سیر برنج [Spanish Yellow Rice]


به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

این برنج سیر طلایی، برنج زرد اسپ،ایی AKA (Arroz Amarillo)، کرکی، لطیف، پر جنب و جوش و پر از طعم سیر معطر است – یک غذای جانبی خوشمزه و همه کاره وگان. روش های اجاق گاز، قابلمه فوری و پلوپز گنجانده شده است!

سیر برنج کامل شد [Spanish Yellow Rice] در یک کاسه سفید در برابر پس زمینه سفید

برنج زرد اسپ،ایی (آروز آماریلو) چیست؟

جای تعجب نیست که برنج زرد اسپ،ایی یک غذای برنج زرد رنگ است که وقتی برنج با مواد پر جنب و جوشی مانند زردچوبه، آناتو/آچیوت یا زعفران پخته می‌شود. این نوع غذاها در سراسر جهان از جمله در مراکش، اکوادور، پرو، فیلیپین، آفریقای ج،ی، کارائیب و غیره محبوب هستند.

با این حال، برای این نسخه، یک آرروز آماریلو وگان (تلفظ ah-ross ah-mah-ree-yo) با بودجه بسیار من، ساخته ایم که ،یبی از برنج سفید دانه بلند با پودر آچیوت و مقدار زیادی سیر (طعم آن است) کمی شبیه پائلا!)

بر خلاف نسخه های جعبه ای، این برنج زرد اسپ،ایی فاقد مواد افزودنی است و 100% گیاهی است. بعلاوه، این غذا تنها به 7 ماده (پخته شده با آب سبزیجات به جای آب برای انبوهی از طعم) متکی است، 5 مرحله ساده، یک تابه و حدود 45 دقیقه برای یک غذای جانبی رنگارنگ، خوش طعم و بدون دردسر.

پودر آچیوت چیست؟

آچیوت (که در سراسر جهان به آناتو، روکو، آچوته و اوروکول گفته می شود) نوعی ادویه است که به ،وان رنگ طبیعی نیز از دانه های درختچه Bixa Orellana استفاده می شود. در مقادیر کم، پودر بر روی رنگ تأثیر می گذارد اما نه بر طعم.

با این حال، هنگام استفاده بیشتر – مانند برنج، سوپ و خورش، طعم خاکی، کمی تلخ و فلفلی را متوجه خواهید شد.

چه چیز دیگری می توانم اضافه کنم؟

راه های مختلفی وجود دارد که می تو،د طعم را در این دستور العمل برنج زرد اسپ،ایی / برنج سیر افزایش دهید، از جمله:

  • برگ بو: برای طعم پیچیده، 1-2 برگ بو را اضافه کنید. قبل از سرو دور بیندازید.
  • پیاز: قبل از اضافه ، سیر، آن را ریز ،د کرده و تفت دهید تا شفاف شود.
  • لیمو/لیمو: برای برنج سیر لیمو (یا لیموترش)، 2 قاشق غذاخوری آبغوره را با آب لیمو جایگزین کنید، پوست آن را اضافه کنید تا طعمی قوی تر داشته باشد. در صورت تمایل هنگام سرو آب میوه بیشتری اضافه کنید.
  • کره گیاهی: قبل از سرو، 2 تا 3 قاشق غذاخوری کره بدون لبنیات را با هم مخلوط کنید تا غنای بیشتری داشته باشید و برنج کره سیر را تازه کنید.
  • گوجه فرنگی: 1 تا 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را برای یک برنج اسپ،ایی مبتنی بر گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی ،د شده روما اضافه کنید تا طعمی لطیف تر داشته باشید.
  • سبزیجات: می تو،د از چندین نوع سبزیجات در این برنج زرد گیاهی، تازه یا منجمد استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که هر سبزی بزرگ‌تری ریز ،د شده باشد تا به موقع بپزد.
    • اسفناج (در آ، هم بزنید)

اگر از سبزیجات منجمد استفاده می کنیداجازه دهید تا زم، که برنج سفید سیر می‌پزد، آب شوند، سپس آن‌ها را در تابه (به سرعت) قبل از دم کشیدن بریزید. برای سبزیجات تازه، قبل از اضافه ، سیر، آنها را به مدت 5 دقیقه در تابه تفت دهید.

چگونه برنج زرد اسپ،ایی درست کنیم؟

تنها با استفاده از یک قابلمه و چند مرحله کم تلاش، می تو،د این دستور پخت برنج زرد اسپ،ایی (arroz amarillo) را در کمتر از 45 دقیقه تهیه کنید!

