بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان

سپس قبل از طلوع آفتاب، لاشه‌ را به‌اندازه قیمه‌ای درمی‌آوردند. هویج پلو، یکی از غذاهای محبوب شیرازی‌ها است که برخی افراد، آن را با خورش هویج منطقه آذربایجان اشتباه می‌گیرند. هویج پلوی شیرازی با هویج، شکر، گوشت چرخ‌کرده (مرغ یا کوفته قلقلی)، برنج، زعفران، پیاز، دارچین و نمک درست می‌شود و طعمی شیرین دارد. ته‌چین گوشت گرمساری، یکی از قدیمی‌ترین غذاهای اعیانی مناطق مرکزی ایران است؛ غذایی چرب، پرکالری و البته گران که گرمساری‌ها به آن ته‌چین می‌گویند.

  • یکی از مهم‌ترین نکات برای پخت این غذای لذیذ، این است که کوفته باید شکل گرد خود را از دست ندهد و مزه واقعی خود را حفظ کند.
  • این خمیر در مرحله بعدی در سبدهای مخصوصی که از شاخه‌های بادام کوهی می‌سازند، پالایش می‌شود.
  • جالب است بدانید که در گذشته در مهمانی‌های مجلل و رسمی، شیرین پلو، اولین انتخاب و قیمه نثار، دومین انتخاب بود.
  • بعد از مدتی سبزی و چغندر را اضافه ‌کرده و در آخر کشک و پیاز داغ و گاه پونه یا نعناع داغ را درون دیگ می­‌ریزند.
  • بعضی از ما خاطره خوبی از بو و طعم تخم مرغ پخته و بافت لیز تخم مرغ نیم‌پز نداریم.

این غذا با استفاده از رب گوجه ، پیاز سرخ شده، لپه و گوشت قرمز یا سفید، لیمو عمانی طبخ می ‎شود. این خورش خوشمزه به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو شده و می ‎توان گفت که ۸۰ درصد خوشمزگی این غذا به سیب زمینی‎ های سرخ شده اش است. قیمه یکی از رایج ترین غذاهای ایران است که در معمولا در مناسبت های خاص به عنوان نذری تهیه و توزیع می‎ شود. فسنجان یکی از بهترین غذاهای سنتی ایرانی است که در تمامی مهمانی ها و مجالس زینت بخش سفره ‎های ایرانی شده است. فسنجان با گردو، رب انار و گوشت مرغ یا اردک درست می‎ شود.

بوی کباب، جوجه‌کباب،‌ خورشت‌های شمالی و سبزی‌های تازه هوش از سر همه می‌برد. یکی از بهترین غذاهایی که می‌توانید در رستوران‌های شهرهای این استان میل کنید اکبر جوجه است. یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران کدوبره است که خیلی هم سالم و لذیذ است. ترکیبی از کدوی سبز و سیب‌زمینی این غذای خوشمزه را می‌سازد.

۱۶. غذاهای محلی استان سیستان و بلوچستان

با اینکه شاید ظاهر زیبایی نداشته باشد، اما به‌شدت خوشمزه و لذیذ است. نگران روغن روی خورش نباشید که این روغن در اثر تفت دادن و پختن گردو به‌وجود آمده و سالم است. کراهی معمولا با نان سیر یا نان روغنی، نان روتی هندی، چاپاتی، پیتا یا برنج در کنار سالاد، چاشنی هندی رایتا (متشکل از ماست، نعنا، سیر و خیار) و سبزی خوردن سرو می‌شود. طعم این غذا به‌دلیل استفاده از انواع ادویه، بسیار لذیذ و هیجان‌انگیز است. طرز تهیه کراهی مرغ در سیستان و بلوچستان و چابهار، مشابه نسخه این غذا در هند و پاکستان است.

شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای مشهد و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. استان سرسبز گلستان به مرکزیت شهر گرگان، در شمال کشور قرار دارد. وجود قومیت‌های گوناگون و موقعیت جغرافیایی استان گلستان در حاشیه شرقی دریای خزر، فرهنگ و ذائقه‌ غذایی خاصی را در این منطقه خلق کرده است. غذاهای محلی گلستان، بسیار متنوع هستند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به این استان را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

آموزش تهیه کباب کوبیده در فر با طعم عالی

در برخی طرز تهیه‌ها در قابلی پلو از هویج هم استفاده می‌شود. ساطری‌پلو در بخش‌های مختلفی از خراسان رضوی طبخ می‌شود؛ البته پخت این غذا در استان‌های خراسان جنوبی و شمالی نیز رایج است. سبزی قورمه سبزی را کاملا ریز و ساطوری خرد کنید تا یک خورش جا افتاده داشته باشید.

یوان آش

مهم‌ترین ماده غذایی در طرز تهیه پلو سنگ سیر، همان سیر است و در شهرهای غربی ایران، این غذای سنتی و محلی در لیست غذاها بسیار پرطرفدار است. تهرانی‌های قدیم به خوبی با طرز تهیه خورش انار و بادمجان آشنا هستند. همان طور که گفتیم نام غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز تهیه غذای خوشمزه ایرانی استفاده شده، گرفته شده است.

گمنه یا «للک» در گویش بوشهری، جایگزینی برای پلو است و می‌توان آن را با انواع خورش‌های جنوبی سرو کرد. قلیه ماهی از معروف‌ترین غذاهای جنوبی ایران است که در استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و جنوب بلوچستان درست می‌شود. طرز تهیه این غذا بسیار ساده و سریع است و به‌علاوه به مواد اولیه بسیاری احتیاج ندارد.