آترامگ بهترین غذاهای ایرانی کدامند؟-غذا شرقی

یزد، شهر باقلواهای بادام، کیک یزدی، قطاب و شیرینی‌های محلی سرخ شده است. بعضی از افراد به دلیل مشکل فشار خون نباید گوشت قرمز مصرف کنند. به همین دلیل بهتر است برای این افراد به جای گوشت، از مرغ استفاده کرد. اما از ۳ بعداز ظهر به بعد چربی بیشتری با خوردن ناهار جذب خواهند کرد و به خصوص در اطراف کمر دچار چاقی می‌شوند.

مثلا خورش به، خورش سیب، خورش آلو یا حتی خورش فسنجان که در لیست محبوب‌ترین غذاهای ایرانی قرار دارد. این افراد معتقدند غذا باید شور باشد و این دسر است که باید شیرین باشد. آش رشته از مهم‌ترین غذاهای ایرانیبرای پختن آش از حبوباتی مانند انواع لوبیا، عدش، نخود، ماش، جو و حتی گاهی گندم استفاده می شود. این حبوبات را معمولا از قبل خیس می کنند و آن ها را می پزند. سبزیجاتی همچون تره، اسفناج، نعنا و سیر فراوان، رشته‌های درازی که از گندم و آب درست می‌شوند به نام رشته‌ی آشی، پیاز و انواع ادویه ها نیز در آش استفاده می‌شود.

  • برای تهیه این غذا ابتدا نخودها را از یک روز قبل خیس کرده تا نفخ آن کاملاً از بین برود.
  • این غذا با طعم منحصربفرد در کل شهرهای ایران مشهور است.
  • شله غذای اختصاصی شهر مشهد است که در ایام عزاداری محرم و صفر، در دیگ‌های بزرگ پخته می‌شود.
  • رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند.
  • این غذای خوشمزه هم از پر طرفدارترین غذاهای این دسته بندی محسوب می شود و معمولا در مهمانی ها سرو می شود.

چلو گوشت هم که از غذاهایی است که نیازی به تعریف و تمجید ندارد و تمام کسانی که غذاهای حاوی گوشت را می پسندند، عاشق این غذای خوشمزه و گران قیمت می باشند. در واقع اگر می خواهید که با معرفی فقط یک غذا، گردشگران خارجی را با فرهنگ ایرانی و آشپزی آن آشنا کنید، مطمئنا آن سرو کردن دیزی در رستوران های سنتی می باشد. قیمه اغلب با خلال سیب زمینی سرخ شده و گاهی با بادمجان هم تهیه می شود که اولی را قیمه سیب زمینی و دومی را قیمه بادمجان می نامند.

خورشت زرشک آلو یک غذای خوشمزه و ملس شمالی است که برای ناهار گزینه خوبی است. این غذا را هم با گوشت و هم با مرغ می‌توانید درست کنید. برای مشاهده‌ی مجله خبری غذا ادامه طرز تهیه کوکو مرغ و سیب زمینی سوخاری اینجا کلیک کنید. ته چین مرغ از ترکیب ماست چکیده، زرده تخم مرغ، برنج، زعفران و برنج درست می‌شود.

که شامل25 آیتم غذای ایرانی شامل غذاهای مهمانی، غذاهای نانی، خورشی، کبابی و گوشتی است. با این دوره می‌توانید مدرک معتبر بین المللیو قابل ترجمه دریافت کنید. دنده کباب کرمانشاهی، کوفته ریزه، دست‌پیچ کرمانشاه، سوپ ترخینه، آش کشک و بادمجان و سیب پلو از غذاهای پرطرفدار ایرانی استان کرمانشاه است. برای پخت خورشت فسنجان مجلسی کیفیت مواد اولیه مخصوصا گردو اهمیت زیادی دارد.

طرز تهیه کباب مرغ تند

برای خواندن طرز تهیه شفته اراکی با گوشت و آرد نخودچی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شفته اراکی مراجعه کنید. در لیست غذای ایرانی، «خورش به آلو»، یکی از خورش‌ها یا غذاهای زمستانی است. ماده اصلی در طرز تهیه خورش به آلو، همان طور که از اسمش هم پیداست، آلو و به هستند. می‌توانید این غذای ایرانی خوشمزه را ترش یا ملس درست کنید. معمولا «خورش قیمه» به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی برای نذری شناخته شده است ولی یک غذا ایرانی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی‌ها هم به حساب می‌آید.

طرز تهیه کشمش پلو مازندرانی

لست‌سکند از همه‌ دوستانی که در این نظرسنجی شرکت کردند و در طول اجرای آن همراه ما بودند، نهایت تشکر و قدردانی را دارد. هر کدام از این غذاها و خوراک‌ها، طعم و مزه خاصی را در هر نقطه از این کشور دارند و گذشته از آن، غذاهای بومی مناطق مختلف نیز واقعا شایسته شناخته شدن بیشتر هستند. امید آن را داریم تا بتوانیم با کمک شما، در آینده، نقشی هر چند اندک در شناخته شدن هر چه بهتر غذاهای ایرانی در سطح بین المللی داشته باشیم. معمولا اسم غذاهای ایرانی بر اساس موادی که در طرز پخت انواع غذای ایرانی به کار می‌رود، انتخاب می‌شوند. بعضی از غذاها هم بومی یک شهر یا منطقه هستند و با سبزیجات بومی آن منطقه درست می‌شوند و نام مواد به کار رفته در این غذاها، روی آنها گذاشته می‌شود.

طرز تهیه اشکنه اصیل ایرانی؛ لیست ۱۵ اشکنه لذیذ و ساده

برای ادامه مطلب طرز تهیه غوره مسما به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید. تاکوی گوشت با نان مخصوصی به نام ترتیلا که U شکل است، درست می‌شود. در اینجا فهرست‌وار لیست غذاهایی که به هنگام ناهار می‌توانید بپزید را به شما آموزش می‌دهم. شله غذای اختصاصی شهر مشهد است که در ایام عزاداری محرم و صفر، در دیگ‌های بزرگ پخته می‌شود. مواد اصلی تشکیل دهنده شله مشهدی حبوبات، گوشت و ادویه است. این غذا با طعم منحصربفرد در کل شهرهای ایران مشهور است.