  • ۱) ابتدا یک قابلمه بزرگ با پایه سنگین را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و روغن، پودر آچیوت (یا زردچوبه) و سیر ،د شده را اضافه کنید. آن را حدود یک دقیقه تفت دهید تا نرم شود و قهوه ای نشود.
سیر ،د شده در یک بشقاب کوچک
فرآیند اضافه ، پودر آچیوت به تابه
فرآیند اضافه ، سیر به ماهیتابه
  • 2) برنج (آبکش شده) را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا به طور یکنواخت با روغن آغشته شود.
فرآیند هم زدن برنج در تابه

برای افزایش طعم آجیلی، برنج را تفت دهید در مخلوط روغن تا معطر شود.

  • 3) آب سبزیجات و پوست پرتقال (در صورت استفاده) را با هم مخلوط کرده و بگذارید تا بجوشد.
فرآیند اضافه ، آب سبزیجات به ماهیتابه
  • 4) حرارت را کم کنید، درب قابلمه را بپوش،د و اجازه دهید 20 تا 25 دقیقه یا تا زم، که برنج نرم شود و آب گوشت را بگیرد، بجوشد.
  • 5) تابه را از روی حرارت بردارید و درب آن را دست نخورده بگذارید تا 5 دقیقه دیگر بخار شود. در نهایت، درب آن را بردارید و از یک چنگال یا یک کاردک سیلی، نرم برای پف ، برنج سیر استفاده کنید – لذت ببرید!

اگر بعد از بخار دادن مقدار کمی آب باقی ماند، درب را عوض کنید برای چند دقیقه دیگر

چگونه برنج سیر را در یک قابلمه فوری درست کنیم؟

  1. برنج را آبکشی کنید و بگذارید آب آن گرفته شود و در حین استفاده از عملکرد SAUTE برای تفت دادن سیر، روغن و پودر آچیوت استفاده کنید.
  2. برنج را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پوشش داده شود – یک دقیقه دیگر تفت دهید.
  3. آب سبزیجات (برای این روش Instant Pot، از نسبت 1:1 برنج به آبگوشت استفاده کنید) و پوست پرتقال (در صورت استفاده) را اضافه کنید. طبخ در فشار بالا دستی برای 5 دقیقه، سپس اجازه دهید فشار آزاد شود 10 دقیقه قبل از استفاده از رهاسازی سریع دستی برای فشار باقیمانده. با چنگال پف کنید و لذت ببرید.

اگر دستور پخت را بزرگتر کنید، زمان پخت ثابت خواهد ماند، اما مدت زم، که طول می کشد تا IP به فشار کامل برسد افزایش می یابد.

نکات و نکات دستور پخت

  • برنج را خوب آبکشی کنید: غیرممکن است که آب را کاملاً شفاف کنید، اما آن را خوب بشویید و با دست بچرخ،د تا نشاسته اضافی از بین برود.
  • نگاه نکن: مهم است که در حین پختن برنج سیر، درب آن را بسته نگه دارید، بنابراین به درستی پخته و بخار می شود تا نتیجه پف دار شود. توصیه می کنیم از یک تابه با درب شفاف برای نظارت بر روند آن استفاده کنید.
  • بگذارید تا دم بکشد: این به تبخیر مایع باقی مانده در تابه برای برنج سیر زرد فوق العاده کرکی کمک می کند.
  • مقدار سیر: به راحتی می تو،د آن را به ترجیح شخصی افزایش یا کاهش دهید.

سوالات متداول

آیا می توانم از پلوپز برای تهیه سیر پلو استفاده کنم؟

که باید کار کند. توصیه می کنیم ابتدا مراحل تفت را روی اجاق گاز کامل کنید، سپس همه چیز را در پلوپز ،یب کنید تا با هم بپزند. برای این روش از برنج و آب سبزی مساوی استفاده کنید.

آیا می توانم achiote را حذف کنم؟

اگر همچنان رنگ زرد را می خواهید، به جای آن از زردچوبه استفاده کنید. در غیر این صورت، بله، می تو،د آن را برای دستور پخت برنج سیر معمولی حذف کنید.

آیا می توانم از برنج قهوه ای استفاده کنم؟

رنگ تغییر خواهد کرد. همچنین، نسبت مایع و زمان پخت متفاوت است (همانطور که در اینجا می بینید)، بنابراین آنها را برای نتایج نرم و نرم تنظیم کنید.

