لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی

پس اگر آب داخل قابلمه خیلی زیاد بود، مقداری از آن را بردارید و اگر آب کم بود کمی آب جوش به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا برنج کمی بپزد و آب آن کشیده شود. در این حین، هر پنج دقیقه یک بار برنج‌ را از دیواره قابلمه به‌سمت بالا جمع کنید تا به‌شکل گنبد دربیاید. پس از تبخیر کامل آب، ماهی‌ها را روی برنج بچینید و روی درب قابلمه‌ دم‌کنی بگذارید.

  • برای درست کردن حلیم بادمجان ابتدا باید گوشت و پیاز را در کنار یکدیگر تفت دهیم و همراه مقداری آب روی شعله قرار دهیم تا به خوبی بپزد.
  • این آش از گوشت گوسفندی، حبوبات فراوان و دو نوع سبزی‌های تشکیل می‌شود و از همین نظر شباهت بسیاری به آش شله‌قلمکار دارد.
  • ترکیبی از گوشت، سبزیجات، لوبیا، برنج و ادویه‌های مختلف باید چند ساعتی بپزد تا برای تبدیل شدن به یخنی لوبیا آماده شود.
  • با اجاره سوئیت در بوشهر اقامتی دلچسب و به یادماندنی در این شهر را تجربه کنید و از طعم غذاهای دریایی و خاص بوشهر لذت ببرید.

برای مقابله با یبوست هم بهتر است در این غذا به سراغ برنج قهوه‌ای بروید و فیبر دریافتی‌تان را افزایش دهید. همچنین برای رفع یبوست می‌توانید از سبزی‌های تازه و البته کاهو هم همراه غذا استفاده نمایید. استفاده از سماق در تهیه کباب تابه‌ای نیز به دو روش مختلف صورت می‌گیرد. برخی سماق را در زمان سرخ کردن کباب در ماهیتابه روی آن می‌ریزند. این کار باعث می‌شود طعم سماق به طور کامل به درون گوشت نفوذ و آن را خوشمزه‌تر کند.

زرشک پلو | Zereshk Polo

برای خواندن ادامه طرز تهیه کشک کدو مجلسی کرمانی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کشک کدو کلیک کنید. کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد. در اولین مرحله از طرز تهیه کشک کدو باید کدوها را پس از پوست گرفتن، خرد کرده و سرخ کنیم. البته کسانی که رژیم غذایی با محدودیت سرخ کردن دارند، می‌توانند کدوها را بخارپز کنند. «شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد.

۱۴. غذاهای محلی استان قزوین

روش پخت این خورش هم مانند قورمه سبزی فوت و فن خاص خودش را دارد و باید با حرارت بسیار کم پخته شود تا به اصطلاح جا بیفتد. جالب است بدانید که این قدمت باستانی را می ‎توان از روی لوح ‎ها و سنگ نوشته های تخته جمشید یافت کرد. بر اساس سنگ نوشته های قدیمی که متعلق به 515 سال قبل از میلاد است، بر روی برخی از آنها مواد اولیه و طرز تهیه فسنجان هک شده است.

۲۸- خورش کنگر

این مواد (کشمش، گوشت قلقلی و هویج) را با هم مخلوط کنید. آش رشته غذایی کامل و مغذی است که هر کسی می‌تواند در هر سنی و با هر شرایط سلامتی از آن لذت ببرد. این آش خوشمزه را می‌توان در موقعیت‌های خاص و به‌عنوان غذایی مجلسی در سفره‌های مهمانی سرو کرد. گمنه بوشهری، یکی از غذاهای محلی استان خوزستان است که طرز تهیه ساده و سریعی دارد. این غذای مقوی و سرشار از مواد مغذی با بلغور گندم، پیاز و ادویه درست می‌شود.

در این رستوران از ساعت ۷ عصر تا ۱۱ شب گروه موسیقی زنده، برنامه اجرا می‌کنند تا شما را سرگرم کنند. منوی غذاهای این رستوران بسیار متنوع و باکیفیت است و البته قیمت منصفانه‌ای دارد. فضای رستوران کاملاً خانوادگی است و می‌توانید از آن برای برگزاری مراسم خود استفاده کنید.

به نظر می‌رسد رستوران‌ها هنوز آنقدر مهارت پیدا نکرده‌اند که این غذای خوشمزه را به منوی خود اضافه کنند. پس برای خوردن این غذا آن هم به شکل اصیل و سنتی بهتر است به سراغ خانه‌های سیستان و بلوچستانی و بانوان باسلیقه این منطقه بروید. میگو پلوی بوشهری یکی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور که از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است. در گذشته این غذا مختص به جنوب کشور بود، ولی با توجه به این که مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است. می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم که قیمت نسبتاً مناسبی دارند. به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً کم و مناسب به توصیه پزشکان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد.