معروف ترین غذاهای محلی ایران کجارو

این خورش مانند دیگر خورش‌های ایرانی با برنج سرو شده و همراه با سبزی خوردن، انواع ترشی و سالاد شیرازی به سر سفره آورده می‌شود. این کوکوی خوشمزه از نظر ظاهر و طعم تاحدودی شبیه به کیک شربتی مخصوص قزوین است؛ اما در اصل یکی از مخلفات معروف در کنار غذای سنتی شیرین پلو به شمار می‌آید. در ادامه با ما همراه شوید و طرز تهیه کوکو شیرین قزوینی و دیگر انواع این دسر خوشمزه را در مجموعه غذاهای محلی کجارو بخوانید. قیمه نثار را به‌جرئت می‌توان به‌عنوان یکی از زیباترین غذاهای محلی ایران معرفی کرد.

  • مقداری از برنج آماده را با زعفران مخلوط کنید و هنگام کشیدن غذا، آن را همراه زرشک و کشمش لابه‌لای برنج بدهید.
  • در فهرست غذاهای سنتی این منطقه، انواع آبگوشت، آش، اشکنه و دیگر غذاها مانند دمپختک، کوفته قمی و غیره دیده می‌شود.
  • این غذا را می‌توان با گوشت چرخ‌کرده یا گوشت مرغ، خرما، برنج، کره، زعفران و ادویه درست کرده و با کشمش پلویی، زرشک، پیاز داغ، خلال پسته و بادام تزئین کرد.
  • رستوران‌های سنتی تهران اغلب بسیار گران‌قیمت هستند؛ اما برخی از رستوران‌ها انصاف بیشتری دارند و قیمت معقولی ارائه می‌‌دهند.

چاره‌ای که به آن عادت کردم و ترک عادت نیز موجب مرض است… در این بخش می‌خواهیم 4 خورش را به شما معرفی کنیم که به احتمال زیاد شما حداقل با یکی از آن‌ها میانه خوبی ندارید. جگر کفنی یک نوع کباب است که جگر داخل ورقه چربی پیچیده شده به سیخ کشیده و کباب می‌شود. لخلاخ به معنی بوی خوش است که از کلمه عربی لخلخه گرفته شده. سفر به بوشهر، سفر به شهری گرم و سرزنده با نوای گرم نی انبان و میزبانی مردمانی مهمان‌نواز است. آش گزنه یادوخین کردستاندر فصل تابستان و زمان برداشت غلات، مردم کردستان این غلات رو فرآوری و برای استفاده در زمستان نگهداری می‌کنند.

غذاهای محلی بوشهر که با ماهی و میگوی تازه و ادویه‌های تند و تیز و خوش عطر و بوی جنوبی در هم آمیخته، از هر گردشگری دل می‌برد. در آشپزخانه‌ مردمان بوشهر انواع غذاهای دریایی تازه صید شده پیدا می‌شود و بوشهر را می‌توان بهشت طرفداران غذاهای دریایی دانست. کوفته آب سماق را اکثرا با نان می‌خورند اما رستوران‌هایی هستند که این غذا را با برنج هم برایتان سرو کنند. گوشت لوبیا یکی از معروف‌ترین غذاهای کاشان است و باید جزو گزینه‌های اولی باشد که در سفر به کاشان تست می‌کنید. سفر به کاشان، شهر گل و گلاب فقط با چشیدن غذاهای خوش طعم وعطرش تکمیل می‌شود. این خورش خوشمزه اکثرا همراه با سیب زمینی و بادمجان و برنج زعفرانی سرو می‌شود.

