معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران

نمک، فلفل و زردچوبه را به ماهی سرخ شده اضافه کنید و آن‌ها را با هم تفت دهید. آب برنج خیس خورده را خالی کنید و آن را در یک قابلمه آب جوش بریزید تا مغز دانه‌های آن نرم شود. ته‌دیگ مورد نظر خود را با کمی روغن در کف یک قابلمه بچینید.

  • به شما توصیه می‌كنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگك و پیاز میل كنید.
  • برنج، هویج، گوشت چرخ‌کرده، پیاز، کشمش پلویی، زعفران و روغن درست می‌شود.
  • این غذا در اصل یک غذای مجلسی برای شیرازی‌‌ها است و با نان سرو می‌شود.
  • فرآیند تولید قرمه سبزی با قرمه کردن گوشت آغاز شد و در طی قرن‌ها، افزودنی‌های خوش طعم دیگر مثل سبزی قورمه و چاشنی‌های ترشی با این خورش هم‌نشین شدند.
  • با اضافه کردن کمی ماست به شیر تازه آن را تحریک می‌کنند تا ماست جدیدی تولید شود.

در این رستوران از ساعت ۸ تا ۱۲ شب، شاهد اجرای موسیقی زنده خواهید بود و از شنیدن نوای سازهای سنتی لذت خواهید برد. در رستوران چهل ستون تهرانپارس انواع غذاهای سنتی، فرنگی و همچنین قلیان سرو می‌شود. رستوران سنتی باغ فردوس یکی دیگر از رستوران های تهران محسوب می‌شود که فضایی سنتی و تماشایی دارد. این رستوران به‌خوبی با اشیای عتیقه دکور شده و طراحی آن را به‌صورت هنرمندانه‌ای با در‌های چوبی، مقرنس‌کاری، شیشه رنگی، فرش‌های دست‌بافت و پشتی‌های ترکمن انجام داده‌اند. در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ایرانی، فرنگی و دریایی در کنار چای و قلیان سرو می‌شود. فضای این رستوران خانوادگی است و می‌توانید از آن برای برگزاری دورهمی، مهمانی یا مراسم خود استفاده کنید.

در انتها برنج را آبکش کرده و برای دم کردن لابه لای آن موادی را که تهیه کرده ایم را می ریزیم. بعد از دم کشیدن برای سرو کردن آن بقیه مواد را بر روی برنج برای تزیین می ریزند. آش رشته که یکی از آش های قدیمی ترین آش ها در ایران است از حبوبات, سبزی های مختلف و رشته تهیه می شود. کوفته تبریزی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین غذاهی سنتی که مخصوص تبریز است. در رابطه با زرشک موجود در ته‌چین هم باید بدانید که این ماده‌ی غذایی، ضد سرطان و تشنج و برطرف‌کننده‌ی کمبود ویتامین ث. با این حال بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید؛ مصرف بیش از حد زرشک موجب افت فشار خون، خارش و حالت تهوع خواهد شد.

طرز تهیه حلیم بادمجان اصفهانی مجلسی مثل بازاری

این قضیه خود گویای ارزش و همه گیر بودن آش در سفره‌های ایرانی از دیرباز است. بدون شک حداقل هر ایرانی یا چندین بار خورش قیمه (در گویش عامیانه خورشت قیمه) را خورده و یا حتی آن را پخته است. همان طور که در چند خط بالا نوشتم، گوشت، از ترکیبات اصلی زرشک پلو است.

در سفرتان به قشم، این رستوران‌های جذاب را از دست ندهید

به طور مثال برخی آن را با گوشت کوفته ریزه، گوشت چرخ کرده تفت داده شده، گوشت مرغ و به همراه کشمش و خرما تهیه می‌نمایند. همچنین در برخی نواحی ایران از ادویه‌های متفاوتی برای طعم‌دهی استفاده می‌کنند. مثلا در خراسان از زیره سیاه در تهیه عدس پلو استفاده می‌کنند.

کوفته های ایرانی

کوفته تبریزی جزء غذاهای محلی آذربایجان است و از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای اصلی به حساب می آید . ممکن است اسم این غذای اصیل را با نام‌ هایی از قبیل کوفته آذری ، کوفته نخودچی و کوفته کله گنجش.. کشک بادمجان یکی از غذاهای اصلی و محبوب در بین ایرانیان است که طعم خاص ترش و شور آن بسیار لذیذ است.