بهترین رستوران های استان چهار محال و بختیاری با نقد و بررسی و تصاویر لست سکند

لردگان یکی از شهرهای جنوبی استان چهارمحال و بختیاری و سومین شهر پرجمعیت این استان است که در جنوب استان و در منطقه بختیاری واقع شده است. این شهر در دشت وسیعی در میان رشته‌کوه زاگرس مستقر شده و قله‌های مرتفعی در پیرامونش آن را احاطه کرد‌ه‌اند. چشمه برم و آبشار آتشگاه لردگان، با لقب طولانی‌ترین آبشار ایران،‌ از معروف‌ترین جاذبه‌های لردگان قلمداد می‌شوند. شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری از تنوع نسبتا خوبی در رستوران‌ها، کافه‌ها و فست فودها برخوردار است. از شناخته‌شده‌ترین رستوران های چهارمحال و بختیاری در شهرکرد می‌توان به رستوران شمال شهر، رستوران قاشق نقره‌ای و سفره‌خانه سنتی چلچراغ اشاره کرد. از رستوران‌های معروف در دیگر شهرهای استان چهارمحال و بختیاری می‌توان چهلستون در لردگان و باغ رستوران ترنج در بروجن را نام برد.

تهران، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ایران است و قدمت آن به دوران نوسنگی برمی‌شود. این شهر قدیمی از زمان حکومت قاجار تا به امروز، پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور بوده است و به همین دلیل، در طول سال‌ها افراد بسیاری با فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف به آن مهاجرت کرده‌اند. شاید درست به همین علت نتوان غذاهای محلی تهران را مانند دیگر استان‌ها به تفکیک نام برد. خورش قیمه، غذایی محبوب در میان ایرانیان است و درمناطق مختلف کشور، دستور پخت‌های متنوعی برای طبخ آن وجود دارد. یارما شورباسی، یکی از غذاهای لذیذ و محلی آذربایجان غربی و شهر ارومیه است که معنای نام آن در زبان ترکی، «سوپ بلغور» است. این غذای مشهور به‌دلیل داشتن بلغور گندم، ارزش غذایی و فیبر بسیار بالایی دارد و فوق‌العاده مقوی است.

  • برای اینکه گوشت مرغ و گوسفند، خوب طعم دار شوند و اصطلاحاً استراحت کنند، بر روی کاسه سلفون بکشید و کاسه را به مدت ۲ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً مزه‌دار شوند.
  • روش پخت این کباب در رستوران های معمولا ترکیبی از گوشت قرمر و گوشت مرغ است، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب بختیاری در ادامه با چی شی همراه باشید.
  • کوفته‌ها بر پایه مواد تشکیل‌دهنده خود به انواع مختلف تقسیم می‌شوند.
  • اشکنه، یکی از غذاهای اصیل، لذیذ و بدون گوشت ایرانی است که معمولا همراه با نان سرو می‌شود.
  • درجه سختی طبخ این آش، متوسط است و شما می‌توانید در زمانی حدود سه ساعت آن را در خانه درست کنید.

واژه قیمه در فرهنگ دهخدا، یک کلمه ترکی و به‌معنای «گوشت تکه‌ شده» است. وجه تسمیه خورش قیمه این است که در گذشته گوشت خورش قیمه را به‌قدری ریز می‌کردند که به آن «قیمه موری» یا «قیمه مورچه» می‌گفتند. دارچین، زعفران، هل و گلاب را نیز برای خوش‌عطر و طعم کردن این خورش به آن اضافه می‌کنند. گمنه بوشهری را معمولا با ماهی سرخ شده یا قلیه ماهی سرو می‌کنند. شما می‌توانید به‌جای روغن مایع از روغن حیوانی استفاده کنید تا عطر و طعم گمنه بهتر شود. برای تهیه این آش ترکی بهتر است از روغن حیوانی یا کره محلی استفاده کنید.

کباب بختیاری

پس از آن گردوی خرد شده و بادام پوست کنده و خرما و پر زرد آلو را به آن اضافه نموده و دوباره به مدت 20 دقیقه حرارت داده و در همین حین پیاز خرد شده را با کمی روغن زرد چوبه و نعنا تفت داده و به غذا اضافه کرده تا غذا قوام یابد. در صورت ترشی زیاد می توان مقداری شیره انگور به غذا اضافه کرد. این غذا به لحاظ طعم و مزه از طرفداران زیادی در قوم بختیاری برخورداراست و همچنین در مواردی که در حال کوچ و یا در دسترس نبودن امکانات مورد استفاده قرار می گیرد . یکی از مهمترین غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، کباب بختیاری است که بین مردم سایر نقاط کشور و گردشگران هم بسیار معروف و محبوب است. از جمله غذاهای مقوی و سالم است که در بخش هایی از استان چهارمحال و بختیاری به خصوص سامان پخته می شود. این شهرستان به دلیل دارا بودن تولیدات باغی به خصوص گردو و بادام در سطح ایران مشهور است.برنج، مغز گردو، گوشت گوسفندی، پیاز، زرشک، زعفران مواد تشکیل دهنده این غذای خوش مزه هستند.

تازه های آموزش انواع غذاها

گوشت مرغ و گوسفند را با روغن زیتون و پیاز مخلوط می کنند، با زعفران آغشته نموده و سپس تکه تکه کرده و یک قطعه مرغ و یک قطعه گوشت را به سیخ می کشند و روی زغال کباب می کنند. به جرات می‌توان گفت که عدسییکی از مقوی ترین غذاهایی است که در اکثر شهرهای ایران طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است. عدسی را هم می توان با گوشت چرخ کرده و هم بدون گوشت طبخ کرد و پس از پخته شدن با مقداری آویشن و سیر می توان آن را طعم دار کرد.

رستوران‌های مخصوصی به نام بریانی در استان اصفهان، این غذای لذیذ را به شما ارائه می‌کنند. آش دوغ از آن دسته آش‌هایی است که کافی است فقط یک‌بار آن را امتحان کنید تا عاشق آن شوید؛ به‌خصوص اگر به طعم ترشی در غذا علاقه داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه آش دوغ اردبیلی، نکات طلایی پخت آش دوغ و انواع آن در ایران آشنا کنیم تا بتوانید یک آش دوغ خوشمزه در خانه درست کنید و از طعم آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. پس از پخت کامل سیب‌زمینی‌ها، لوبیا و نخود پخته را به‌همراه رب گوجه‌فرنگی سرخ شده و مرزه خشک در سوپ بریزید و صبر کنید تا سوپ برای ۱۰ دقیقه دیگر بپزد و جا بیفتد.