لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی

در وهله اول وجود تخم مرغ در این غذا باعث می‌شود از ویتامین آ. ۱۲ موجود در تخم مرغ هم می‌تواند جایگزین خوبی برای کسانی باشد که گوشت زیادی نمی‌خورند. سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید . ماهی شکم پر را هم در فر و هم بدون فر می‌توانید درست کنید.

  • دو پیازه اعلب با نان و گاهی با برنج سرو می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان صبحانه، ناهار یا یک شام سبک نوش جان کرد.
  • استامبولی پلو، دمپختک و یا دمی گوجه یک غذای قدیمی و خوشمزه است که یادآور روزهای شیرین کودکی است.
  • به دلیل تاثیر قوت حبوبات موجود در دال عدس در برخی مواقع به عنوان غذای اصلی هم استفاده می شود.
  • مرصع پلو شباهتی زیادی به قیمه نثار و شیرین پلو دارد و طرز تهیه آن آسان است.

واژه تباهگ در واقع به یک روش نگهداری از گوشت اشاره دارد که پس از آماده شدن، از آن یک خوراک لذیذ یا پلو بلوچی درست می‌کنند. تباهگ خشک‌ شده را می‌توان بدون استفاده از هیچ وسایل سرمایشی، برای چند ماه و حتی یک سال در منزل نگهداری و استفاده کرد. جالب است بدانید که این غذا در کشورهای همجوار عربی خلیج فارس نیز به‌عنوان یک سوغاتی ارزشمند شناخته می‌شود.

غذای ایرانی خوشمزه را در چه ظرفی بخوریم؟

شامی کباب از ترکیب آرد نخودچی و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. این غذا برای ناهار بسیار مناسب و به همراه نان یا برنج سرو می‌شود. برای مشاهده ادامه‌ی طرز تهیه لازانیا بر روی لینک کلیلک کنید.

لیست غذای آبکی برای ناهار:

خورشت بامیه یکی از غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر از خطه‌ی جنوب ایران است. برای ادامه‌ی مطالب طرز تهیه‌ خورشت قیمه به ادامه‌ی مطالب مراجعه نمایید. اما ممکن است ادویه‌ها را بیشتر یا کمتر کنند یا از سبزی‌های معطر دیگری درست کنند. اما اصل قورمه سبزی از لوبیا قرمز، سبزی‌هایی از جمله شنبلیله، تره و گشنیز و جعفری به همره گوشت‌های تکه‌ای خورشتی درست می‌شود. طرز تهیه کامل دمی گوجه یا استامبولی پلو را در مقاله‌های بعدی مجله اسنپ اکسپرس بخوانید.

«خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است. در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود. «خورش آلو»، از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و اصیل است که با مرغ، گوشت قرمز یا کوفته قلقلی درست می‌شود.