زیمنس سیماتیک برخی اصطلاحات مهم در رابطه با PLC اتوماسیون صنعتی زیمنس

زیمنس سیماتیک برخی اصطلاحات مهم در رابطه با PLC اتوماسیون صنعتی زیمنس

CPU های S در سری های کامپکت، ماژولار، Fail safe و SIPLUS موجود می قیمت پی ال سی باشند. PLC های S بصورت رسمی در سال 2013 به عنوان مکملی برای سری های S7-300 و S7-400 به بازار معرفی و عرضه شدند. در سه مدل Fail safe، استاندارد و Siplus عرضه شده اند که ویژگی هر یک را در ادامه توضیح خواهیم داد. Power Engineering گروهی از اساتید و مهندسان باتجربه کشور می‌باشد که صرفا برای افزایش سطح آگاهی‌های دانشجویان و مهندسین رشته برق راه‌اندازی گردیده است.

  • پی ال سی زیمنس S از 32 ماژول متفاوت پشتیبانی می‌کند و دارای طیف گسترده‌ای از ماژول‌ها است که می‌توان آنها را به‌صورت جداگانه ترکیب کرد.
  • لوگو ماژولار در نسخه‌های متفاوتی با ولتاژهای ورودی متفاوت در دسترس است.
  • مدل‌های دیگر آن شامل مدل استاندارد و مدل مقرون به صرفه است که بدون کنترل پنل و صفحه نمایش ارائه می‌شود.
  • کنترلرهای C7 زیمنس نسبتاً قدیمی و Compact بوده و انواع مختلفی دارد که توانایی آنها با هم متفاوت است.
  • می توان گفت نسبت به سی پی یو های رند بازار ظاهری قدیمی تری دارند.
  • برند دلتا به عنوان یکی از پرفروشترین و محبوبترین برندهای PLC در ایران شناخته میشود.

معمولا در مصاحبه های کاری اطلاعاتی از این دست، می تواند سطح علم و دانش شخص و مهارت ها و تخصص وی را نشان دهد. بنابراین اگر علاقه مند به فعالیت در این رشته هستید، و تا کنون برای آشنایی و شناخت plcهای زیمنس وقت نگذاشته اید، زمان آن رسیده است که برای وارد شدن به جزئیات این مقوله برنامه ریزی کنید. سری پی ال سی s7-400، به‌لطف ماژول‌های فراوان قابلیت‌ شخصی‌سازی بالایی دارد و این ماژول‌ها را می‌توان حتی زمانی که سیستم روشن است قطع و وصل نمود. این سری از حداکثر 21 واحد توسعه جهت اتصال به کنترل‌کننده مرکزی پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، با مراجعه به نمایندگی، افراد می‌توانند با سایر محصولات اتوماسیون این شرکت و جزئیات کارکرد آنها آشنا شده و در صورت لزومt این محصولات را نیز برای بالاترین میزان مطابقت میان دستگاه‌های خطوط اتوماسیون تهیه نمایند. آزندکنترل نمایندگی پی ال سی زیمنس در ایران، با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات اتوماسیون زیمنس، پیاده‌سازی و نگه‌داری از اتوماسیون خطوط تولید، کارگاه‌ها و صنایع متفاوت را به امری مقرون به صرفه و ساده تبدیل کرده ‌است. بنابراین یک مهندس برق یا اپراتور PLC باید نسبتاً با این برند و محصولات آن آشنا باشد. معمولاً در مصاحبه های شغلی، چنین اطلاعاتی می تواند سطح دانش، مهارت و تجربه فرد را نشان دهد . بنابراین ، اگر علاقه مند به کار در این زمینه هستید و هنوز زمانی را برای آشنایی با plc زیمنس اختصاص نداده اید ، اکنون وقت آن است که برای بررسی جزئیات این برند برنامه ریزی کنید.

