غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول

گاهی این تعصب تا آنجا می‌رود که در شهر های دیگر خیلی از غذاهای محصلی دیگر شهرها پخت نمی‌ شود. بریان تنها غذای مخصوص اصفهان بوده که مکان تهیه و فروش آن جدا و مستقل است و معمولاً با غذاهای دیگر طبخ نمی‌شود و این مساله اهمیت آن را نزد اصفهانی‌ها می‌رساند. گردشگران به اشتباه به این غذا بریانی میگویند که در اصلاح آن اصفهانی های اصیل نام این غذا را بریان عنوان می‌کنند. در مرحله‌ی آخر جگر سفید را هم بعد از پختن و چرخ کردن، سرخ می‌کنند و از آن به هنگام سرو در کنار بریونی استفاده می‌کنند. قبل از اینکه از طعم این غذا برای شما صحبت کنیم یک واقعیت را در باره ظاهر این غذا بهتر است بدانید چون در اکثر موارد دلتان نمی آید آنرا نوش جان کنید. اگر آشپزی که آن را برای شما سرو کرده باشد کمی ذوق هنری بخرج دهد دوست دارید ساعت ها به آن خیره شوید چون شبیه به یک تابلوی نقاشی است!

  • مواد خورش فسنجان گردو کبابی و آسیاب شده، سس انار، گوشت مرغ یا کوفته است.
  • البته که گاهی اوقات کوبیده را به جای برنج با نان هم می خورند که صد البته بهتر است آن نان، نان سنگک باشد.
  • یک قابلمه را انتخاب کنید و مقداری روغن مایع درون آن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید.
  • در ادامه، لیست غذاهای پر طرفدار ایرانی به تفکیک شهر و استان برای شما قرار داده می شود.
  • برای مشاهده ادامه طرز تهیه میگو سوخاری بر روی لینک آن کلیک کنید.

اگر کلسترول دارید می‌توانید برای پخت این غذا به سراغ روغن زیتون بروید و مواد اولیه را به مدت یک تا دو دقیقه به خوبی در آن تفت دهید. در کنار این موضوع، توصیه می‌شود که برای کنترل چربی خون، در کنار میگو پلو از آب کرفس استفاده کنید. برای مقابله با یبوست هم بهتر است در این غذا به سراغ برنج قهوه‌ای بروید و فیبر دریافتی‌تان را افزایش دهید. همچنین برای رفع یبوست می‌توانید از سبزی‌های تازه و البته کاهو هم همراه غذا استفاده نمایید. باید اشاره کنیم که معمولاً توصیه می‌شود ضخامت گوشت چرخ کرده را در ماهیتابه به اندازه‌ای زیاد نکنید که باعث سفت شدن آن شود. در کنار این، ضخامت کم و نازکیِ این گوشت هم می‌تواند از کیفیت کباب تابه‌ای بکاهد.

سپس با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، ماست را به خوبی هم بزنید تا کاملاً صاف و یکدست شود. برای تهیه کشک بادمجان بادمجان‌ها را از قبل شسته و پوست آن‌ها را بکنید. ته قابلمه کمی روغن ریخته و نان لواش برای ته دیگ می‌گذاریم. ۲ الی ۳ کفگیر برنج در قابلمه ریخته و روی آن زعفران دمکرده میریزیم. درون تابه مناسب روغن ریخته و کلم‌های خرد شده را به تابه منتقل می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا آب کلم‌ها گرفته شود وحجم آن‌ها نیز کمتر شود. در این مرحله با توجه به ذائقتون می‌تونید دو تا سه قاشق آب‌لیمو هم به کلم‌ها اضافه کرد.

