غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش

در طرز تهیه کوفته تبریزی از مواد ساده و مقوی استفاده می‌شود. البته طرز پخت این غذا ایرانی خوشمزه فوت و فن‌هایی دارد که کدبانوهای ترک‌زبان، به خوبی آن را بلد هستند. کوفته تبریزی با سویا هم درست می‌شود که می‌توان گفت جزو جدیدترین غذاهای ایرانی و برای گیاهخوارها مناسب است. از محبوب ترین آش های ایرانی که در لیست بهترین غذاهای ایران از دید گردشگران خارجی قرار گرفته است” آش رشته”نام دارد. این آش خوشمزه با ترکیبی از موادی همچون پیاز داغ، سبزیجات مخصوص، سیرداغ، انواع حبوبات تهیه می شود و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند تا حسابی جا بیفتد.

  • انواع کباب و کوبیده در میان ایرانی ها و گردشگران نیز بسیار معروف و پرطرفدار می باشد.
  • این کوکو خوشمزه را با سبزیجات یا بدون سبزیجات می توانید درست کنید.
  • معمولا کرمانی‌ها در طرز تهیه بز قورمه از گوشت بزغاله استفاده می‌کنند.

حالا که فصل زمستان فرا رسیده است، فرصت تهیه انواع غذاهای ایرانی زمستانی را از دست ندهید. طرز تهیه خورش لبو بسیار ساده است و معمولا به خاطر رنگ جذابش، طرفداران زیادی هم دارد. پرطرفدارترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی” کباب” می باشد که به روش های مختلفی مثل کباب کوبیده، کباب دنده، کباب برگ و …

ولی ممکن است به دلیل سختی پخت آنها، به خصوص در آپارتمان‌های امروزی، کمتر به سراغشان بروند. یکی از نکات مثبت کباب تابه‌ای آن است که برخلاف تصوری که از نام کباب به ذهن می‌رسد، می‌توان آن را به راحتی در منزل و در شرایط مختلف تهیه کرد. علاوه بر این، یکی از ویژگی‌های برجسته‌ای که باعث محبوبیت کباب تابه‌ای شده، این است که به مدت زمان بسیار کمی برای پختن آن نیاز است. از آنجا که در تهیه ته‌چین روغن بسیار کمی استفاده می‌شود، می‌توان این غذا را یکی از سالم‌ترین غذا‌ها و البته مناسب برای کسانی دانست که اضافه وزن دارند یا می‌خواهند وزن خودشان را کاهش دهند. توصیه می‌شود برای این که روغن مورد استفاده در ته‌چین را به کمترین میزان ممکن برسانید، آن را درون فر بپزید.

طرز تهیه عدس پلو مجلسی با گوشت و مرغ «مخصوص و خوشمزه»

ته دیگ یکی از بخش های ثابت در سفره ایرانیان است و تمام ایرانیان علاقه شدیدی به ته دیگ دارند و تنها بخشی از غذا است که ظرف آن در انهت خالی می شود. این آش در بیشتر مراسم مذهبی و اعیاد ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. اما از ۳ بعداز ظهر به بعد چربی بیشتری با خوردن ناهار جذب خواهند کرد و به خصوص در اطراف کمر دچار چاقی می‌شوند. اگر فرصت درست کردن غذا ندارید ما به شما چند غذای فست فودی و سریع رو برای ناهار پیشنهاد می‌کنیم.

احتمالا به همین دلیل زرشک‌ پلو در ابتدا در مناطقی مانند خراسان پخته شده و سپس به سایر نقاط کشور راه یافته است. دیزی از نوع مشهدی با استفاده از گوشت بره، نخود و سیب زمینی در کاسه‌های سفالی درست می‌شود. دیزی مشهدی همراه با نان تازه و ترشی یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است. حبوبات از مواد اصلی پخت این غذا هستند که باید از شب قبل خیس شوند تا در اصطلاح نفخ آن‌ها گرفته شده و زودتر پخته شوند. بعد از اضافه کردن رشته معمولا نیم ساعت زمان لازم است تا آش جا بیفتد. دیزی با گوشت بره، نخود، لوبیا سفید، پیاز، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، لیموترش خشک، فلفل، زردچوبه و نمک تهیه می شود که غذای خوشمزه و مقویی ایجاد می کند.

سپس خود کوفته به‌همراه سیب‌زمینی پخته و گوجه‌فرنگی سرو می‌شود. بهترین قسمت کوفته وسط آن است که معمولا با تخم‌مرغ آب‌پز، گردو، آلو، برگه زردآلو، زرشک و گاهی اوقات جوجه درسته پر می‌شود. که شامل25 آیتم غذای ایرانی شامل غذاهای مهمانی، غذاهای نانی، خورشی، کبابی و گوشتی است. با این دوره می‌توانید مدرک معتبر بین المللیو قابل ترجمه دریافت کنید.

لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج –  انواع کوفته، کوکو و شامی

غذاهای محلی زیادی در ارومیه پخته می شود اما خنکای هوا در چهارفصل هر ذائقه ای را به سمت آش و سوپ ارومیه می کشاند و چه چیز بهتر از یارماشورباشی یا همان شوربا می تواند گرمای بی نظیری را هدیه دهد. این غذا از پیاز، سیب زمینی، لوبیا قرمز، بلغور، گوجه‌فرنگی، نخود و مرزه تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. طعم متمایز این سوپ به دلیل مزره تازه و محلی آن است که غالبا توسط کدبانوی های ترک زبان در ارومیه تهیه می شود.

همان‌طور که این غذا از اسمش پیداست از ترکیت مرغ که معمولاً سینه و ران مرغ است به همراه برنج زعفرانی و زرشک درست می‌شود. آبگوشت از ترکیب گوشت تازه گوسفندی استخوان دار به همراه نخود، لوبیا و سیب زمینی درست می‌شود. برای طرز تهیه قیمه نثار ابتدا پیازها را نگینی کنید و بعد از سرخ کردن پیاز گوشت‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی زهم گوشت از بین برود و رنگش عوض شود. عدس پلو یکی از پررنگ و لعاب ترین انواع پلوهای مخلوط است که درست‌کردن آن زمان زیادی لازم ندارد. این غذای ایرانی با برنج انتخاب مناسبی برای یک ظهر تابستانی است تا همراه با سالاد شیرازی و دوغ مهمان سفره‌های شما باشد.