خوشمزه ترین غذاهای شمالی را کجا بخوریم؟ گیلان یا مازندران؟ جاباما-غذا شرقی

پیاز، ادویه جات، رب، سیب زمینی و تخم مرغ از مواد تشکیل دهنده این غذا هستند. خورش فسنجان رشتی یکی از خورش‌های مجلسی و معروف و متداول گیلان است که در عروسی‌ها و مهمانی‌های رسمی آن را تهیه می کنند. برای درست کردن این خورشت گردوی آسیاب شده را به همراه رب انار می جوشانند و سپس مرغ یا مرغابی را به آن اضافه می کنند تا بپزد و خورش خوب جا بیفتد. برای جا افتادن این خورش آن قدر به آن زمان می دهند تا گردو روغن بیندازد و گاهی برای این کار از تکه ای یخ یا کمی کدو حلوایی هم استفاده می کنند. در تهیه این خورش بسیار لذیذ از گوشت مرغ یا مرغابی استفاده می شود؛ اما مرغابی رواج بیشتری در گیلان دارد.

  • گیجاواش یک سبزی محلی است که به صورت خودرو در تپه های گیلان رشد می کند.
  • کسی را پیدا نخواهید کرد که غذاهای خوشمزه شمالی را دوست نداشته باشد.
  • همچنین در مقابل رستوران هم فضای پارک برای مشتریان تعبیه شده و نیازی نیست نگران جای پارک باشید.

همچنین از نظر گردشگران در مقابل رستوران فضای پارک خوبی هست و حتی در شلوغ ترین ایام هم جای پارک به راحتی در مقابل یا نزدیکی رستوران یافت می شود. به همین منظور برای دسترسی به این کافه رستوران ایتالیایی می بایست وارد بلوار شیرودی شوید تا در انتهای بلوار به میدان آزادی برسید. سپس در میدان آزادی مجدد وارد بلوار شیرودی به سمت شرق شوید تا به خیابان توسکا برسید.

معرفی ۲۵ تا از بهترین رستوران های گیلان + عکس و آدرس

در گیلان آنرا با نام واویشکا، در مشهد شیش انداز و در مازندران بیج بیج می‌شناسند. بیج بیج یک خورشت شمالی است که با گوشت چرخکرده و انواع ادویه‌های دیگر به همراه سیب زمینی سرخ شده طبخ می‌شود. این خورشت را با نان و برنج میل می‌کنند و برخی از شمالی‌ها به آن تخم مرغ نیز اضافه می‌کنند. در رستوران سنتی کابانا کباب تنکابن، مشتریان غذا های فست فودی بسیار خوشمزه و باکیفیت را میل خواهند کرد که مانندش را در هیچکدام از رستوران ها و فست فود های تنکابن پیدا نخواهید کرد. در منوی رستوران سنتی کابانا کباب شما می توانید بین چندین مدل برگر، پیتزای پرحجم و خوشمزه، ساندویچ، پیش غذا های متنوع از انواع سالاد تا سیب زمینی های لذیذ و در کنارش، کلی نوشیدنی و آبمیوه طبیعی را سفارش دهید.

از نظر ظاهری می‌توان گفت که این رستوران بی‌شباهت به یک تالار پذیری مجلل نیست. حتی مردم محلی رشت اگر به‌دنبال یک رستوران شیک و گران برای برگزاری انواع مراسم مهم بگردند، رستوران بزرگ گیلانه را انتخاب می‌کنند. این رستوران فضایی بسیار بزرگ و مجلل دارد مجله خبری غذا و با حضور در آن احساس خوبی به شما دست می‌دهد. داخل محیط رستوران را به‌صورت کاملاً خانوادگی طراحی کرده‌اند. همچنین باید بدانید که کیفیت غذاها در سطح بسیار بالایی قرار دارند. مدیریت رستوران پارادیزو همیشه از مواد اولیه تازه و باکیفیت استفاده می‌کند.