قرمه سبزی :

نادر میرزا قاجار، یکی از نویسندگان و تاریخ‌نگاران نامدار دوره قاجار نیز قدمت خورش قیمه را به دوره ساسانی نسبت می‌دهد و این غذا را شاهنشاه خورشت می‌خواند. خورش قیمه از حدود ۸۰ تا ۹۰ سال پیش، جای خود را به‌عنوان یک غذای نذری در مناسبت‌های مذهبی باز کرد و امروزه پای ثابت غذاهای نذری به‌خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا در ماه محرم است. رشته پلو قیسی، آش دوغ، شیر پلو، آش میوه، تاس کباب و سوغان سو از غذاهای لذیذ و معروف استان اردبیل است. در مرحله بعد باید سبزی قورمه سبزی را تفت داد، البته حین تفت سبزی باید گوشت را با آب کافی پخت. بعد از پخت گوشت لوبیا و سبزی به ترتیب باید به آن اضافه شود تا خورشت جا بیفتد.

لوبیا پلو یکی دیگر از غذاهای ایرانی خوشمزه است که سرو آن آداب و رسوم خاصی دارد. معمولا با نان یا ته دیگ سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی تازه و ماست تهیه و سرو می شود که ترکیبی بسیار لذیذ برای یک غذای دلپذیر است. لوبیا پلو ایرانی حاصل ترکیب خوش طعم لوبیا سبز، گوشت، پیاز، رب یا گوجه فرنگی و ادویه های مختلف است.

نام متمایز این غذا به گونه ای است هنگام سفارش هم گویش زیبای مردم شمال کشورمان را یادآور می شود. شوید، تخم مرغ و باقلای مخصوص شهر رشت که به آن پاچ باقلا میگویند تشکیل شده این خورش خوشمزه شمالی است که معمولا برای وعده ناهار آن را میل میکنند. سرو این غذا در کاسه های گلدار چینی بر جذابیت های آن می‌افزاید. از بهترین غذاهای ایرانی ، باقالی پلوبرای پخت باقالی پلو، برنج سفید را با باقالی، شوید و زعفران (برای تزئین و سرو) مخلوط کرده و بپزید. سپس آن را با گوشت یا مرغ لطیف آماده شده به همراه بشقاب سرو کنید. غذای ایرانی دیزی / آبگوشتبرای تهیه این غذا، گوشت بره را با حبوبات (عمدتاً لوبیا و نخود)، سیب زمینی و گاهی گوجه فرنگی کاملاً می پزند.

طرز تهیه خورش چغاله بادام خوشمزه و مجلسی

در این مقاله با ده غذای ایرانی با برنج آشنا شدیم و طرز تهیه هرکدام را یاد گرفتیم. همه ی این غذاهای لذیذ و خوشمزه، یادآور فرهنگ یک منطقه از کشور عزیزمان هستند. این انواع خورش ایرانی و پلوهای مختلف هرکدام می‌توانند غذای مناسبی برای پذیرایی در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه باشد.

کوفته های ایرانی

زرشک پلو یکی از غذاهای ایرانی لذیذ است که از گذشته تا به امروز، پای ثابت سفره‌های نذری، مراسم عروسی و عزا بوده است. آش رشته یکی از آش‌های اصیل ایرانی است که قدمت طبخ آن به سال‌های دور بازمی‌گردد. آش رشته را معمولا با کشک و گاهی با سرکه یا ترشی سرو می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکات سرو آش رشته، تزیین آن با کشک، نعنا داغ، سیر داغ و پیاز داغ است. میرزاقاسمی یکی از غذاهای اصیل‌ گیلکی است که جای خود را در سفره تمام ایرانیان باز کرده است.

این آشپزها در سراسر جهان به عنوان نمایندگان آشپزی ایرانی شناخته می شوند و باید بگوییم که نمایندگان کاملی در معرفی دنیای غنی غذاهای ایرانی هستند. کوفته از موادی چون لپه, برنج, سبزی معطر, تخم مرغ , گوشت, پیاز, گردو و زرشک تهیه می شود. ایرانیان علاقه زیادی به طعم ترش دارند که یکی از این مواد ترش زرشک می باشد که این ماده در بیشتر غذاها استفاده می کنند یکی از این غذاها زرشک پلو می باشد.