معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی

غذاهای محلی زنجان به‌حدی متنوع و لذیذ هستند که خود یکی از دلایل سفر گردشگران به این منطقه از کشور محسوب می‌شوند. در ابتدا خرماها را از وسط و بدون متلاشی کردن، برش بزنید و هسته آن‌ها را دربیاورید. سپس کره را در یک تابه متوسط گرم کنید و خرماها را در آن تفت دهید تا پوست آن‌ها براق شود.

  • این غذای مقوی و سرشار از مواد مغذی با بلغور گندم، پیاز و ادویه درست می‌شود.
  • ته چین مرغ که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و در مجالس و عروسی ها نیز از آن استفاده میشود.
  • مواد اصلی این غذای محلی شامل للک (بلغور ریزدانه گندم)، پیاز و روغن است.

تنوع چلو و پلو ها در لیست غذا های ایرانی، ورای تصور است. در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم. گروه موسیقی همه شب از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، به جز ایام سوگواری، در این بخش رستوران اجرای موسیقی زنده سنتی دارند. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای خوشمزه سنتی و قلیان می‌شود و می‌توانید ساعت‌ها در کنار خانواده و دوستان، از دورهمی خود لذت ببرید. برای سرو غذا، از شما عزیزان در آلاچیق‌های سنتی و خاص پذیرایی می‌شود. همچنین یکی از غرفه‌های این رستوران به فروش صنایع دستی مردم ترکمن و سوغات آن‌ها اختصاص داده شده است.

طرز تهیه ته چین مرغ

اگر تمایل دارید لیست کامل‌تری از غذاهای محلی و خوشمزه‌ی گیلان بخوانید حتما به مطلب غذاهای محلی گیلان سر بزنید. استان گیلان به دو چیز خیلی معروف است، اولی آب و هوای خوب و دومی هم غذاهای خوشمزه و بی‌نظیرش. زرشک پلو با مرغ یکی از رایج ترین غذاها در تمامی مجالس است. شما می‌توانید از لیمو امانی کامل هم استفاده کنید؛ اما در این صورت، آبگوشت شما کمتر ترش می‌شود. برای این کار، حتما لیموها را سوراخ کنید و از قبل در آب قرار دهید. ماهی مرکب با گوشت سفید و بی‌استخوان، یکی از ماهی‌های کمیاب در ایران است؛ زیرا بیشتر صادر می‌شود.

۹. غذاهای محلی استان کهگیلویه و بویر احمد

سپس سیب‌زمینی‌های نگینی خرد شده را در تابه بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا حسابی طلایی و ترد شوند. سیب‌زمینی‌های سرخ شده را از تابه بیرون بیاورید و روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود. از مواد اولیه آش دوغ می‌توان به انواع حبوبات مانند نخود و لوبیا، سبزی‌های مختلف، تره و انواع سبزی‌های کوهی و محلی اشاره کرد. آش دوغ را می‌توان به‌صورت گیاهی یا همراه با کوفته قلقلی گوشت چرخ‌کرده یا گوشت ریش ریش شده به‌عنوان یک میان وعده و پیش‌غذا یا حتی در وعده ناهار سرو کرد. آش دوغ، به‌دلیل دارا بودن کلسیم و ویتامین، گزینه‌ای مناسب برای وعده افطار در ماه مبارک رمضان نیز به شمار می‌آید و در برخی نقاط ایران، این آش را در مراسم‌های نذری می‌پزند. روغن حیوانی یا کره را در یک تابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود.

قلیه ماهی جنوبی با سبزی قلیه (گشنیز و شنبلیله)، ماهی جنوبی، تمر هندی و ادویه‌جات تهیه می‌شود. مردم هر منطقه در جنوب کشور از یک نوع ماهی خاص برای تهیه قلیه ماهی استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال در بندرعباس از ماهی شیر یا زبیدی، در اهواز از میش ماهی و هامور و در بندر گناوه از ماهی سرخو یا همار استفاده می‌کنند.

و همچنین شما می توانید زماناقامت در آباداندر یکی از ویلا های آبادان این غذای لذیذ را تجربه کنید. شاید کوفته را بتوانید در هر نقطه‌ای از ایران و هرجایی که هستید میل کنید اما کوفته‌های تبریزی یک شیوه‌ درست کردن خاصی دارند، که کوفته‌های دیگر ندارند. به صورت کلی بگویم، برای آماده کردن کوفته، گوشت را در یک هاون سنگی می‌کوبند و بعد سبزیجات و لپه را به آن اضافه می‌کنند. در انتها گردو و آلوخشک را داخل کوفته قرار می‌دهند و پس از تزئین با پیاز داغ و زرشک آماده سرو می‌شود.

لیست غذاهای ایرانی ساده

آش پرپوله از غذاهای محلی کردستان محسوب می‌شود که در فصل سرما و مخصوصا زمان سرماخوردگی پرطرفدار است. در گذشته خمیر این آش را به‌صورت دستی درست می‌کردند؛ اما امروزه رشته‌‌های آماده آشی جایگزین آن شده است. استان کردستان در حوزه غذاهای محلی، بسیار غنی است و این موضوع به شیوه معیشتی مردم برمی‌شود که مبتنى بر دامداری، زراعت، باغداری و زنبورداری است. در نتیجه مردم این خطه از کشور از گیاهان طبیعى خوراکى مانند قارچ، کرفس، کنگر و ریواس به‌صورت تازه و خشک نهایت استفاده را می‌برند. سس کوفته را روی کوفته‌ها بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا کوفته‌ها برای ۲۰ دقیقه بپزند. پس از خنک شدن کوفته‌ها، آن‌ها را در ظرف سرو بچینید و روی آن‌ها را با جعفری تازه تزئین کنید.