معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی-غذا شرقی

مرغ ترش گیلاناین غذای خوشمزه و اصیل گیلانی را اگر حتی یک بار هم تست کرده باشید، هیچ وقت طعم‌اش از یادتان نمی‌رود. در این مطلب، سری به غذاهای سنتی و محلی معروف ایران می‌زنیم. در این مرحله مرغ و آب مرغ و هویج را که پخته به مخلوط جو و شیر اضافه کنید.

برای پخت بهتر کباب تابه‌ای بهتر است در زمان طبخ، درِ ماهیتابه را بگذارید تا گوشتتان کاملاً مغز پخت شود. کباب تابه‌ای دارای دو بخش است که شامل گوشت کبابی و گوجه‌های سرخ کرده می‌شود. در بسیاری از روش‌های طبخ این غذا، گوجه فرنگی‌های سرخ شده را قطعه قطعه می‌کنند، در کنار کباب می‌گذارند و آن را به شکل جداگانه می‌پزند. اما در روش‌های دیگر، گوجه فرنگی را رنده می‌کنند، آن را روی کباب در حال سرخ شدن قرار می‌دهند و با فلفل دلمه‌ای و برخی مخلفات دیگر همراه می‌کنند. این روش باعث می‌شود طعم گوشت به درون این مخلفات نفوذ کند و غذا به مراتب لذیذتر شود.

  • در گذشته این غذا مختص به جنوب كشور بود، ولی با توجه به این كه مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است.
  • همچنین در تهیه این خورشت خوشمزه از زردچوبه و زعفران سیار استفاده می‌شود.
  • حدود ۴ ساعت زمان لازم است تا ترکیبات در کنار یکدیگر بپزند.
  • اگر از طرفداران خوردن غذای ملس هستید، حتماً به‌آلو را تجربه کنید.

برنج، گوشت چرخ کرده، کشمش، مغز گردو، پیاز، رب انار، آرد نخودچی، نمک و فلفل ترکیبات این پلوی خوشمزه هستند. گوشت را به همراه نمک و فلفل و آرد نخودچی به صورت کوفته قلقلی های کوچک درآورده و سرخ می کنیم. پیاز، رب انار، مغز گردو و کشمش را با هم تفت داده و کنار می‌گذاریم. برنج را آبکش کرده و از مخلوط کشمش و گوشت لا به لای آن می ریزیم. زرشک پلو یکی از بهترین غذاهای ایرانی است که اکثرا در مجالس سرو می ‎شود و معمولا آن را با گوشت مرغ طبخ می ‎کنند. این غذا با برنج به همراه زرشک و زعفران و یک سس مخصوص که ترکیبی از آب مرغ و رب گوجه است، سرو می ‎شود و طعمی بی نظیر دارد.

در طرز تهیه خورش باقلا قاتق شمالی از باقلا شمالی استفاده می‌شود و اگر به این باقلای محلی دسترسی ندارید می‌توانید آن را با باقلا کشاورزی ساده هم درست کنید. اهالی استان مرکزی در لیست غذای ایرانی و محبوب خودشان، یک آبگوشت مقوی و خوشمزه دارند به مجله خبری غذا نام «آبگوشت به و گردو». طرز تهیه آبگوشت به و گردو آسان است و در آن از سبزی خاصی هم استفاده نمی‌شود. از انواع غذاها ایرانی محلی می‌توان به «آبگوشت به و بادمجان» اشاره کرد. در طرز تهیه آبگوشت قمی به و بادمجان از نخود یا عدس هم استفاده می‌شود.

ترشی لیمو ترش شیرازی

برای خواندن ادامه طرز تهیه کباب سرداشی همدان در فر و ماهیتابه و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب سرداشی کلیک کنید. «خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است. در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود. معمولا «خورش قیمه» به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی برای نذری شناخته شده است ولی یک غذا ایرانی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی‌ها هم به حساب می‌آید.

انواع حبوبات مثل لوبیا قرمز، عدس و نخود، برنج را همراه با دوغ چکیده حسابی می‌پزند تا آش دوغ آماده شود. مثل همه آش‌های دیگر از سیر داغ و پیاز داغ هم برای تزئین و خوشمزه شدن آش استفاده می‌شود. از نام این خورشت باید متوجه شده باشید که طعم ترشی در آن وجود دارد.

در تابه‌ای گود روغن ریخته و بگذارید داغ شود بعد سمبوسه‌ها را دانه‌دانه در آن بی اندازید. بعد از سرخ شدن سمبوسه‌ها را در صافی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. می‌توانید با سس کچاپ این پیش‌ غذای سنتی ایرانی را میل کنید. می‌توانید بادمجان‌های شکم پر را در داخل فر نیز بپزید، یا کمی پنیر پیتزا به مواد داخل شکم آن اضافه کنید.طرز تهیه انواع پیش غذا های ایرانیرا بشناسید. کافیست تا به هر گوشه ای از ایران که می ‎خواهید بروید تا با انواع غذاهای سنتی و محلی آشنا شوید. هر کدام از این غذاهای سنتی و خوشمزه طعم و مزه ای خاص دارد به طوریکه شما نمی ‎توانید یک مزه تکراری در میان این طیف وسیع از غذاهای لذیذ و بسیار خوشمره پیدا کنید.

ته‌دیگ

قوروت بادمجان یکی از غذاهای محلی استان خراسان و بیرجند است.. برعکس بلغور پلو تهیهٔ قوروت بادمجان کمی مشکل است، چراکه نیاز به سابیدن کشک دارد. قورمه‌سبزی و خورشت قیمه نیز از غذاهای محلی تهران بشمار می‌روند هرچند که در کل کشور مورداستفاده همه هستند. تهران شهر بزرگی است و فرهنگ‌های مختلفی در آن زندگی می‌کنند؛ همین فرهنگ و سنت‌های متفاوت باعث شده غذاهای سنتی و محلی بسیاری در این شهر پدید آید. از دیگر غذاهای سنتی این استان می‌توان به نان برساق, کلانه و آش دوغوا اشاره نمود. مهم‌ترین نان محلی کردستان شلکینه نام دارد که سوغات کردستان نیز هست.

لوبیا چیتی، برنج، بلغور، تره و جعفری از مواد اولیه این غذا هستند و مهم‌تر از همه، گوجه‌فرنگی. در سفر به تبریز می‌توانید به رستوران گازماخ بروید و یکی از خوش‌مزه‌ترین خورش‌ هویج‌های تبریز را مزه کنید. این‌جا یکی از بهترین رستوران‌های تبریز است و پیشنهاد می‌کنیم به بقیه منوی آن نگاهی بیندازید. کترینگ دورهمی یکی دیگر از رستوران‌های تبریز است که خورش هویج و البته آبگوشت سنتی سرو می‌کند.

برای تهیه گوشت لوبیا از گوشت بدون استخوان، پیاز، لوبیا سفید، دارچین و زعفران استفاده می‌شود. ارومیه در کنار آب و هوای خنک و باغ‌های رنگارنگ میوه، غذاها و خوراکی‌های خوشمزه و متنوعی دارد که می‌تواند شما را برای سفر به این شهر ترغیب کند. باسترما در زبان ترکی به معنی دفن شده است و از آنجایی که در این ته‌چین خوشمزه مرغ به صورت ته دیگ در زیر برنج مدفون می‌شود به این نام معروف شده. باسترماپلو یا باسدیرماپلو، یک غذای خوش رنگ ولعاب اردبیلی که پیشینه‌اش به باکو می‌رسد و طعم لذیذش تا همیشه ته ذهنتان باقی خواهد ماند.