لوگو زیمنس LOGO 24RCE

S به صورت compact طراحی شده و در cpu های آن از پورت profinet استفاده شده است. شبکه profinet از شبکه های جدیدی ست که در دو نسخه I/O(شبیه به Profibus-DP]) و نسخه CBA ( شبیه به Industrial Ethernet) رونمایی شده است. می توان به ایمنی بالا، تعداد زیاد ورودی و خروجی های مختلف و پشتیبانی از شبکه های مختلف با پروتکل های خاص و کیفیت بالای سخت افزاری این پی ال سی اشاره نمود. برای کنترل و برنامه ریزی ماشین هایی صنعتی شما نیاز به یک cpu صنعتی دارید .cpu و کامپوتری که در کارخانه ها و صنعت استفاده می‌شود plc نام دارد . Plc به صورت مداوم وورودی های سنسور ها دریافت و برسی می‌کند و فرایند را تحت کنترل دارد . علاوه بر ساخت مستحکم ، از ویژگی های مهم PLC ها متوان به سهولت در استفاده ، برنامه نویسی اسان و …..

کابرد پی ال سی در صنعت

کلید چرخشی سلکتوری برای عملکرد RUN/STOP یا mRES نیز در زیر چراغ ها قرار گرفته است. همچنین چراغ هایی کنار آن قرار گرفته که وضعیت CPU و ارتباطات آن را نمایش می دهد. قیمت این مدل نسبت به S7-200 و S بالاتر بوده و در کل در میان CPU های بازار از قیمت بالایی برخوردار است. لطفاً افزونه فرم 7 تماس را نصب و فعال کنید و یک فرم با نام 500 ایجاد کنید.

• به صورت مدولار ((Modular به این معنا که بر خلاف Compact مصرف کننده می تواند ماژول های دلخواه را بسته به نیاز خود انتخاب کند. ● معمولا در صنایعی با مقیاس های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این سامانه در محیط هاي پرخطر که نیاز به ایمنی بالا و افزونگی دارد، به کار گرفته می شود. قابلیت اطمینان آن به اندازه سیستم H نبوده و زمان جابجایی آن نیز به کوتاهی سیستم های H نیست.

در حرفه و تخصص خود همیشه آرزو داشتیم وب‌سایت مرجعی در بین فارسی‌زبانان باشد که تمامی اطلاعات حوزه اتوماسیون صنعتی را درون خود جای داده باشد؛ ایران اتوماسیون تحقق این آرزو است… هر کدام از این 3 سری، خود به دسته‌های دیگری نیز تقسیم بندی میشوند و بسته به نیاز کاربر و قیمت میتوانند در پروژه‌های مختلف به کار روند. PLCهای سری S7-300 در حال حاضر در بسیاری از محیطهای صنعتی و غیرصنعتی در دنیا استفاده میشود. یکی از علتهای مهم پرطرفدار شدن این سری، ابعاد بهینه مدلهای آن است که آن را برای فضاهای محدود و نصب در شرایط خاص، در اولویت استفاده قرار میدهد. قیمت PLC S7 200 زیمنس از سری S7-300 پایینتر بوده و البته دارای کاربردهای وسیعی است.

شما به غیر از جست‌و‌جو در برنامه‌نویسی plc لوگو، می‌توانید مفاهیم پیشرفته‌تری مانند سیگنال‌های آنالوگ، کنترلر PID، ثبت اطلاعات و برنامه‌نویسی HMI را درک کنید. حتی می‌توانید کنترل‌کننده منطقی را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید. چندین کلاس از پردازنده‌های با عملکرد درجه‌بندی شده همراه با طیف گسترده‌ای از ماژول‌ها با عملکردهایی کاربرپسند در دسترس هستند. این پردازنده‌ها قابلیت تقسیم‌بندی بهینه وظایف اتوماسیون و شخصی‌سازی پی ال سی‌های موجود برای این وظایف را فراهم کرده‌اند.

در این پست میخواهیم به صورت جامع به بررسی و ارائه قیمت plc در ایران بپردازیم. خوشبختانه برعکس کارهای تجربی، تخصص و مطرح‌شدن در PLC برای جوانان و مهندسین جوان بسیار ساده‌تر افراد کهنه و با تجربه است! به همین دلیل یادگیری و در کنار آن حرفه‌ای شدن برای شما مهندسین قاعدتاً گزینه ساده‌تری خواهد بود. یکی از مشکلات من هزینه‌های بالای آموزش‌های PLC هست، من دنبال دوره‌ای هستم که نیاز به پرداخت مبالغ بالا و یک‌آن نباشد، به‌گونه‌ای که بتوان بخش‌به‌بخش در آن شرکت نمود. این سری نیز دقیقا مانند s7-400است و تمام ویژگی های s7-400H داراست.