معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران

طرز تهیه ته تالی، بسیار ساده است و چاشنی‌های مختلف، طعم بی‌نظیر و متفاوتی را به این غذا اعطا می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه ته تالی آشنا کنیم. سپس آب آن را خالی کنید و در یک قابلمه آب جوش بریزید تا برنج برای هفت تا ۱۰ دقیقه بپزد. در نهایت، گوشت پخته شده را با مخلفات در ظرف بکشید و برنج را روی آن بریزید. آش گوشت، یکی از غذاهای مجلسی شهرستان خرم آباد در استان لرستان است که معمولا برای عروسی‌ها و اعیاد طبخ می‌شود. این غذا برخلاف نام آن، یک آش نیست؛ بلکه یک مدل چلو گوشت است که به آن زیربرنجی نیز می‌گویند.

  • در این کشک کدو از کدو حلوایی به جای کدو سبز استفاده می‌شود.
  • قدیمی ها وقتی که این غذا را درون ظرف سنگی می‌ پختند به آن دیزی می‌گفتند .
  • اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است.
  • در طرز پخت غذای ایرانی خورش آلو، می‌توانید از آلو جنگلی یا خورشی و آلو بخارا استفاده کنید.
  • طرز تهیه خورش بلدرچین اصلا سخت نیست و می‌توانید آن را در فر هم درست کنید.

همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد. رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید. بعد از مدتی سبزی و چغندر را اضافه ‌کرده و در آخر کشک و پیاز داغ و گاه پونه یا نعناع داغ را درون دیگ می­‌ریزند.

این حبوبات را معمولا از قبل خیس می کنند و آن ها را می پزند. سبزیجاتی همچون تره، اسفناج، نعنا و سیر فراوان، رشته‌های درازی که از گندم و آب درست می‌شوند به نام رشته‌ی آشی، پیاز و انواع ادویه ها نیز در آش استفاده می‌شود. خورشت فسنجان نام خود را به عنوان یکی از غذاهای محبوب جهان ثبت کرده است. این خورش با استفاده از گردوی چرخ شده، گوشت مرغ یا گوشت قرمز و رب انار با سه طمع ترش، شیرین و ملس طبخ می‌شود. خورشت فسنجان اصیل مخصوص گیلان با اضافه کردن سبزی‌های معطر محلی و اناربیج تهیه می‌شود.

لیست کامل از غذاهای ایرانی

در صورتی که آبگوشت در ظروف سنگی پخته شود، آن را دیزی سنگی می‌نامند. به نظر می‌رسد که دلیل اصلی نام‌گذاری این آبگوشت به نام مطنجنه، استفاده از گوشت گوسفند برای طبخ آن است و به احتمال زیاد، مقصود اصلی از مطنجنه، همان کلمه آبگوشت است. آبگوشت منتجنه در کرمان به‌دلیل عدم استفاده از رب گوجه‌فرنگی، سبز رنگ است و بهتر است که آن را در دیگ مسی درست کنید. در ادامه طرز تهیه آبگوشت منتجنه را در مجموعه غذاهای محلی کجارو بخوانید. آبگوشت بزقورمه آبدار است و با نان محلی سرو می‌شود؛ در حالی که خورش بز قورمه بسیار کم آب و غلیظ است و آن را با برنج کته می‌خورند.

چند مورد از غذاهای ایرانی اصیل را نام ببرید؟

این رستوران به‌خوبی دیزاین شده است و می‌توان آن را ترکیبی از دیزاین سنتی و قاجاری دانست. بخش‌هایی از این رستوران کاملاً قجری و سلطنتی و بخش‌هایی دیگر از آن، به شکل کاملاً سنتی و بی‌آلایش طراحی شده است. در بخش میانی این رستوران، فضایی باز با حوضی لاجوردی تعبیه شده است که به چهل ستون ظاهری بسیار زیبا هدیه می‌دهد.

اولین شنبه از ماه آذر هرسال خورشیدی را روز جهانی قورمه سبزی می نامند. و حتی در مواقع عادی و به صورت روزانه بسیار متداول بوده است. این غذای سنتی امروزه هم طرفداران خاص خود را دارد و مخصوصا پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها علاقه خاصی به ان دارند. اگر ایرانی هستند، محال است که طعم خوشمزه این غذا را امتحان نکرده باشید. روزهای جمعه و دورهمی های خانواده فرصت بسیار خوبی برای تهیه آبگوشت و مخلفات مخصوص کناری آن است. ما در مطلبی جداگانه به معرفی 420 از بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک استان های مختلف کشور پرداختیم که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید.

روغن زیتون، کره و چربی در پخت و پز و سالاد استفاده می‌شود. در آشپزی ایرانی به غذاهایی خورش گفته می‌­شود که به عنوان غذای اصلی در کنار برنج سرو می‌­شود. اما جالب است بدانید که خورش ماست شبیه غذای اصلی نیست و بیشتر شبیه یک دسر شیرین است، اتفاقا خیلی‌ها عاشق آن هستند. اگر شما نام خورش را از روی آن بردارید و با چشم بسته آن را تست کنید، می‌گویید چقدر این دسر خوش طعم‌­ است.

در میان دستور انواع غذای ایرانی، «آبگوشت متنجنه یا متنجون» یک غذای اصالتا کرمانی و متعلق به رفسنجان است. در طرز تهیه آبگوشت متنجنه کرمانی، از گوشت گوسفندی، لوبیا چیتی و سیب زمینی استفاده می‌شود. علاوه بر بعضی از خورشت ها که در همه شهرها طبخ می‌شود، بعضی از شهرها خورشت های مخصوص خود را دارند.