بهترین غذاهای هندی

اگر در نزدیکی شهرک فرهنگیان، بین تنکابن و شیرود هستید و یک کافه رستوران خوب میخواهید که محیطی دنجی و شکیل داشته باشد و غذا های خوشمزه و کافی شاپ متنوعی داشته باشد پیشنهاد می کنیم نگاهی به کافه رستوران ماسا بیاندازید. کافه رستوران ماسا با بسیاری از کافه ها و رستوران های خوب تنکابن تفاوت های زیادی دارد چه از لحاظ محیط و امکاناتش و چه از لحاظ غذا ها که در ادامه میخواهیم به معرفیشان بپردازیم. رستوران کته کبابی شهرک تنکابن رستورانی کوچک با توجه به محبوبیتش است و دارای دو طبقه می باشد.

البته فراموش نکنید که اماکن دیدنی شهرهایی مانند سرخرود را مشاهده کنید. از جمله بهترین غذاهای شمالی که به روال خیلی دیگر از غذاهای این استان، به وسیله باقلای پلویی پخته می‌شود و علاوه برآن، از تخم مرغ و شوید خشک و کره نیز در آن استفاده می‌شود. ضمن اینکه استفاده از سیر در کنار باقلا طعم بی نظیر و خاصی به آن می‌بخشد و با برنج یا کته، به همراه ماهی شور و زیتون پرورده سرو می‌شود. خورشت آلو یا مرغ و آلوی مازندرانی نام یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران بوده که اگر یک بار آن را میل کنید، به هیچ عنوان طعم فوق‌العاده آن را از یاد نخواهید بود. خورشت آلو با برنج سرو می‌شود و برای تزیین می‌توان مقداری زرشک، خلال پسته و گل محمدی به آن اضافه کرد.

مرغ را در قابلمه گذاشته، یک لیوان آب جوش اضافه کنید و برای چند ساعت با حرارت خیلی کم بپزید تا کاملا مرغ مغزپخت شود. در مرحله آخر کره محلی و یک قاشق غذاخوری آب نارنج اضافه کنید. در تابه دوم ۲ عدد پیاز بزرگ را نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن سرخ کنید، تا کاملا طلایی رنگ شود. با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید.

بعد از اینکه عطر سیر بلند شد کدوهای خردشده را به ترکیب اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن به آن زردچوبه و دارچین اضافه کنید. حالا مرغ‌های سرخ‌شده را به سسی که با کدو تهیه کرده‌اید اضافه کرده و در ظرف را بگذارید. حرارت را کم کنید تا مرغ شما در این سس متفاوت به ‌آرامی بپزد. در صورتی که از وسط به دو نیم تقسیم شوند یعنی به خوبی پخته شده هستند. کمی صبر کنید تا تخم مرغ‌ها در باقالا وابیج از حالت خام به حالت پخته تبدیل شوند. درب ظرف را میگذاریم و تا به مدتی که اسفناج ها پخته شود وعدس لعاب خود را پس بدهد آن را روی شعله قرار می دهیم.

در گیلان و بسیاری از کشور های آسیایی هم به وفور از آن برای تهیه غذا های متنوع استفاده می‌ شود. سیرابیج یا سیرواویج گیلانی که به آن «سیراویج» هم گفته می‌ شود، یک غذای ساده و در عین حال مفید و کامل است که معمولا در کنار غذاهای دیگر برای ناهار یا برای شام استفاده می‌ شود. باقلاقاتق، ترشه تره، میرزا قاسمی، سیر وابیج و … از غذاهای بدون گوشت شمالی هستند.

برای درست کردن این غذا اول سیر له شده را با نمک و زردچوبه تفت می دهیم و بعد تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم. در ظرف دیگری برنج و انواع سبزیجات خرده شده را می پزیم و بعد از مدتی آرد را به این ترکیب اضافه می کنیم. در آخر ترکیب تخم مرغ و سیر را در خورشت می ریزیم و غذا آماده می شود. این غذا هم مثل سیر واویج درست می شود با این تفاوت که به آن سبزی گیجاواش هم اضافه می شود. گیجاواش یک سبزی محلی است که به صورت خودرو در تپه های گیلان رشد می کند. برای درست کردن این غذا سبزی سیر و سبزی گیجاواش را تفت می دهیم و بعد تخم مرغ های زده شده را به روی سطح سبزی ها اضافه می کنیم.