شربت خانه آسیایی: گوش ماهی خشک (اسکالوپ خشک/جیانگ ژو) | لیزا لین


راهنمایی در مورد گوش ماهی خشک شده

نوشته شده توسط لیزا لین و دیان لئو اومینه. ع، های لیزا لین.

گوش ماهی خشک شده یکی از اجزای کلیدی چیزی است که من آن را “قطعات طعم دهنده” ماما لین نامیده ام، که اغلب شامل میگوی خشک، سوسیس چینی و گوشت خوک پخته شده چینی است. در مجموع، این پایه طعم، طعم‌دار است و به غذاهای مورد علاقه کانتونی مانند لو باک گو (کیک شلغم/تربچه)، وو تاو گو (کیک تارو) و برنج ،بنده می‌افزاید.

گوش ماهی خشک با قطری بین 1/4 اینچ تا 1 اینچ، طعم دلپذیر اومی را به غذا می بخشد و طعم ماهی کمتری نسبت به میگوی خشک دارد. فریب اندازه و قیمت آنها را نخورید: گوش ماهی های خشک شده بسیار جذاب هستند!

راه های زیادی برای گفتن گوش ماهی در چینی وجود دارد. رایج ترین نام 江珧柱 یا 江瑤柱 است که می تواند برای توصیف گوش ماهی تازه یا خشک استفاده شود. (توجه: 江珧柱 تلفظ می شود گونگ چو را می دهد در کانتونی و جیانگ یائو ژو به زبان ماندارین.) همچنین می توان آنها را 乾貝 (شخصیت های سنتی) یا 干贝 (ساده شده) نامید که به م،ای واقعی کلمه به م،ای “پوسته خشک شده” است. در زبان کانتونی، 乾貝 تلفظ می شود gon bui; در ماندارین، این است گان بی. گوش ماهی خشک شده رومیزه شده به ،وان کانپوی شناخته می شود.

مطابق با حکمت باستان، آشپزخانه مدرن (پیوند وابسته) توسط یوان وانگ، وارن شیر و میکا اونو، نقش غذاهای دریایی در طب سنتی چینی تقویت چی (氣/气) یا انرژی است. گوش ماهی خاصیت سرد و شیرین بودن را دارد و می توان از آن برای رفع مشکلاتی مانند بی خوابی یا سرگیجه استفاده کرد.

نحوه انتخاب اسکالوپ خشک

شما معمولاً می تو،د آنها را در سوپرمارکت های آسیایی بسته بندی کنید، به ویژه سوپرمارکت هایی که غذاهای چینی می فروشند. اغلب آنها را در بخش های یخچالی فروشگاه مواد غذایی پیدا خواهید کرد. اگر از یک محله بزرگ چینی (مانند شهر سانفرانسیسکو) ،ید کنید، می تو،د گوش ماهی خشک شده را پیدا کنید که به صورت عمده به فروش می رسد.

غذاهای دریایی خشک شده در محله چینی ها
یک فروشگاه فروش غذاهای دریایی خشک شده در محله چینی سانفرانسیسکو. یک ظرف گوش ماهی خشک در بالای ع، وجود دارد.

پسندیدن میگوی خشک، گوش ماهی های بزرگتر از ماهی های کوچکتر قیمت دارند. هنگام ،ید گوش ماهی خشک، آنهایی را با رنگ قهوه ای روشن انتخاب کنید. شما آنهایی را نمی خواهید که لکه های سفید ریز زیادی روی آنها وجود داشته باشد. این معمولاً نشان دهنده این است که آنها برای مدت طول، ذخیره شده اند. اگر جاه طلب هستید، می تو،د خودتان نیز بسازید در فر یا دستگاه آبگیری.

نحوه ذخیره سازی

آنها را در یک ظرف دربسته در یخچال قرار دهید تا 4 تا 5 ماه بدون تغییر رنگ ماندگاری داشته باشند. همچنین می تو،د آنها را برای نگهداری طول، تر فریز کنید.

گوش ماهی خشک ،د شده
گوش ماهی خشک ،د شده

نحوه استفاده

از آنجایی که گوش ماهی خشک شده مانند سنگ سخت است، به طور کلی باید قبل از استفاده آنها را آبرس، کنید. ی،ی چند ساعت در آب خیس کنید تا نرم شوند. همچنین می تو،د از آب داغ برای خیس ، گوش ماهی استفاده کنید تا روند کار تسریع شود. هرچه گوش ماهی بزرگتر باشد، زمان بیشتری برای خیس شدن نیاز دارند.

گوش ماهی خشک را می توان با بخارپز ، در ووک یا ظرف فوری آبرس، کرد، مانند این دستور پخت سس XOاز آنجایی که این باور وجود دارد که گوش ماهی ها با خیساندن در آب، طعم خود را بیش از حد از دست می دهند. من شخصاً فکر نمی کنم که طعم آن با خیساندن در آب خیلی رقیق شود، اما می تو،د این روش را امتحان کنید و نظر خود را ببینید.

اگر قصد دارید از گوش ماهی برای تهیه آبگوشت یا آبگوشت استفاده کنید، جایی که همه چیز را برای مدت طول، بجوش،د، نیازی نیست که آنها را از قبل آب کنید.

سیو مای کانتونی
دستور پخت سیو مای ماما لین از گوش ماهی خشک شده استفاده می کند

به طور معمول، هنگامی که گوش ماهی ها دوباره هیدراته می شوند، ماما لین گوش ماهی ها را به فیبرهای ماهیچه ای کوچکتر می کند. این فرآیند به طور کلی با دست انجام می شود تا الیاف ریز ،د شود. از طرف دیگر، اگر مقدار بیشتری را ،د می کنید (مانند دستور غذای سیو مای من)، می تو،د از هاون و هاون یا غذاساز با تیغه خمیر پ،تیکی استفاده کنید. حتی می تو،د استفاده کنید یک انبردست برای ،د ، گوش ماهی خشک قبل از آبرس، مجدد. هر چقدر هم که گوش ماهی ها را ،د کنید، این مرحله به توزیع گوش ماهی در تمام ظرف کمک می کند.

گوش ماهی خشک شده به خوبی با آن جفت می شود سفیده تخم مرغ در برنج سرخ شده، و یک ،صر ستاره در umami rich هستند سس XO. شما همچنین می تو،د آنها را با رشته فرنگی و قارچ های e-fu سرخ کنید، که در پایان یک ضیافت چینی برای نماد طول عمر مصرف می شود.

کیک تارو
کیک تارو با مقدار زیادی غذاهای دریایی خشک شده، سوسیس چینی و گوشت خوک پخته شده چینی به ،وان رویه

ایده های دستور غذا

توجه: این پست در ابتدا در سال 2018 منتشر شده است و برای اطلاعات بیشتر و ع، ها به روز شده است.


منبع: https://healthynibblesandbits.com/dried-scallops/