لپه‌ای را که از سه ساعت قبل خیسانده‌اید، همراه با دو پیمانه آب و قدری نمک بپزید. برنج را از چند ساعت قبل با آب و نمک خیس کنید و بعد آن را به روش آبکشی بپزید. فقط یادتان باشد، قبل از آبکشی برنج، رشته پلویی و لپه پخته را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه مواد دو تا سه دقیقه روی حرارت ماند، آن‌ها را آبکش کنید. دمی بلغور ساده، جایگزین مناسبی برای برنج است و می‌توان آن را با انواع خورش و غذاهای گوشتی نیز سرو کرد. طبع گندم، برخلاف برنج، گرم است و به‌دلیل وجود فیبر بالا، شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه می‌دارد.

طرز تهیه ی انواع فرنی خوشمزه، دسر محبوب ایرانی ها

در لیست غذاهای ایرانی کوفته ها توپک های خوشمزه ای هستند که درست کردنشان کمی تبحر لازم دارد، اما نگران نباشید با تمرین می توانید تجربه کافی در تهیه آنها کسب کنید. غذاهای سنتی و محلی ایران از ساده ترین آنها گرفته تا پرکارترین شان، جزو لذیذترین و خوش طعم ترین غذاهای جهان محسوب می شوند و سرشار از انوع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند. لیست غذاها را دسته بندی کرده ایم تا غذای مورد علاقه خود را راحت تر انتخاب کرده و دغدغه چی بپزم نداشته باشید.

قورمه سبزی محاله کسی دوست نداشته باشه

اصالت این غذای ایرانی لذیذ به اردبیل می‌رسد و معمولا برای نذری‌ یا در عزاداری‌ها پخته می‌شود. در طرز تهیه خورش پیچاق قیمه، گوشت گوسفندی، خلال بادام و تخم مرغ، مواد اصلی این خورشت ایرانی مجلسی را تشکیل می‌دهند. دقیقا نمی‌توان گفت که «خورش بلدرچین» جزو لیست جدیدترین غذای ایرانی است ولی یکی از غذاهایی است که تازگی‌ها نام خودش را در لیست غذاهای ایرانی باز کرده است.

اگر شما نیز عاشق میرزا قاسمی، کته کباب یا ماهی‌های مخصوص مردم گیلان هستید و امکان سفر ندارید، بهتر است سری به رستوران سنتی گیلار بزنید. این رستوران در منطقه نیاوران تهران واقع شده است و انواع غذاهای سنتی مردم گیلان را سرو می‌کند. محیط این رستوران به شکل زیبایی دکور شده است و شما را به یاد سادگی زندگی روستایی مردم شمال کشور می‌اندازد. علاوه بر همه این‌ها، در رستوران سنتی گیلار، گروه موسیقی محلی هر شب اجرا دارند و شما را بیش از پیش با فرهنگ مردم عزیز خطه شمال آشنا می‌کنند.

مقداری گل‌برگ خشک شده گل رز نیز برای افزایش عطر و طعم روی آن ریخته می­‌شود و با تکه‌­های نان برشته خورده می­‌شود. ایرانی­‌ها به دو دسته تقسیم می‌­شوند؛ آن‌هایی که عاشق و شیفته کله پاچه هستند و کسانی که از این غذا متنفرند! از نظر گردشگران هم این غذا بدمزه­‌ترین و عجیب‌ترین غذای ایرانی است. یکی از دلایل عدم محبوبیت کله‌پاچه ظاهر و بوی این غذا است.

ته چین گوشت از غذا های گران و محبوب ایرانی میباشد که جزو غذاهای مجلسی ایرانی با برنج نیز محسوب میشود. دمی گوجه یا استانبولی پلو که در انواع غذای ایرانی که در مدت زمان کوتاه حاضر میشود قرار میگیرد. زرشک پلو با مرغ که یک غذای مجلسی ایرانی بوده و در بیشتر مهمانی ها این غذا سرو میشود. برنج از مواد اولیه بسیار پرطرفدار از غذاهای ایرانی است. به دلیل شرایط جغرافیایی ایران و کشت زیاد این دانه خوش طعم و خوش عذر غذاها هم تاثیر زیادی از آن گرفته اند.