معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی

فلافلدرست است که فلافل را در سراسر ایران می‌شود پیدا کرد، اما فلافل خوزستان یک چیز دیگر است و ادویه‌های خوشمزه‌ی بیشتری هم دارد. حلیم بادمجان اصفهانیکی از غداهای سنتی اصفهان که به شهرهای دیگر هم راه پیدا کرده، حلیم بادمجان است. خورشت هویجاز اسم خورشت هویج معلوم است که باید خورشت خوش آب و رنگی باشد. برای نگه داشتن رنگ آلبالو باید این غذا را در ظرف مسی یا لعابی تهیه کرد. حبوبات را حتما از چند ساعت قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. به‌جای لوبیا قرمز می‌توانید از لوبیا چیتی یا لوبیا سفید هم استفاده کنید.

  • پیازهای خلالی خرد شده را کمی با کره و روغن تفت دهید تا سبک و کاراملی شوند.
  • فقط یادتان باشد، قبل از آبکشی برنج، رشته پلویی و لپه پخته را به آن اضافه کنید.
  • گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود که به اشتباه جا افتاده است.
  • نحوه طبخ سنتی این آبگوشت در فهرست میراث ناملموس استان قم به ثبت رسیده است.
  • این کوکو خوشمزه را با سبزیجات یا بدون سبزیجات می توانید درست کنید.

این دسر ترکیباتی مانند جوانه گندم، تخم مرغ، گل رز، شکر، کره و … اگر می­خواهید تجربه لذت بخشی از میل کردن سوهان داشته باشید، سوهان را به همراه چای میل کنید. در تمام دنیا بستنی به عنوان یکی از دسرهای محبوب شناخته می­شود. در فرهنگ­های مختلف انواع متفاوتی از بستنی به عنوان دسر وجود دارد. ایران هم از این قائله مستثنی نیست و ایرانی‌­ها بستنی را به عنوان دسر یا یک میان وعده بی­نظیر استفاده می‌­کنند.

نان بليط يا بلوط

برای بهتر شدن طعم این غذا می‌توان به جای رب گوجه فرنگی از خود گوجه فرنگی به شکل رنده شده استفاده کرد. اگر در تهیه این غذا به سراغ دوغی رفته‌اید که ترشی آن زیاد است، پیشنهاد می‌کنیم از ریختن لیمو عمانی در غذا خودداری کنید. به علاوه، اگر دوغ شما همگن (هموژنیزه) نیست بهتر است قبل از استفاده، آن را به خوبی هم بزنید تا در طول پختن غذا دلمه دلمه نشود. تعداد کثیری از بهترین غذاهای سنتی ایرانی از سراسر کشور گردآوری کردیم که در ادامه مختصرا به آنها میپردازیم .

خورشت ریواس

زرشک پلو با مرغ از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که نسبت به دیگر غذاهای ایرانی زمان زیادی نیاز ندارد. این غذای خوشمزه برای مهمانی و پذیرایی در مجالس نیز بسیار مناسب است. کنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای کسانی که گرم‌مزاج هستند یا از کم‌خونی و نارسایی کبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. دمپختک یکی از غذاهای محلی استان تهران است.یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست .

این غذا که بین تبریزی‌ها بسیار پرطرفدار است از ترکیب هویج و مرغ یا گوشت و پیاز سرخ کرده تهیه می‌شود و در نهایت آلو و آب لیمویی که به آن اضافه می‌شود، طعم ترش و شیرین دلچسبی به غذا می‌دهد. فرهنگ غذایی مردم در هر کجای دنیا، بخش مهمی از فرهنگ آن منطقه است. آداب و رسوم تهیه غذا، طعم غالب غذاها، موادی که بیشتر استفاده می شوند، شیوه‌ی طبخ و مصرف، غذاهایی که به مناسبت های مختلف پخته می‌شوند و …

همچنین هر شب، به جز ایام سوگواری، از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، برنامه موسیقی زنده در این رستوران برگزار می‌شود. در این برنامه برخی از نوازندگان معروف نی، دف و ویلون حضور دارند. کله پاچه معمولاً برای صبحانه به عنوان یک تقویت کننده انرژی برای تمام روز، مصرف می­‌شود. رستوران­‌هایی که کله پاچه در آنجا طبخ می­‌شود به کله پزی یا طباخی معروف هستند. آشپزهای طباخی‌­ها قبل از سحر و حدود ساعت 4 صبح رستوران را باز می­‌کنند و شروع به فروش این غذای ایرانی می‌کنند.

اگر احساس کردید که آب سوپ شما کم است، کمی آب جوش در مرحله افزودن حبوبات به سوپ اضافه کنید. یارما شورباسی را به‌همراه سبزی خوردن، نان تازه و دوغ سرو کنید. کشور ایران در کنار چین و روم، یکی از سه مکتب خوراک جهانی است و به جرات می‌توان، آن را به‌عنوان بهترین مقصد گردشگری غذایی و شکم گردی معرفی کرد. غذاهای محلی ایران از شمال گرفته تا جنوب و از غرب گرفته شرق، آن‌قدر متنوع هستند که جمع‌آوری آن‌ها به یک دایره‌المعارف چند هزار صفحه‌ای نیاز دارد. همچنین می‌توانید کدوهای خرد شده را داخل قابلمه ریخته، درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا کدوها آهسته آهسته پخته شده و نرم شوند.

دمپخت ماهی بوشهری، دمی لخ لخ یا در زبان محلی ماهی «می‌یَدُم»، یکی از لذیذترین غذاهای بوشهری است که با ماهی، برنج، سبزی (گشنیز، شنبلیله و شوید)، سیر، پیاز، تمر هندی و ادویه‌جات درست می‌شود. نام این غذا از کلمه عربی «لخلخه» به‌معنای «بوی خوش» گرفته شده است. این خوراک با نام‌های متفاوت در برخی دیگر از شهر‌های جنوبی و هرمزگان نیز طبخ می‌شود؛ اما مشهورترین نام آن، دمی لخ لخ یا لخلاخ بوشهری است. این غذا با دو دستور پخت متفاوت درست می‌شود که تفاوت عمده آن‌ها در استفاده از لیمو عمانی یا تمر هندی است. آش مغذی ترخینه، متشکل از ترخینه جامد، حبوباتی چون عدس، لوبیا و نخود، سبزیجات معطر، پیاز، فلفل و زردچوبه است. شیرازی‌ها معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار، «یتیمچه» را به عنوان غذای ایرانی بدون برنج در اولویت قرار می‌دهند.

در این لیست غذاهایی نام برده می شوند که در واقع در فرهنگ ما بیشتر به نام لیست غذاهای بدون برنج شناخته می شوند. آجیل پلو که جز غذاهای مجلسی آذری ها میباشد و در آن از برنج، مرغ، برگ زردآلو خشک شده، قیسی، زرشک و پیاز استفاده میشود. انواع جوجه کباب که میتوان گفت جز غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در عروسی ها و مجالس این غذا معمولا سرو میشود.