پرطرفدارترین غذاهای خوشمزه ایرانی کجارو

انقدر که اگر دوباره فکر کنید می‎بینید که چلوکباب نخوردن خیلی بدتر از تجربه نکردن یک غذای فرانسوی است! شاید برای خیلی از شما این سوال باشد که پر طرفدار ترین غذاهای ایرانی کدام هستند؟ و یا معروف ترین غذای سنتی ایران چیست؟ در این مطلب به معرفی بهترین غذاهای ایرانی مخصوص هر شهر میپردازیم. رشته‌پلو از غذاهای محلی مشهد، استان اردبیل و کرمانشاه به شمار می‌آید؛ اما در دیگر شهرهای ایران نیز به روش‌های مختلف طبخ و سرو می‌شود.

  • در سال ۲۰۱۷ جمهوری آذربایجان دلمه را در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت رساند و امروزه این غذا در خاورمیانه به‌خصوص ترکیه و یونان، بسیار مشهور و پرطرفدار است.
  • جالب است بدانید این غذا علاوه بر این جز غذاهای خوشمزه ایرانی است، طرز پختی بسیار ساده دارد و با کمترین مواد اولیه قابل تهیه است.
  • لوبیا پلو با لوبیا چشم بلبلی،لوبیا چشم بلبلی پلو با گوشت و پوست پرتقال و لوبیا چشم بلبلی پلو شیرازی اشاره کرد.
  • یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سمنان ته چین مرغ است که در سایر استان‌های کشور هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
  • بهترین غذاهای دریایی ایرانی در شهر بندرعباس پخته می‌شوند.

در تهیه این خورشت از رب انار، گردوی چرخ شده، شکر و گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ استفاده می شود. ته‌چین از غذاهای محبوب و مجلسی ایرانی است که در مناطق مختلف کشور، با طرز تهیه‌های متنوع طبخ می‌شود؛ البته باید بدانید که استان سمنان بیشترین تنوع ته چین را دارد. این غذای لذیذ با برنج، انواع گوشت (مرغ، گوشت گوسفندی یا گاو)، ماست، تخم‌مرغ و زعفران فراوان درست می‌شود و به‌دلیل ظاهر زیبایش، یک غذای رسمی برای مجالس مهمی چون عروسی‌ها به شمار می‌آید. این غذا از دو بخش ضخیم ته‌دیگ زعفرانی (متشکل از گوشت یا مرغ) و پلوی سفیدی تشکیل می‌شود که روی ته‌دیگ ریخته می‌شود.

برای مشاهده آموزش هر دستور غذا، کافیست روی عکس آن کلیک کنید. در ادامه، به خوشمزه ترین لیست غذاهای ایرانی که در هرکدام از دسته های طبقه بندی شده بالا قرار می گیرند، اشاره می کنیم. همه‌ی ما با این غذای خوش ‌بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین!

اگر این غذا را همراه مرکباتی مثل پرتقال نوش جان کنید، آهن بیشتری را جذب خواهید کرد. علاوه بر این، توصیه ما این است که در زمان سرو این غذا، در کنار سبزی خوردن از هویج، فلفل دلمه‌ای رنگی و… نیز استفاده کنید تا میزان جذب آهن در بدن خود را افزایش دهید. در نهایت هم باید بگوییم اگر فشار خونتان بالاست، بهتر است نمک موجود در غذا را کاهش دهید و از رب گوجه فرنگی استفاده نکنید. در اکالا بلاگ علاوه بر غذاهای ذکر شده، طرز تهیه غذاهای خوشمزه و خاص دیگر به همراه انواع دسر، ترشیجات و شیرینی‌ها در قسمت آشپزی ببینید.

این خورشت خوشمزه برای ماه محرم زبانزد است و اکثر عزاداران حسینی قیمه نذری درست می‌کنند. یکی دیگر از غذاهای برنجی خوشمزه، کلم پلو شیرازی است که دستور آن با کلم پلو تهرانی متفاوت است. در کلم پلو می‌توان از دو نوع کلم متفاوت استفاده کرد ولی دستور اصلی آن با کلم قمری است.

اگر می خواهید قورمه سبزی اصیل ایرانی درست کنید، این آموزش را از دست ندهید!

خراسانی‌ها در این دوره تاریخی به‌دلیل کمبود زمان و مواد غذایی، هر نوع ماده غذایی در دسترس را در دیگ‌های بزرگ می‌ریختند، هم می‌زدند و می‌پختند. برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که شله ۸۰ سال قبل در شهر مشهد توسط یک آشپز ابداع شده است. شله غذایی نیست که در خانه‌ها طبخ شود و معمولا یک آشپز مخصوص آن را در حجم زیاد و در مناسبت‌های خاص به‌خصوص ماه محرم درست می‌کند. کوکو کدوی سبز یکی از انواع مختلف کوکو است که به سرعت در خانه آماده می‌شود و طعمی جدید و متمایز دارد.

گل شمعدانی؛ معرفی نحوه نگهداری شمعدانی + راز رشد انفجاری و نماد های آن

در رقابت دیگر هم قرمه سبزی از میان محبوبترین خورشت های ایرانی برنده جدال با باقالی پلو بود و توانست دومین فینالیست این نظرسنجی لقب بگیرد. کباب از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که هم با نان و هم با برنج سرو می شود. کلم پلو شیرازی که بسیار معروف است و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج مجلسی نیز قرار میگیرد.

بسیاری از افراد این غذا را چیزی مشابه زرشک پلو می‌دانند، ولی تفاوت آن‌ها بسیار زیاد و مخلفات موجود در قیمه نثار به مراتب بیشتر است. قیمه نثار به طور کلی با برنج، گوشت، خلال بادام، پسته و پیاز داغ طبخ می‌شود. البته در بسیاری از دستور‌های پخت این غذا به استفاده از پوست پرتقال، هویج و سایر مخلفات هم اشاره شده است.