غذا می‌پسندید، حتما شفته نخودچی را در سفر به کاشان امتحان کنید.