سیر برنج کامل شد [Spanish Yellow Rice] در یک کاسه سفید در برابر پس زمینه سفید

چه چیزی را با سیر برنج سرو کنیم؟

این برنج آچیوت سیر (arroz Amarillo) در کنار تمام غذاهای مکزیکی و آمریکای ج،ی مورد علاقه شما یک طعم خوشمزه را ایجاد می کند. با این حال، طعم سیری آن باعث می شود که در کنار بیشتر غذاها به همان اندازه خوشمزه باشد.

ما به خصوص از این برنج زرد اسپ،ایی/مکزیکی با:

شما همچنین می تو،د آن را در کنار توفو، غذاهای تمپه یا کاری میل کنید و باقیمانده آن برنج سرخ شده با سیر زرد خوشمزه را با توفو و سبزیجات اضافی درست می کند!

دستورالعمل های ذخیره سازی

اجازه دهید برنج زرد وگان پخته شده خنک شود و باقیمانده آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. یخچال تا 4 روز. متناوبا، از سوی دیگر، یخ زدگی آن را (در یک ظرف یا کیسه های Ziplock/Stasher) تا 2 ماهاجازه دهید در صورت نیاز یک شبه در یخچال یخ بزند.

توصیه می کنیم گرم ، مجدد برنج را روی حرارت ملایم روی اجاق گاز قرار دهید، یک یا دو قطره آب یا آب گوشت به آن اضافه کنید تا بافت کرکی آن بازگردد. همچنین می تو،د از مایکروویو (با 1-2 قاشق غذاخوری آب و با پوشش پ،تیکی) به مدت 1-2 دقیقه استفاده کنید.

دستور العمل های بیشتر برنج وگان

ع، ها توسط آلفونسو رویا

  • در یک قابلمه بزرگ با کف سنگین، روغن، پودر آچیوت و سیر ،د شده را با هم مخلوط کنید. روی حرارت متوسط ​​حدود یک دقیقه تفت دهید تا سیر نرم شود (اما قهوه ای نشود).

  • برنج نپخته را به قابلمه اضافه کنید. هم بزنید تا برنج به طور یکنواخت با روغن آغشته شود.

  • آب سبزیجات و پوست پرتقال (در صورت استفاده) را به قابلمه اضافه کنید. خوب هم بزنید. بگذارید بجوشد، حرارت را کم کنید، درب آن را ببندید و 20 تا 25 دقیقه بجوش،د تا برنج نرم شود و تمام آب گوشت را به خود جذب کند.

  • قابلمه را از روی حرارت بردارید. درب ظرف را بگذارید، اجازه دهید برنج به مدت 5 دقیقه در قابلمه دم بکشد. درب آن را بردارید و با چنگال پف کنید.

  • برنج را خوب آبکشی کنید: غیرممکن است که آب را کاملاً شفاف کنید، اما آن را خوب بشویید و با دست بچرخ،د تا نشاسته اضافی از بین برود.
  • نگاه نکن: مهم است که در حین پختن برنج سیر، درب آن را بسته نگه دارید، بنابراین به درستی پخته می شود و برای نتایج پف دار، بخار می شود. توصیه می کنیم از یک تابه با درب شفاف برای نظارت بر روند آن استفاده کنید.
  • بگذارید تا دم بکشد: این به تبخیر مایع باقی مانده در تابه برای برنج سیر زرد فوق العاده کرکی کمک می کند.

کا،ی: 241کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 39gپروتئین: 4gچربی: 7gچربی های اشباع شده: 1gچربی های چند غیر اشباع: 2gچربی اشباع شده: 5gچربی ترانس: 0.03gسدیم: 419میلی گرمپتاسیم: 67میلی گرمفیبر: 1gقند: 1gویتامین A: 219IUویتامین سی: 1میلی گرمکلسیم: 19میلی گرماهن: 0.4میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نویسنده: افتخار و احترام

دوره: شام

غذا: مکزیکی

روش: اجاق گاز

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: پودر آهیوت، دستور العمل های سیر، برنج سیر، برنج طلایی، برنج مکزیکی، دستور پخت برنج، غذای جانبی، برنج اسپ،ایی، تند، وگان، برنج گیاهی، گیاهی، برنج گیاهی، برنج زرد



منبع: https://plantbasedonabudget.com/golden-garlic-rice/