غذاهای معروف دنیا و معرفی لیست بهترین و مشهورترین غذاهای جهان-غذا شرقی

پروشوتو از چندین قطعه گوشت تشکیل می شود که با دقت فراوان برش خورده اند. اصل این غذا با خوک پخته می شود؛ اما امروزه در ایتالیا پروشوتوهای گاو هم سرو می شوند. غذا در ایتالیا پا را از مرز یک خوراکی ساده فراتر گذاشته است و حالا قسمت اعظمی از فرهنگ و هنر این دیار را تشکیل می دهد. پنیر و ماکارونی به وفور در غذاهای ایتالیایی به چشم می خورند و کمتر کسی یک روز خود را بدون مصرف پنیر به پایان می رساند. تمامی کشور ها بر اساس جغرافیا و سنت های دیرینه شان غذاهای مخصوص به خود دارند که از بین این غذا ها بعضی جهانی شده اند. این غذاها وابسته به محصولات کشاورزی تولیدی آن خطه و البته ذائقه ی غذایی مردم بومی و همچنین سبک زندگی آنها و آب و هوای کشورشان متفاوت است.

  • سوپ ها و دلمه های سنتی این کشور شما را به زندگی در یونان باستان می برد.
  • اگه میخواهید در خانه یه شیرینی دانمارکی خوشمزه درست کنید حتما مقاله اموزش پخت شیرینی دانمارکی رو مطالعه کنید.
  • راویولی یکی از قدیمی ترین غذاهای ایتالیایی است و قدمت پخت آن به دوران امپراتوری رومی ها و زمان بازگشت مارکوپولو از چین باز می گردد.
  • همانطور که در زبان انگلیسی از کلمات مختلف کل دنیا استفاده می شود؛ در غذاهای آمریکایی هم از طعم های مختلف کل دنیا استفاده می کنند.

خورشت آلو مسما یه غذای محلی و سنتی خیلی خوشمزه‌اس که خواستگاهش به استان گیلان برمیگرده و به اسم شیرین قاتق هم شناخته میشه. یه پیشنهاد ویژه واسه کسایی که به غذاهایی با طعم ترش و ملس علاقه دارن، چون این خورشت شمالی با استفاده از برنج، مرغ و قیسی و آلو سیاه تهیه میشه. یک قاشق از این غذا که از تیکه‌های مرغ، برنج و آلو پر مجله خبری غذا شده رو هیچوقت فراموش نمکنید. در ادامه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید، تا شما همراهان گرامی رو با انواع غذای ایرانی و خارجی درست شده با مرغ و برنج آشنا کنیم. لیست انواع غذا با مرغ و برنج قراره شما رو با غذاهای متنوعی آشنا کنه که هرکدوم عطر و طعم متفاوتی دارن و به راحتی میتونن ذائقه‌های مختلف رو راضی نگه دارن.

معرفی ۱۴ غذا از اصیل ترین غذاهای ایرانی

اما می‌توان به این خوراک مواد دیگری مانند هویج، لوبیا، جوانه‌ها و دیگر سبزیجات باقی‌مانده را هم اضافه کرد. خوراک کلم و سیب‌زمینی جزو غذاهای معروف و صبحانه سنتی انگلستان است. با این تفاوت که در سوسیس کاری، سوسیس های خرد شده داخل یک سس گوجه‌فرنگی تند قرار می گیرد. سوسیس گوشت را می‌توان به دو صورت بخارپز یا سرخ کرده، همراه با سس کچاپ معمولی، کچاپ کاری یا رب گوجه‌فرنگی و ادویه کاری، سرو کرد.

جدیدترین مطالب آموزشی

و مردم ایران عاشق آن هستند.یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود خورش بادمجان است. دیزی و یا آبگوشت، یکی از اصلی ترین و مهم ترین غذاهای ایرانی است. همانطور که در بالا مطالعه کرده اید انواع غذاهای ایتالیایی را برایتان لیست کرده ایم. ترامیسو مشهورترین دسر ایتالیایی که در هر جای دنیا یافت می‌شود. این دسر خوش طعم و دوست داشتنی از بیسکویت ساوویاردی، خامه، تخم مرغ و قهوه درست می‌شود. این شیرینی مشهور را می توانید در کافه و رستوران های رم، میلان، ونیز و در کنار چای یا قهوه امتحان کنید.

در واقع اگر می خواهید که با معرفی فقط یک غذا، گردشگران خارجی را با فرهنگ ایرانی و آشپزی آن آشنا کنید، مطمئنا آن سرو کردن دیزی در رستوران های سنتی می باشد. در آخر سیب زمینی های سرخ کرده یا بادمجان سرخ شده را به خورش اضافه می کنند و همراه با برنج ساده یا زعفرانی نوش جان می کنند. پاناکوتا یکی از دسرهای خوشمزه ایتالیاست که با خامه و ژلاتین درست می شود. معنی نام این دسر در زبان ایتالیایی خامه پخته شده است. به علت وجود خامه بعنوان ماده اصلی بسیار خوش خوراک و پر کالری می باشد. پاستا موی فرشته یا پاستای کاپلی دی آنجلو یکی از پاستاهای خوشمزه ایتالیاست.