دستپخت زنان بختیاری رنگین کمان سفره خانواده های چهارمحالی-غذا شرقی

این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که این رستوران، جزو گران‌ترین رستوران‌های شهرکرد است. گردوپلو یکی از غذاهای چهارمحال و بختیاری است که برای تهیه آن گوشت گوسفند یا مرغ را به همراه پیاز، زعفران، ادویه، رب انار، زرشک و گاهی نیز شکر می‌پزند و آن را به همراه گردو لابه‌لای برنج آبکشی‌شده قرار می‌دهند. گردوپلو یکی از غذاهای تشریفاتی در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود. گوجه‌پلو غذایی شبیه به استانبولی است که گوشت آن به صورت جداگانه پخته می‌شود و به این ترتیب افرادی که علاقه‌ای به خوردن گوشت ندارند نیز می‌توانند این غذای محلی استان چهارمحال و بختیاری را امتحان کنند.

  • مرغ یکی از گوشت های مورد علاقه و بسیار پر کاربرد در غذاهای ایرانی است، که از آن چه با برنج و چه بدون برنج بسیار زیاد استفاده می شود.
  • سپس این این روند را تا جایی ادامه دهید، که وزن هر سیخ به 150 گرم برسد.
  • معمولا از دل و جگر گوسفند و گاهی نیز از گوشت مرغ یا مخلوط جگر و گوشت گوسفند استفاده می‌شود.
  • بختیاری ها این غذای خوشمزه را با نان خشک می خورند و معمولاً آن را برای صبح زمستان آماده می‌کنند.

این غذا از خوشمزه ترین غذاهای استان چهارمحال و بختیاری بوده و شهرت زیادی دارد. یکی دیگر از غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، کله جوش است. غذايي است كه براي پختن آن ابتدا كشك را مي‌سايند و در آب ريخته و حرارت مجله خبری غذا مي‌دهند. سپس در ظرف ديگري پياز سرخ مي‌كنند و سپس پيازهاي خرد شده را با نعناع داغ درون كشك حرارت داده شده؛ ‌ريخته و غذا را آماده مي‌كنند. اين غذا را ميتوان بر حسب سليقه و ذايقه با گردو وكشمش هم مصرف نمود .

رستوران‌های شهرکرد | غذاهایی برای همه سلیقه‌ها

از مهمترین کارخانه های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری می توان به کارخانه قند شهرکرد، کارخانه ریسندگی بروجن و صنایع شیر و لبنیات شهرکرد اشاره نمود. كال جوش یا کله‌جوش دیگر غذای چهارمحال و بختیاری است كه برای پختن آن ابتدا كشك را می‌سایند و در آب ریخته و حرارت می‌دهند. سپس در ظرف دیگری پیاز سرخ می‌كنند و سپس پیازهای خردشده را درون كشك حرارت داده‌شده ‌ریخته و غذا را آماده می‌کنند.

دستور تهیه 9 مدل غذا با فلفل دلمه ای؛غذاهای خوشمزه و مفید

چهارمحال و بختیاری را می توان در سطح مرکز استان و دیگر شهرستان ها پیدا کرد. در طبخ این غذا زیاد تفاوتی در شهرستان های دیگر استان وجود ندارد. مواد اولیه این غذای منحصر به فرد نخود، لوبیا، عدس، برنج، سبزی، دوغ ترش، پیاز، روغن، سیر، زردچوبه می باشد.در پختن این غذا به این نکته دقت کنیم که نخود و لوبیا و عدس باید کاملا پخته شود چرا که اگر کامل پخته نشود سبب مشکلات گوارشی خواهد شد. این استان به دلیل اینکه اکثریت مردم جزو عشایر هستند دارای تنوع غذایی فراوانی می باشند. در این سری از نوشتار قصد داریم شمارا با غذاهای محلی شهرکرد آشنا کنیم.با درناتریپ همراه باشید تا در مقاله ای شمارا با آنها اشنا کنیم. یکی دیگر از غذاهای چهارمحال و بختیاری که توسط مردم این استان پخته می‌شود خورش آلو است.

در منتهی الیه کناری استان در ۵۰ کیلومتری لردگان گردشگاه زیبای پرواز با طبیعت بهشتی خود در امتداد دره سبز قرار گرفته است . ازآنجاکه توجه به آداب و رسوم و برگزاری مراسم سنتی از ویژگی‌های بارز این استان است، بسیاری برای دیدن کردن از این مراسم قصد سفر به چهارمحال را پیدا می‌کنند. مثلا اگر دوست دارید مراسم چراغ بران شهرکرد را از نزدیک ببینید، باید در لحظه سال تحویل خودتان را به امامزاده حلیمه و حکیمه برسانید. در این مراسم مردم بومی هنگام تحویل سال نو، با فانوس‌های نفتی در بارگاه این امامزادگان جمع می‌شوند و سادات برای تبریک سال جدید شمع و چراغ روشن می‌کنند.

سوغات و غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری

در صورت تمایل می توانید کمی آبلیمو هم به مواد اضافه کنید تا کباب پس از پخت کمی طعم ترش هم داشته باشد. چشمه‌دیمه، سرچشمه اصلی زاینده‌رود، در ۱۰ کیلومتری چلگرد و مجاور روستای دیمه قرار دارد. آب این چشمه از گواراترین آب‌های جهان است و خواص درمانی از قبیل جلوگیری از پوسیدگی دندان و درمان سنگ کلیه دارد. مناظر چشمگیر و فضاسازی اطراف چشمه، این مکان را در ردیف زیباترین گردشگاه‌های شهرستان کوهرنگ قرار داده‌است.

1_ می توانید به جای استفاده از فیله مرغ، از فیله ماهی استفاده کنید. امید است با آشنایی بیشتر نسل جدید با اهمیت تغذیه سالم و زیان های مصرف بیش از حد فست فودها شاهد بهبود وضعیت تغذیه ای در سطح جامعه باشیم. تنظیم فشار و قند خون، اشتها اور، نشاط اور، ضد درد معده ، خوشبو کننده دهان ، رفع تنگی نفس ، درمان میگرن و دردهای عصبی و دارای طبیعت گرم درجه2 است. تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به رستوران سنتی چلچراغ می باشد.

وسط حیاط نیز جوی آبی با کاشی‌های فیروزه‌ای در جریان است که صفا و صمیمیتی دل‌نشین به فضای رستوران می‌دهد. اگر می‌خواهید به جایی بروید که سلیقه‌های سنتی و سلیقه‌های مدرن با یکدیگر به صلح برسند، پیشنهاد ما به شما رستوران کی تو است. در این رستوران هم غذاهای سنتی و انواع خورش‌های ایرانی سرو می‌شوند و هم غذاهایی مانند ساندویچ‌های مختلف و پاستا. رستوران کی تو، یکی از متنوع‌ترین منوها را بین رستوران‌های شهرکرد دارد. محیط این رستوران برای جمع‌های خانوادگی و یا سپری‌کردن عصرانه همراه با دوستان، بسیار مناسب است.