دستپخت زنان بختیاری رنگین کمان سفره خانواده های چهارمحالی

البته در روش اصیل تهیه کباب بختیاری توسط خود بختیاری‌ها از گوشت راسته گوسفند به همراه دنبه گوسفند استفاده می‌شود که یکی در میان به سیخ کشیده می‌شوند. کباب بختیاری با کباب قفقازی شباهت هایی دارد، اما در کباب بختیاری از ماست و خامه استفاده نمی‌شود. در ادامه شما را با طرز تهیه کباب بختیاری و نکاتی برای خوشمزه تر شدن آن آشنا خواهیم کرد. اسم یزد با قطاب و لوز و پشمک گره خورده است؛ سوغاتی‌های خوشمزه‌ای که بخشی از خاطرات ما شده‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای یزد و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.

دستیابی به این نقطه که بیشتر در فصول بهار و تابستان جهت بازدید توصیه می شود به راحتی و با هر نوع خودرو امکان پذیر میباشد. مناظر زیبا و چشمگیر و فضاسازی‌های اطراف چشمه این مکان را در ردیف زیباترین گردشگاههای شهرستان کوهرنگ قرار داده است. آبشار دره عشق که در این استان واقع شده و ارتفاع آن به بیش از ۱۰۰ متر می رسد از نظر میزان ارتفاع در سرتاسر ایران کم‌نظیر است.

این قلعه شامل نقوش افسانه‌ای و اسطوره‌ای، زندگی روزمره، گل و گیاه، گل و گلدان، گل و مرغ، نقوش، پیچش گیاهی و نقوش فرشته است. این نقوش به صورت ماهرانه و زیبا خلق شده و در برخی موارد به صورت برجسته حجاری شده است . ابتدا از راه پله ها وارد محوطه های بزرگ به نام هوس خانه می‌شود که در وسط آن یک سالن بزرگ به نام سفره خانه وجود دارد و اتاق آینه در جوار آن قرار گرفته است . امکانات هتل، کمپ و ویلا به صورت اجاره‌ای و همچنین سرویس بهداشتی و رستوران و چایخانه در این محل دیده می‌شود. آبشار این تونل و فضاهای بسیار زیبای اطراف آن مناظر جذابی را برای هر بیننده ای ایجاد کرده است در تمام فصول سال حتی زمستان به سبب نزدیکی با پیست اسکی چلگرد، این مکان مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد .

  • ته‌دیگ مورد نظر خود را در یک قابلمه بچینید و برنج آبکش کرده و مخلوط گوشت و زرشک را به‌صورت لایه لایه در قابلمه بریزید تا مواد تمام شوند.
  • در توضیح نام‌گذاری این غذا باید به شما بگوییم که «تال» در گویش اراکی به‌معنای «ماهیتابه» است و از آنجا که برای طبخ این غذا، گوشت را ته ماهیتابه می‌گذارند، به آن «ته تالی» می‌گویند.
  • از طعم و مزه فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و مردم این استان در مناسبت‌ها و فصول مختلف، غذاهای متنوعی می‌پزند.

برای خوشمزه شدن غذای آوریز بیشتر از گوشت با استخوان استفاده می‌شود. این غذا بر خلاف نامش، در طبخ آن از آب استفاده نمی‌گردد، بلکه با آب خود گوشت و مقداری روغن پخته و سرخ می‌گردد. غدای آوریز، ریز ریز و به عبارتی کم‌کم و به تدریج پخته می‌گردد. که استان چهار محال و بختیاری نیز یکی از مناطقی است که آن را طبخ می کنند.

سوغات و غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری

همگی ما زمانی که به سفر می رویم علاوه بر بازدید از بازارهای سنتی و آشنایی با صنایع دستی آن منطقه و یا شهر، تمایل داریم تا غذاهای محلی آن منطقه را نیز بچشیم. از این رو قصد داریم رستوران بختیاری شهرکرد که انواع مختلف غذاهای خوشمزه بختیاری در آن سرو می شود را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید. چهارمحال و بختیاری را می توان در سطح مرکز استان و دیگر شهرستان ها پیدا کرد. در طبخ این غذا زیاد تفاوتی در شهرستان های دیگر استان وجود ندارد. از غذاهای محبوب در استان چهار محال است و طرفداران بسیاری دارد. با استفاده از موادی همچون گوشت چرخ کرده، سبزی آش، برنج، پیاز، نعنا خشک، زرد چوبه و نمک و فلفل تهیه می شود.

دستور پخت کباب بختیاری

آش رشته غذایی کامل و مغذی است که هر کسی می‌تواند در هر سنی و با هر شرایط سلامتی از آن لذت ببرد. این آش خوشمزه را می‌توان در موقعیت‌های خاص و به‌عنوان غذایی مجلسی در سفره‌های مهمانی سرو کرد. تهیه آش رشته در صورت آماده بودن حبوبات به زمان بسیاری نیاز ندارد؛ پس اگر تاکنون این آش را در خانه درست نکرده‌اید، با مراجعه به‌طرز تهیه آش رشته در مجموعه غذاهای محلی کجارو، خودتان را به یک آش رشته خوشمزه و خانگی دعوت کنید.

شما می‌توانید گوشت را به‌همراه پیاز، سبزی و لوبیا از ابتدا تفت دهید و سپس در زودپز بریزید. شهرهای شمالی ایران از جمله مازندران به‌غیر از جاذبه‌های منحصربه‌فرد، غذاهای بسیار خوشمزه‌ای دارند که فرهنگ این منطقه را به‌خوبی نشان می‌دهند. غذاهای مازندرانی شامل دنیایی از غذاهای سالم و خوشمزه می‌شوند که حتی افراد بیمار مثل کسانی که مبتلا به دیابت و فشار خون هستند، می‌توانند این غذاها را با خیال راحت میل کنند. باقلی قاتق، یکی از خورش‌هایی است که می‌توان به‌عنوان پیش‌غذا یا همراه غذا در کنار غذاهایی چون ماهی کولی، ماهی شور و غیره نیز سرو کرد. این غذا با عطر و بوی سیر و شوید تازه سرخ‌شده، هوش را از سر شما خواهد برد. به‌دلیل وجود اسفناج، کدو تنبل، چغندر قرمز، سیر، آب نارنج و ماش، سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف است.