لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذا شرقی

این آش خوشمزه با ترکیبی از موادی همچون پیاز داغ، سبزیجات مخصوص، سیرداغ، انواع حبوبات تهیه می شود و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند تا حسابی جا بیفتد. برای پخت زرشک پلو با مرغ به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی، ابتدا باید مواد اولیه آن را آماده کرد. ران یا سینه مرغ، برنج، زرشک، شکر، کره، پیاز و ادویه‌جات مواد اولیه اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند. بسته به سلیقه مصرف‌کننده بعضی افراد در کنار این غذا از سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز استفاده می‌کنند. اولین قدم برای پخت خوشمزه ترین غذاهای ایرانی، به دست آوردن ذائقه مخاطب با توجه به میزان محبوبیت غذاهای مختلف بین مردم است. در مرحله دوم با دستور پخت آن آشنا می‌شویم و شروع به پخت می‌کنیم.

با این وجود ته چین مرغ نسبت به سایر گزینه ها محبوبیت و شهرت بیشتری داشته و در میان بهترین غذاهای ایرانی جایگاه خاصی به دست آورده است. یکی از دیگر انواع غذای ایرانی که ظاهر رنگارنگ و زیبایی دارد آلبالو پلو می باشد. آلبالو‌ پلو به عنوان غذای مجلسی هم شناخته می ‌شود و در بسیاری از مراسم های رسمی و مهمانی این غذا را سرو می‌ کنند.

  • البته در این خورشت به جای گوشت از مرغ نیز می‌توانیم استفاده کنیم.
  • این غذاها معمولا جزو غذاهای پرطرفدار ایرانی به حساب می‌آیند.
  • کتلت گوشت که با نام شامی کباب هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که مطمئنا در میان غذاهای ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار است.
  • لوبیا پلو را به طور معمول همراه با تزیین سیب زمینی و یا نان طبخ می‌ کنندن سالاد شیرازی، ماست و سبزی خوردن هم در کنار این پلو ترکیب بسیار خوشمزه و جذابی را ایجاد می ‌کند.

نام گذاری غذاهای شمال ایران مانند طبیعت زیبایش همیشه گردشگران را غافل‌گیر می‌کند. میزرا قاسمی را به عنوان غذای اصلی و با برنج سرو می‌کردند. اما طی چند دهه اخیر آنرا بیشتر به عنوان پیش غذا و با نان نوش جان می‌کنند. شاید به این خاطر است که مسافران شهرهای شمالی مایل بودند که بیش از یک طعم را امتحان کنند و به ناچار میرزا قاسمی را به عنوان پیش غذا معروف کردند. غذا نماد فرهنگ هر شهری در ایران است و غذاهای شمال ایران مانند میرزا قاسمی سرشار از مواد خوراکی سالم هستند.

در طرز پخت این خورشت ایرانی خوشمزه هم از بادمجان و انار به عنوان مواد اصلی استفاده می‌شود. در دستور انواع غذاهای ایرانی «خورش گیجاواش» هم یکی از خوشمزه‌ٰترین‌ها است. در طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی از یک سبزی محلی به اسم گیجاواش به همراه تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود. «خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است.

مرصع پلو با مرغ

اراکی‌ها معمولاً در جشن‌ها و روزهای خاص شفته اراکی را درست می‌کنند. این غذای خوشمزه یکی از غذاهای محلی محبوب خطه آذربایجان شرقی و غربی محسوب می شود اما با این وجود در سراسر ایران طبخ می شود و یکی از گزینه های پرطرفدار توریستهای خارجی می باشد. از آنجایی که ایرانی ها عاشق گوشت هستند به خاطر همین در بیشتر غذاهایشان از گوشت گوساله و گوسفند و یا مرغ استفاده می کنند. از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی ایرانیان که در بین خارجی ها نیز طرفداران زیادی دارد می توان به” جوجه کباب “اشاره کرد که روی زغال کباب می شود و طعم بسیار لذیذی دارد.

۵۸- آلبالو پلو

شاید برای شما هم جالب باشد که ببینید وقتی توریست ها کله پاچه را امتحان می‌کنند در حالیکه هیچ تصور و پیشینه ذهنی از طعم و ماهیت آن ندارند، چه واکنشی از خود نشان می‌دهند. در مورد بسیاری از غذاهای ما این موضوع صدق می‌کند و اکثر جهانگردان و گردشگران ورودی در پی آن هستند تا طعم غذاهای ایرانی را در سفرشان بچشند. کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند. حدود ۲۵ دقیقه تا ۱ ساعت باید زمان دهید تا کوفته‌‌ها کاملاً نرم و آماده سرو شوند. برای خواندن طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوفته سبزی مراجعه کنید.

درون تابه مناسب روغن ریخته و کلم‌های خرد شده را به تابه منتقل می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا آب کلم‌ها گرفته شود وحجم آن‌ها نیز کمتر شود. در این مرحله با توجه به ذائقتون می‌تونید دو تا سه قاشق آب‌لیمو هم به کلم‌ها اضافه کرد. خمیر پیتزای آماده را در سینی فر قرار می‌دهیم و سس گوجه را بر روی خمیر می‌زنیم. در مرحله بعد گوشت‌هامون‌رو به قطعات دلخواه برش می‌زنیم. برای این‌که گوشتها به‌خوبی سرخ شده و رنگ و روی بهتری به خودشون بگیرن، اون‌هارو به پیاز و ادویه‌های در حال تفت اضافشون می‌کنیم، تا بوی خامی گوشت کاملا گرفته بشه. بله درست میفرمایید چون این غذاها جمع تمام مناطق هست امکان داره که نشنیده باشید.

ترش کباب

اسفناج همان‌طوری که می‌دانید خون ساز و سرشار از آهن است. از ترکیب اسفناج، گوشت و آلو بخارا خورشتی خوشمزه به نام خورشت آلو اسفناج تهیه می‌شود که با برنج کته‌ای آن را میل می‌کنند. خورشت بامیه یکی از غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر از خطه‌ی جنوب ایران است. برای ادامه‌ی مطالب طرز تهیه‌ خورشت قیمه به ادامه‌ی مطالب مراجعه نمایید. برای طرز تهیه قورمه سبزی به ادامه‌ی مطالب مراجعه کنید.

مرغ را که بهتر است ران آن باشد را در ماهی‌تابه به همراه ادویه‌جات سرخ می‌کنیم. یک لیوان آب جوش را به همراه زعفران بر روی مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم با آب زعفران بپزد. اگر به دنبال یک غذای جدید و خوشمزه می‌گردین ما خورشت مجله خبری غذا به آلو را به شما معرفی می‌کنیم که با گوشت گوسفندی درست می‌شود. خورشت به آلو مواد اولیه زیادی نمی‌خواهد و برای غذا برای ناهار مناسب است. کدو و بادمجان از خوشمزه‌هایی هستند که طعم خورشت را فوق العاده می‌کنند.

آبگوشت قنبید یا همان آبگوشت کلم سنگ خواص بسیاری دارد و یکی از مفیدترین آبگوشت‌ها است. این غذا برای بهبود و التیام درد کمر، زانو و استحکام بخشی به استخوان مفاصل و کاهش ورم در دیافراگم و روده‌ها تاثیر بی‌بدیل و بی‌نظیر دارد. برخی حبوبات ادویه ها و رب هم از دیگر اجزای این غذای دلچسب است. بین خودمان بماند اما هر نوع آبگوشتی را باید با پیاز خورد تا آنچنان که باید به دل بچسبد. همه‌ی ما با این غذای خوش ‌بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین!