بهترین غذاهای شمالی لیست ۱۵ غذای معروف و خوشمزه شمال ایران-غذا شرقی

معمولاً اکثر کافه ها برای صبحانه، علاوه بر صبحانه های ایرانی، صبحانه های انگلیسی و فرانسوی و غیره هم سرو می کنند. کافه دا هم مانند سایر کافه ها همچنین وعده های غذایی برای صبحانه دارد اما متنوع تر است و دورچینی که کنار صبحانه قرار می دهد هم جذاب می باشد. اصولاً نوشیدنی گرم در هوای سرد بیشتر میچسبد و در یک روز تابستانی گرم و شرجی تنکابن، لذت نوشیدنی سرد فراتر از چیزی است که تصوی می کنیم. نوشیدنی های سرد شامل کلی شیک، بستنی گلاسه، اسموتی و آبمیوه های طبیعی است و آنقدر تنوع دارد که هرکس با هر ذائقه ای آن نوشیدنی که مدنظر دارد را در این رستوران پیدا خواهد کرد.

  • غذای شمالی به عنوان یکی از نمادهای این منطقه است که فرهنگ هر قسمت از شمال ایران را به خوبی نشان می‌دهد.
  • این رستوران که در شمال تهران واقع‌شده با یک فضای چوبی و شیشه‌های رنگی شمال طراحی‌شده است.
  • باقلاقاتق یکی از معروف‌ترین غذاهای شمالی بدون گوشت است که طرفداران بسیاری دارد.

شهرهایی که به غیر از جاذبه های منحصربفرد غذاهای خوشمزه ای هم دارد. غذا یکی از نمادهایی است که به خوبی فرهنگ هر ناحیه را نشان می دهد در شمال ایران هم مردمی خلاق با سالم ترین و بهترین مواد اولیه، غذاهایی را به وجود مجله خبری غذا آورده اند که اشتها آور و خوشمزه اند. شمال ایران پر از غذاهای رنگارنگ است که با چاشنی های بومی، وسوسه انگیز و در کل کشور معروف شده اند. اگر می خواهید غذاهای شمالی را بیشتر بشناسید در ادامه خونه چی را همراهی کنید.

انواع غذای محلی گیلان با گوشت

این مجموعه با داشتن چندین سال سابقه در زمنیه رستوران داری به پرطرفدار ترین رستوران های شمالی کشور تبدیل شده است. تنوع غذایی در شهرهایی مانند رشت و گیلان بسیار زیاد است و از مواد اولیه درجه یک و کاملاً سالم غذاهای خوشمزه و فوق‌العاده‌ای درست می‌کنند. سپس سبزی را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد یک دست شوند. آش را به آرامی هم بزنید و بعد از اینکه مواد کاملا پخته شد، نیم ساعت قبل از سرو آش مخلوط سبزی و رب انار را به قابلمه اضافه کنید.

معروف‌ترین، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی

مجموعه رستوران های رزاقی با داشتن این ویژگی ها به بهترین رستوران گیلان و بهترین رستوران رشت تبدیل شده است. کرک بپرس از جمله غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه مازندران میباشد. روش پخت آن به این صورت است که آب غوره، آب، كمی نمك و زرد چوبه را در قابلمه بريزيد و روی حرارت ملايم بگذاريد تا بجوشد. ته چین گوشت مازندران از جمله غذاهای خوشمزه و متفاوت میباشد که حداقل یکبار ارزش امتحان کردن دارد. برای ته چین گوشت باید ابتدا گوشت را آماده کنید و گوشت را در اندازه های کوچک ( قیمه ای) خرد کنید.

این خورش خوشمزه و مقوی یکی از ساده‌ترین غذاهای سنتی گیلان است که با ترکیب مرغ، تخم‌مرغ و آب نارنج تهیه می‌شود. کم آب بودن خورش چغرتمه از رازهای خوشمزگی آن است و به طور معمول با برنج شمالی سرو می‌شود. معمولا در کنار این غذا زیتون پرورده نیز سرو می‌شود تا طعم بهتری داشته باشید. ماش از جمله حبوبات غنی و پر ویتامینی است که در گلستان کشت می‌شود و به وفور مورد مصرف قرار می‌گیرد.